2010-11-01, 22:59
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
MFF, HIF, ÖSK är redan klara. Vinner HIF cupen och allsvenskan så tror jag platsen går till Hammarby, vinner Hammarby cupen så får dom kvala. Vinner MFF allsvenskan och HIF cupen så får Ellos kvala. Sen finns de väl 1 fairplay plats också? Och om jag inte minns fel så ligger MFF 1a (eller 2a) ÖSK 1a (eller 2a) och Häcken 3a. Så då går fairplay platsen till Häcken.

Tycker den där fairplay platsen är lite knepig. Var ju oerhört bortkastat att Gefle fick en plats i år som inte hade något i Europa att göra.

Vore kul om Elfsborg fick en ny chans. De har kommit långt de senaste två åren, men tyvärr fått tufft motstånd i sista kvalrundan.

Annars har du nog rätt. Tycker dock Elfsborg borde få en plats ifall HIF vinner både AS och cupen. Har verkligen ingenting emot ifall Hammarby får kvala, men då bör de eg vinna cupen enligt mig.
Citera
2010-11-01, 22:59
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Detta måste vara ett skämt?

http://www.bakgatan.se/forum/viewtopic.php?t=2714

Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Jävlar vilka idioter till Bjuvmongon! dom förvånar en fan ta mig aldrig.....

hbg SUG KUK!

Exakt vad är det som är konstigt eller fel? liknande händer hela tiden i fotbollsvärlden. Du tror att Mjällbyspelarna blir dubbelt så bra för att klubben får lite extra pengar?
Citera
2010-11-01, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tycker den där fairplay platsen är lite knepig. Var ju oerhört bortkastat att Gefle fick en plats i år som inte hade något i Europa att göra.

Vore kul om Elfsborg fick en ny chans. De har kommit långt de senaste två åren, men tyvärr fått tufft motstånd i sista kvalrundan.

Annars har du nog rätt. Tycker dock Elfsborg borde få en plats ifall HIF vinner både AS och cupen. Har verkligen ingenting emot ifall Hammarby får kvala, men då bör de eg vinna cupen enligt mig.

De sjuka var att dom (Gefle) ''vann'' den platsen på poäng mot MFF som kom 2a. Skillde typ 100-500 poäng om jag inte kommer ihåg fel. De fula var att Gefles tränare gick ut i FK och sa att dom inte bryr sig om den platsen utan kommer bara ''spela'' av den.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Exakt vad är det som är konstigt eller fel? liknande händer hela tiden i fotbollsvärlden. Du tror att Mjällbyspelarna blir dubbelt så bra för att klubben får lite extra pengar?
Pengarna borde gå till kommunlånet eller stolarna de hoppa sönder.
Citera
2010-11-01, 23:24
Medlem
sebbex2xs avatar
Är inte "fairplayplatsen" en plats som alla lag i Europa kämpar om? Eller finns det en sån plats för varje liga?
Citera
2010-11-01, 23:33
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
De sjuka var att dom (Gefle) ''vann'' den platsen på poäng mot MFF som kom 2a. Skillde typ 100-500 poäng om jag inte kommer ihåg fel. De fula var att Gefles tränare gick ut i FK och sa att dom inte bryr sig om den platsen utan kommer bara ''spela'' av den.

Får ursäkta att jag har noll koll när det gäller detta, men jag antar att MFF var riktigt nära att få platsen istället då? Mycket tråkigt då MFF hade haft betydligt större chans och kanske till och med tagit sig till gruppspelet i årets EL.

Tränarens uttalande var minst sagt klumpigt, ja.
Citera
2010-11-01, 23:39
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Hela IFK's misär-säsong sammanfattades med ett byte i dagens match.

Örebro leder med 1-0, Jonas Olsson väljer att byta ut Bjarnarson, en offensiv mittfältare och tar in Karl Svensson en mittback. Han väljer även att sätta Karl Svensson på topp. En mittback på topp!!!!
Haha, kunde fan inte hålla mig från garv
Citat:
Tack för historielektionen.

Man måste alltid klanka ner på dom som är störst bäst och vackrast så har de alltid varit.

Japp det är främsta anledningen!
Upptaget de också. AIK var först....
Citera
2010-11-01, 23:56
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Idag för ett år sedan satt man och mådde så där halvbra efter att Blåvitt hade förlorat den avgörande guldmatchen mot AIK. Men fan vet om det inte känns värre idag. Förra året kunde man hoppas och vänta på nästa säsong då vi skulle ta revansch. Men nu sitter vi här, 365 dagar senare, och inser att Blåvitt kommer att sluta 8-9-10-någonting. Och nu kan vi fan inte hoppas på nästa säsong. Jag är ärligt talat glad om vi undviker bottenstriden.

Det är inte så enkelt som att bara vi skickar JO, JJ och Faltsetas till Trollhättan med enkel biljett och spelar 4-4-2 med Elmar centralt så kommer allt att lösa sig. Visst, ett tränarbyte kan mycket väl vara nödvändigt. Men problemen är så OERHÖRT mycket större än så. Ta ryktena om Andreas Drugge t ex. Det är illa nog att det är den sortens nyförvärv som vi tycks få sikta in oss på - knappast vad man kan förvänta sig av ett lag som siktar på guld. Lägg därtill att Häcken har blandat sig i budgivningen och erbjuder Drugge ett kontrakt och att man tydligen ligger bra till i dragkampen om hans namnteckning. Alltså, Häcken - FUCKING JÄVLA HÄCKEN - kanske kommer att sno en spelare framför ögonen på Blåvitt. Det är illa nog att t ex Elfsborg snodde Martin Ericsson framför ögonen på oss och att Blåvitt bara kan drömma om prestigevärvningar som Jesper Christiansen, Jawo, Jon Jönsson m m. Där har vi för länge sedan blivit omsprungna. Men nu håller alltså kanske Häcken på att gå om oss också. (Ja, jag vet att IFE underpresterar trots sina prestigevärvningar. Likväl är det en förutsättning att kunna genomföra sådan värvningar för att kunna vara med och slåss i toppen).

Det känns som att problemen genomsyrar hela föreningen: Vi har Allsvenskans sämsta gräsmatta och det lär så förbil tills konstgräs läggs på. Vi förmår inte ta vettigt betalt för våra spelare alt. att våra spelare inte utvecklas så att vi kan ta så pass bra betalt för dem som vi hoppas. (Gustav Svensson till Bursaspor för 700 000 euro. Ja men tjena.) Vi har en träningsanläggning i mer eller mindre akut behov av renovering, vi klarar inte av att skotta undan snön från vår inomhushall så att den rasar ihop och eftersom snön inte skottades undan får vi ingen försäkringsersättning. Vad spelar allt detta för roll för vår förmåga att knyta till oss talanger? Framstår vi inte som någon jävla lallarklubb?

Krydda detta med att Ragge och Seb och kanske även Adam lär sticka under vintern eftersom de sitter på utgående kontrakt och vi har en framtid som ser mörk ut. Beckmörk.

För oss som växte upp med Blåvitts 80- och 90-tal så är det här riktigt jävla tungt. Vi växte upp med bilden av att IFK var bäst i Sverige. Normen var att vi var den ledande klubben i fotbollssverige. Vi slog Milan, Barcelona och Man United i CL. Enstaka säsonger utan guld var bara tillfälliga hack i kurvan. Även om slutet av 90-talet och början av 00-talet var sådär har de senaste säsongernas relativa framgångar börjat vagga in mig i tron att ordningen är på väg att återställas. Att vi är på väg att återta tronen. Vi är ju ändå Blåvitt - bäst i Sverige.

Men istället sitter jag här och drabbas av den isande insikten att Blåvitt just nu är lika spännande som Trelleborg. Eller kanske lite mer spännande ändå trots allt. Vi har ju trots allt en klack bestående av fjortisar som gillar att kasta in bangers på vår egen målvakt. Och sånt är ju lite upphetsande, eller hur?
Senast redigerad av Pvt. Joker 2010-11-02 kl. 00:00.
Citera
2010-11-02, 01:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Vi förmår inte ta vettigt betalt för våra spelare alt. att våra spelare inte utvecklas så att vi kan ta så pass bra betalt för dem som vi hoppas. (Gustav Svensson till Bursaspor för 700 000 euro. Ja men tjena.)
Det kan ni inte klaga på trots allt, Wernbloom för 40 och Berg för 35 om jag inte minns fel? Satt inte Gustav Svensson på utgående kontrakt också? Om inte så är 7 miljoner givetvis svagt, men kolla på AIK då, 7-8 startspelare i guldlaget sålda för hur mycket!? 10 miljoner sammanlagt typ.
Och Walid Atta hade Mff fått 35 miljoner för om han hade spelat en hel säsong och haft kontrakt. Men nu ville AIK inte förlänga hans kontrakt efter att Jos hade gått när han ville ha 5000 kronor mer i månaden. Ca 15% av vår kommunikationschefs lön som gjort vad under sin tid som anställd!?
Och då hade redan Jos lämnat, och Walid var den naturlige ersättaren framförallt enligt Stahre.
Ända ljuset i mörkret är Bangura, men jag är helt ärligt redan nu livrädd för att vi slarvar bort honom också.
En till positiv sak är att styrelsen har ställt sina platser till förfogande, men vad hjälper det när vi sitter så djupt i skiten redan.
AIK vill dessutom fortsätta satsa på Miller. Ska man skratta eller gråta?

Avgå alla.

Men i hockeyn går det ju bra i alla fall
Citera
2010-11-02, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Idag för ett år sedan satt man och mådde så där halvbra efter att Blåvitt hade förlorat den avgörande guldmatchen mot AIK. Men fan vet om det inte känns värre idag. Förra året kunde man hoppas och vänta på nästa säsong då vi skulle ta revansch. Men nu sitter vi här, 365 dagar senare, och inser att Blåvitt kommer att sluta 8-9-10-någonting. Och nu kan vi fan inte hoppas på nästa säsong. Jag är ärligt talat glad om vi undviker bottenstriden.

Det är inte så enkelt som att bara vi skickar JO, JJ och Faltsetas till Trollhättan med enkel biljett och spelar 4-4-2 med Elmar centralt så kommer allt att lösa sig. Visst, ett tränarbyte kan mycket väl vara nödvändigt. Men problemen är så OERHÖRT mycket större än så. Ta ryktena om Andreas Drugge t ex. Det är illa nog att det är den sortens nyförvärv som vi tycks få sikta in oss på - knappast vad man kan förvänta sig av ett lag som siktar på guld. Lägg därtill att Häcken har blandat sig i budgivningen och erbjuder Drugge ett kontrakt och att man tydligen ligger bra till i dragkampen om hans namnteckning. Alltså, Häcken - FUCKING JÄVLA HÄCKEN - kanske kommer att sno en spelare framför ögonen på Blåvitt. Det är illa nog att t ex Elfsborg snodde Martin Ericsson framför ögonen på oss och att Blåvitt bara kan drömma om prestigevärvningar som Jesper Christiansen, Jawo, Jon Jönsson m m. Där har vi för länge sedan blivit omsprungna. Men nu håller alltså kanske Häcken på att gå om oss också. (Ja, jag vet att IFE underpresterar trots sina prestigevärvningar. Likväl är det en förutsättning att kunna genomföra sådan värvningar för att kunna vara med och slåss i toppen).

Det känns som att problemen genomsyrar hela föreningen: Vi har Allsvenskans sämsta gräsmatta och det lär så förbil tills konstgräs läggs på. Vi förmår inte ta vettigt betalt för våra spelare alt. att våra spelare inte utvecklas så att vi kan ta så pass bra betalt för dem som vi hoppas. (Gustav Svensson till Bursaspor för 700 000 euro. Ja men tjena.) Vi har en träningsanläggning i mer eller mindre akut behov av renovering, vi klarar inte av att skotta undan snön från vår inomhushall så att den rasar ihop och eftersom snön inte skottades undan får vi ingen försäkringsersättning. Vad spelar allt detta för roll för vår förmåga att knyta till oss talanger? Framstår vi inte som någon jävla lallarklubb?

Krydda detta med att Ragge och Seb och kanske även Adam lär sticka under vintern eftersom de sitter på utgående kontrakt och vi har en framtid som ser mörk ut. Beckmörk.

För oss som växte upp med Blåvitts 80- och 90-tal så är det här riktigt jävla tungt. Vi växte upp med bilden av att IFK var bäst i Sverige. Normen var att vi var den ledande klubben i fotbollssverige. Vi slog Milan, Barcelona och Man United i CL. Enstaka säsonger utan guld var bara tillfälliga hack i kurvan. Även om slutet av 90-talet och början av 00-talet var sådär har de senaste säsongernas relativa framgångar börjat vagga in mig i tron att ordningen är på väg att återställas. Att vi är på väg att återta tronen. Vi är ju ändå Blåvitt - bäst i Sverige.

Men istället sitter jag här och drabbas av den isande insikten att Blåvitt just nu är lika spännande som Trelleborg. Eller kanske lite mer spännande ändå trots allt. Vi har ju trots allt en klack bestående av fjortisar som gillar att kasta in bangers på vår egen målvakt. Och sånt är ju lite upphetsande, eller hur?

Orkar inte läsa igenom texten, men förstår inte hur du kan säga att förlora denna matchen är värre än att förlora guldmatchen mot AIK förra året. Fine, vi gjorde en skitsäsong, det känns förjävligt men samtidigt kom vi 8e plats 2006 och vann guldet 2007.

AIK kom 8e 2008 och vann guldet 2009, så nu plockar vi 8e platsen

Kan inte direkt säga något från matchen, kommer knappt ihåg något från första halvlek och vad jag såg av andra kan jag ju inte direkt säga att jag klagar. Fyfan vilket värdelöst spel.. Avgå alla

Vad är det för byten J.O gör? Sätter in T.O och KALLE när vi ligger under?

T.O fine han är väl hyfsat men han har ingen speed som vi behöver
Kalle svensson i en match där vi ligger under och killen inte har något självförtroende, kan dock inte utala riktigt hur han var idag för jag såg knappt något av vad han gjorde därifrån jag stod

Aja nu är det bara att blicka mot nästa år och hoppas att det är något bortaresa långt bort i premiären ( Vann en resa till första bortamatchen )
Citera
2010-11-02, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglarnagbg

AIK kom 8e 2008 och vann guldet 2009, så nu plockar vi 8e platsen

Sakta i backarna! Vi kom 5:a.
Citera
2010-11-02, 06:05
Medlem
När fan ska svt lägga ut fotbollskväll egentligen? Är runksugen.
Citera
2010-11-02, 07:57
Medlem
erikbes avatar
Jonas Olsson alltså, han har fanimig lepra. Får han fortsatt förtroende så blir jag skogstokig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in