2010-10-03, 20:40
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Vad tros?

- F.G

AIK grejar platsen på säker mark om man får tillbaka Bangura. Det är fruktansvärt vad som har hänt honom och det förde tankarna till en tråd på FB som beskrev en liknande situation och vilka hemska känslor man upplever. Jag tror att få saker i livet kan vara värre.

Rörande spelschemat:
AIK har allt i egna händer, man har det överlägset enklaste schemat men man tenderar ju att spela som jävla ärkemongon. Offensiven är så beroende av Bangura att det är löjligt.

Åtvid lär klara sig kvar om man vinner mot gnaget i den sista omgången. Den matchen lär bli direkt avgörande.

Gefle har ett gynnsamt schema, men man behöver minst en poäng med sig från råsunda i nästa omgång för att klara kontraktet.

BP kommer att tokryka. Supersvårt schema och redan nu en jumboplats. Vad har hänt med BP efter att Guidetti drog?

AIK får fan ta och ta sig samman nu och plocka dom nödvändiga poängen. Vi spelade grymt mot HIF och hade spöat DIF idag med Bangura. Det känns fan som att man är precis så dålig som det behövs för att inte ta poäng. Men man lyckades plocka poängen i måstematcherna i våras, det gäller fan i mig att man gör det nu. Det finns inte utrymme för några misstag längre. Vinst mot Gefle och Åtvid är ett måste.
Citera
2010-10-03, 20:46
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
AIK får fan ta och ta sig samman nu och plocka dom nödvändiga poängen. Vi spelade grymt mot HIF och hade spöat DIF idag med Bangura. Det känns fan som att man är precis så dålig som det behövs för att inte ta poäng. Men man lyckades plocka poängen i måstematcherna i våras, det gäller fan i mig att man gör det nu. Det finns inte utrymme för några misstag längre. Vinst mot Gefle och Åtvid är ett måste.
Hur kan du säga att ni hade slagit oss idag med Bangura? "Han hade satt alla våra chanser" eller? Omöjligt att sia om. Tror, tyvärr för er del, att Bangura kommer sjunka som en gråsten i sitt presterande efter det inträffade.
Citera
2010-10-03, 20:47
Medlem
FabioAugustos avatar
BP har ju ingen som helst klass i offensiven. Då är det rätt dumt att försöka spela runt istället för att spela Geflestyle (tycker BP ändå har bättre spelare än Gefle).

Det känns dock som det kan finnas ett par intressanta, unga lirare att hämta både i Gefle och BP om dom åker ur (Åtvid har bara massa brunkare). Björkström, Benyahia, Serge Junior-Någonting, Albornozbröderna, Lantto och Orlov (eller, jätteung är han väl inte, Orlov). Kan nog bli några HBK/GAIS/Häcken/KFF-värvningar där.
Citera
2010-10-03, 20:49
Medlem
Salorms avatar
Fyfan vad skönt med 2-1, speciellt efter en tveksam straff åt sorkarna i början där.
Sen undrar jag ofta angående Kenny P's psykiska instabilitet? Snart lär det smälla ordentligt för den där jävla jättenäsan då han måste ha den kortaste stubinen i allsvenskan.
Vem är eran 30? Var det Drulle? Har han glömt saxen eller? Och er 11? Vad är det för liten hetsporre? Skitsamma, fyfan vad skönt att ta en "DUBBLISH" mot er i år! Värt allt!
Och Dembo, vilken chef som kommer upp till klacken efter matchen. Underbara människa!

Hammarby, här kommer gnaget.
Citera
2010-10-03, 20:51
Medlem
gunseng2s avatar
Jag fick idag riktigt påtagliga minnesbilder från förra årets derby mot DIF. När alla då hånade DIF och vi marscherade mot guldet så tänkte jag verkligen att "Det här borde slå tillbaka på oss på något sätt". Men hur? Allt gick så bra att man inte såg hur vi skulle kunna få äta upp det inom dom närmaste åren. DIF var då i totalt kaos och alla var övertygade om att dom skulle ryka. Idag stod man och lyssnade till samma sånger som man själv hade sjungit året innan. Det är den oundvikliga ironin som ödet levererar.

När vi sjöng alla "Bye bye, djurgårn" etc. sånger förra året så trodde man att man verkligen slog på en öm punkt som sårar motståndaren. Och det gör man ju, men faktum är att när man själv ligger i skiten och får höra den typen av ramsor så är man så pass upptagen med sitt eget lags skitjobbiga besvär att hånen får sekundär betydelse.

När vi åkte ur 2004 så var det hemskt. Det var bedrövligt, det var så jävla illa. Usch. Jag kanske lurar mig själv igen när jag nu tycker att vi kommer att klara det här. Men det känns som att vi ska lösa det, jag var åtminstone övertygad om det innan Banguras tragedi. Nu, utan honom, så kan vad som helst hända. Att vi ska prestera offensivt beror nu på att vi ska ha tur och flyt. Med Bangura visste man att vi skulle prestera offensivt.

Skulle jag ställas inför valet att få en femteplats förra året och en femteplats i år med hyfsat bra spel så skulle jag ändå välja att ha det som det blev nu. Ingenting kan ersätta ett guld och hur illa man än mår och hur bekymrad man än är just nu så är glädjen över ett guld större än sorgen över en nedflyttning. Så är det, och ingenting i fotbollsväg kan mäta sig med den glädje som man kände förra året.
Citera
2010-10-03, 20:53
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Hur kan du säga att ni hade slagit oss idag med Bangura? "Han hade satt alla våra chanser" eller? Omöjligt att sia om. Tror, tyvärr för er del, att Bangura kommer sjunka som en gråsten i sitt presterande efter det inträffade.

Jag kan säga det eftersom att han är briljant. Det är den bästa spelaren som jag har sett i AIK. Det blev 2-1 i derbyt och ni var inte mycket bättre, därav är skillnaden med en så pass stark injektion i laget som Bangura skulle vara mer än nog för att spöa er.
Citera
2010-10-03, 20:55
Medlem
csts avatar
Det där var ju inte helt fel. Tre poäng in och aik närmare superettan.

Kennedy är fan ruskigt bra och det är helt otroligt hur mycket Matte kämpar.
Citera
2010-10-03, 21:07
Medlem
whus avatar
Citat:
Jag kan säga det eftersom att han är briljant. Det är den bästa spelaren som jag har sett i AIK. Det blev 2-1 i derbyt och ni var inte mycket bättre, därav är skillnaden med en så pass stark injektion i laget som Bangura skulle vara mer än nog för att spöa er.
Konstigt att ni har 6 förluster, 2 vinster och ett kryss under hans tid i AIK. Jag menar, denne gigant har ju enligt dig förmågan att vara en så pass injektion att hans medverkan är skillnaden, eller?
Citera
2010-10-03, 21:16
Medlem
VonRofs avatar
Tycket vi vann ganska välförtjänt, trots vårat usla spel och det störda filmarmongot i rött som vägrade blåsa av i slutet. Måste säga att andra målet så väldigt kul ut, i röken såg man bollen göra en båge mot målet men ingen fattade att det var mål förrän långsidorna ställde sig upp.

Tankat åt Bangura och frun, bland det värsta som kan hända inträffade dem.
Citera
2010-10-03, 21:16
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:

Ett helt meningslöst resonemang.
Citera
2010-10-03, 21:19
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
BP har ju ingen som helst klass i offensiven. Då är det rätt dumt att försöka spela runt istället för att spela Geflestyle (tycker BP ändå har bättre spelare än Gefle).

Det känns dock som det kan finnas ett par intressanta, unga lirare att hämta både i Gefle och BP om dom åker ur (Åtvid har bara massa brunkare). Björkström, Benyahia, Serge Junior-Någonting, Albornozbröderna, Lantto och Orlov (eller, jätteung är han väl inte, Orlov). Kan nog bli några HBK/GAIS/Häcken/KFF-värvningar där.

Oh har Serge Junior-Ngouali kommit upp på a-lagsnivå nu?
Såg han i massa gothia cup-matcher osv när han var typ 11, och fyfan va han dominerade, har aldrig sett något liknande i verkligheten. Såg ut ungefär som klippen med ronaldinho och messi som små, så bra var han. Hur bra är han nu?
Citera
2010-10-03, 21:22
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Jag fick idag riktigt påtagliga minnesbilder från förra årets derby mot DIF. När alla då hånade DIF och vi marscherade mot guldet så tänkte jag verkligen att "Det här borde slå tillbaka på oss på något sätt". Men hur? Allt gick så bra att man inte såg hur vi skulle kunna få äta upp det inom dom närmaste åren. DIF var då i totalt kaos och alla var övertygade om att dom skulle ryka. Idag stod man och lyssnade till samma sånger som man själv hade sjungit året innan. Det är den oundvikliga ironin som ödet levererar.

När vi sjöng alla "Bye bye, djurgårn" etc. sånger förra året så trodde man att man verkligen slog på en öm punkt som sårar motståndaren. Och det gör man ju, men faktum är att när man själv ligger i skiten och får höra den typen av ramsor så är man så pass upptagen med sitt eget lags skitjobbiga besvär att hånen får sekundär betydelse.

När vi åkte ur 2004 så var det hemskt. Det var bedrövligt, det var så jävla illa. Usch. Jag kanske lurar mig själv igen när jag nu tycker att vi kommer att klara det här. Men det känns som att vi ska lösa det, jag var åtminstone övertygad om det innan Banguras tragedi. Nu, utan honom, så kan vad som helst hända. Att vi ska prestera offensivt beror nu på att vi ska ha tur och flyt. Med Bangura visste man att vi skulle prestera offensivt.

Skulle jag ställas inför valet att få en femteplats förra året och en femteplats i år med hyfsat bra spel så skulle jag ändå välja att ha det som det blev nu. Ingenting kan ersätta ett guld och hur illa man än mår och hur bekymrad man än är just nu så är glädjen över ett guld större än sorgen över en nedflyttning. Så är det, och ingenting i fotbollsväg kan mäta sig med den glädje som man kände förra året.

Kan då säga att jag njöt som fan idag, när man sjöng det man fick höra förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in