2010-03-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Nej jag kan läsa, och jag vet att dom bestämde det innan... Men dom måste ju förfan se att det ej går att starta i MARS......... Kommer sluta med att alla har konstgräs i Allsvenskan tyvärr

Vad är det förskräckliga med konstgräs? För mig som inte orkat bry mig.
Citera
2010-03-21, 13:53
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Nej jag kan läsa, och jag vet att dom bestämde det innan... Men dom måste ju förfan se att det ej går att starta i MARS......... Kommer sluta med att alla har konstgräs i Allsvenskan tyvärr
Man får ju inte glömma bort att vi har haft den värsta vintern på hur länge som helst i år, så det har ju blivit en extrem otur.
Citera
2010-03-21, 13:53
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Går gör det ju, kolla bara på MFF och HeIFs formidabla planer, det var inte så att beslutet kom en vecka före start heller. Det gäller bara för klubbarna som inte klarar av att sköta sin gräsmatta att förstå att de inte klarar det och att övriga inte ska behöva lida av deras oskötsel och antingen skaffa konstgräs eller professionella planskötare.
Citera
2010-03-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Är det ens tillåtet för SvFF att ha ligan igång under VM?

MLS kör på under hela sommaren. Norge har 28 dagars uppehåll. SvFF kör på 62 dagars uppehåll.
Citera
2010-03-21, 14:39
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
MLS kör på under hela sommaren. Norge har 28 dagars uppehåll. SvFF kör på 62 dagars uppehåll.
Det är ju knappast förbundet som ensamma tagit beslutet. Om klubbarna velat spela under VM, eller efter att VM-spelarna släppts, så hade Allsvenskan fortsatt.
Citera
2010-03-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Det är ju knappast förbundet som ensamma tagit beslutet. Om klubbarna velat spela under VM, eller efter att VM-spelarna släppts, så hade Allsvenskan fortsatt.

Du har alldeles för höga tankar om SvFF.
Citera
2010-03-21, 15:03
Moderator
easy_dans avatar
Djurgården kommer till spela idag med en bänk som saknar 2 avbytare, när hände det senast i allsvenskan?
Citera
2010-03-21, 15:09
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Du har alldeles för höga tankar om SvFF.
Nej, jag är bara jävligt trött på supportrar som stoppar fingrarna i öronen och skriker jävla kukförbund så fort någonting händer, när de snarare borde fråga sin klubbledning varför de inte gjort något åt problemet. SvFF har utan tvekan sina problem, men de har inget intresse av att gå rätt emot klubbarna och om SEF bad om förändring så skulle det med största sannolikhet ske. Men det är klart, det är bekvämare och se SvFF som någon helond organisation och skylla allt på dem istället för att ta tag i problemet själv.
Citera
2010-03-21, 17:07
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Nej, jag är bara jävligt trött på supportrar som stoppar fingrarna i öronen och skriker jävla kukförbund så fort någonting händer, när de snarare borde fråga sin klubbledning varför de inte gjort något åt problemet. SvFF har utan tvekan sina problem, men de har inget intresse av att gå rätt emot klubbarna och om SEF bad om förändring så skulle det med största sannolikhet ske. Men det är klart, det är bekvämare och se SvFF som någon helond organisation och skylla allt på dem istället för att ta tag i problemet själv.

Jag tycker du har en bra poäng. Med tanke på att klubbarna i Sverige hyr sin arena bör de i sin tur kunna ställa krav på ägaren av arenan. Det är ju rätt komiskt att tex Higab som äger Gamla Ullevi ville höja hyrorna till denna säsongen. Har man en produkt, i detta fallet gräs, som är undermålig kan man knappast förvänta sig att få fullt betalt, än mindre få mer betalat än tidigare säsong. Det är än mer pinsamt att AIK spelar på en sådan usel plan när de gör det på Sveriges nationalarena.
Citera
2010-03-21, 17:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Djurgården kommer till spela idag med en bänk som saknar 2 avbytare, när hände det senast i allsvenskan?
Hur många har dom på bänken då?
För dom ändrade ju till 7st i år.
Citera
2010-03-21, 17:11
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Angående att Pavey "spelar på bollen" så fungerar det inte så. När målvakten har 5 fingrar på bollen så är det helt förbjudet att tackla/obstruera honom på alla sätt. När han dessutom hoppar in som han gör försent (han är uppenbarligen sen eftersom Lekström har bollen under kontroll) med dobbarna före är det solklart rött.

Jag säger inget om att Paveys satsning var lite vågad, och när det inte går som han har tänkt slutar det ofta i ett kort - detta fallet ett rött. Men att han skulle vara så sen in i duellen (eller som linjedomaren menar på, "inte ens trea på bollen"), det stämmer inte ens.

http://4.bp.blogspot.com/_BI6Hl-dZ2Tw/S6YyItwRIwI/AAAAAAAAABY/Nz-cQD0xrFk/s400/R%C3%B6tt+kort.jpg
Citera
2010-03-21, 17:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hur många har dom på bänken då?
För dom ändrade ju till 7st i år.

Ja vad blir 7 minus 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera