2010-09-13, 16:18
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Härligt med ett fullsatt Gamla Ullevi igen (ett dussin biljetter kvar på vår nedre stå och runt 250 kvar på GAIS nedre stå).* Med tanke på vilken jävla skitsäsong det här varit kanske det kan bli en enkel vinst för en gångs skull? Så fort vi är med i toppen och ska möta GAIS låser ju sig spelet totalt, utan jättepress idag kan det kanske gå bättre. Tippar 3–0 med hjärtat, 0–0 med hjärnan...

* Annars får man ändå vara nöjd med årets publiksiffror. Bara två matcher under 10 000 (även om vi visserligen har fyra skitlag kvar att möta, lika få som MFF, AIK har fem under 10 000), samtidigt bara två matcher över 13 000. Ett jävligt jämnt snitt med andra ord. Om vi bara kan höja den här jämna nivån med 2-3 000 åskådare över de närmsta åren ser det ut som det borde göra.

/feldgrau

Jag måste tyvärr göra dig besviken över resultatet, min oöverträffade vidskeplighet gör att jag tycker att en GAIS-vinst är högst trolig då jag varit sjuk under alla GAIS derbyvinster mot IFK dom senaste åren ....
Citera
2010-09-13, 16:25
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Jag måste tyvärr göra dig besviken över resultatet, min oöverträffade vidskeplighet gör att jag tycker att en GAIS-vinst är högst trolig då jag varit sjuk under alla GAIS derbyvinster mot IFK dom senaste åren ....

"[A]lla GAIS derbyvinster mot IFK dom senaste åren"?

Va? Ah. Du menar GAIS enda derbyvinst mot IFK de senaste... 18 åren.

/feldgrau
Citera
2010-09-13, 16:41
Bannlyst
Ne nu blir det att skynda sig till stan.

Ses kanske vid marschen Feldgrau
Citera
2010-09-13, 17:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Dagens händelse: Mjällby nämndes nyss på kinesiskt riksteve. Satte nudeln i halsen. Sitter här och slökollar på Kinas version av Fotbollskanalen i Europa när motsvarigheten till "grej of the day" kommer. Kineser som sitter och gör sig lustiga över Mjällbys spelardräkter. För mycket reklam, säger kinesen och skrockar, varefter han räknar till 7 olika företag. Här har man aldrig sett på maken. Kan bara hålla med iofs, ser horribelt ut. Det är väl inte speedway ni utövar på Listerlandet?
Haha. Tur att dom inte kan svenska så dom förstår vad huvudsponsorn heter i alla fall. Då hade dom haft ännu mer att skratta åt.
Citera
2010-09-13, 17:23
Medlem
Bornets avatar
Citat:
"[A]lla GAIS derbyvinster mot IFK dom senaste åren"?

Va? Ah. Du menar GAIS enda derbyvinst mot IFK de senaste... 18 åren.

/feldgrau
Swosch. Över ditt huvud.
Citera
2010-09-13, 18:01
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Måste säga att vi har en skön kapten. Kan inte tänka mig många andra lagkaptener ute i världen som kliver upp i sin klack efter matchen.

http://www.dif.se/diftv/default.asp?id=765
Absolut. Och satan vad det exploderade både vid 1-1 och 2-1 i filmen efter
Citera
2010-09-13, 18:06
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Det står väl lika illa till på ganska många av de allsvenska föreningarnas tröjor tyvärr. Till och med en välmående förening som Elfsborg har det fulaste som finns, nämligen tröjor med olika huvudsponsorer beroende på spelare. Sett i ett längre perspektiv (2000-talet) är det egentligen bara IFK och AIK som lyckats hålla sina tröjor rena från ful och plottrig reklam.

/feldgrau
Fast så är det inte längre, numera har alla spelare samma reklam, men man roterar på de tre huvudsponsorerna till varje match istället. Undantaget då de röda bortatröjorna som bara används en eller två gånger per säsong.

En helt annan grej, är det någon som vet om det finns en chans att få tag på Svenska Spels gratisbiljetter till gbg-derbyt fortfarande? Misstänker att de tagit slut men hittar ingen info på nätet om detta.
Citera
2010-09-13, 18:47
Bannlyst
Kom igen Grönsvart. De borde vara värda segern. Blåvitt har vunnit så mycket genom åren.
Citera
2010-09-13, 20:57
Moderator
vfs avatar
LuudaM-DOG får en tillsägelse för snack om stream i fel tråd/Mod
Citera
2010-09-13, 21:04
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Usch. Det finns ingen rättvisa. GAIS skulle haft en poäng. Nu blir det att med näbbar och klor kämpa för att undvika nedflyttning och kval. Kan vi spela som vi gjorde i andra så borde det kunna gå vägen. Men fan vet... en jobbig höst blir det.
Citera
2010-09-13, 21:13
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Det finns ingen rättvisa. GAIS skulle haft en poäng.

Vad i grundar du det på?
Citera
2010-09-13, 21:16
Moderator
vfs avatar
Underbar seger, inte helt självklar men det är dom skönaste segrarna.

Nu såg jag bara sista 20, men Hansson och Niklas Carlsson var inte bra. Niklas hängde inte
med alls tycker jag och Hansson tar ofta fel beslut, straffen var väldigt billig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in