2010-09-30, 00:27
Bannlyst
Suck, snälla ni som låtsas vara IFKare här inte.

Pär kommer från rivalerna, kom till ett IFK som spelade allmänt dåligt. Nu börjar alla ropa att han ska säljas, att han var ett dåligt köp osv. Fine, jag kan hålla med om att han inte var det bästa köpet.

Men hur många av er ansåg att Hysén & Selakovic var grymma köp deras första säsong? Jag själv tyckte att Hysén var värdelös första säsongen och förstod inte hur kan kunde bli köpt. Det samma med Selakovic som inte gjorde något bra.

Nu de senaste 2 åren har de 2 betytt som fan för IFK. Så ge Pär en ärlig chans.
Citera
2010-09-30, 00:34
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglarnagbg

Pär kommer från rivalerna, kom till ett IFK som spelade allmänt dåligt. Nu börjar alla ropa att han ska säljas, att han var ett dåligt köp osv. Fine, jag kan hålla med om att han inte var det bästa köpet.

Men hur många av er ansåg att Hysén & Selakovic var grymma köp deras första säsong? Jag själv tyckte att Hysén var värdelös första säsongen och förstod inte hur kan kunde bli köpt. Det samma med Selakovic som inte gjorde något bra.

Håller helt med (även om jag inte tyckte Hysén var värdelös 07, han hade helt enkelt för stora förväntningar på sig). Pär har inte direkt fått chansen många minuter denna säsong.
Citera
2010-09-30, 01:04
Medlem
Bornets avatar
Samma anledning till att jag skrattar är samma anledning till att mitt lags tränare skrattar.
Klart som fan att jag inte ville att Pär skulle bli såld, nu blev han det, och han kommer aldrig, aldrig, att bli något i IFK.

Hans 'kaliber', behövs inte, det han gör, det gör Stiller bättre, men den spelyta han öppnade för GAIS var tabellavgörande förra året. IFK har Hysén.

I övrigt så var dagens match så sjukt viktig. Polaren grät när 1-1 målet lades. Personligen är jag fortfarande bered på superettan.
Men det ser lite ljusare ut.l
Citera
2010-09-30, 01:54
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Samma anledning till att jag skrattar är samma anledning till att mitt lags tränare skrattar.
Klart som fan att jag inte ville att Pär skulle bli såld, nu blev han det, och han kommer aldrig, aldrig, att bli något i IFK.

Hans 'kaliber', behövs inte, det han gör, det gör Stiller bättre, men den spelyta han öppnade för GAIS var tabellavgörande förra året. IFK har Hysén.

I övrigt så var dagens match så sjukt viktig. Polaren grät när 1-1 målet lades. Personligen är jag fortfarande bered på superettan.
Men det ser lite ljusare ut.l
Jag tror att ni får kvala i värsta fall, Gefle och BP är så mycker sämre.
Dock hoppas jag ni slipper kvala så gnaget för göra det istället.. står ju mellan HBK,GAIS och AIK.
Tror ÅFF klarar sig rätt bra i de sista matcherna.
Citera
2010-09-30, 02:24
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jag tror att ni får kvala i värsta fall, Gefle och BP är så mycker sämre.
Dock hoppas jag ni slipper kvala så gnaget för göra det istället.. står ju mellan HBK,GAIS och AIK.
Tror ÅFF klarar sig rätt bra i de sista matcherna.
Ja gud. det här debaclet lär inte vara över innan omg. 30...
Citera
2010-09-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglarnagbg

Jag tycker självklart inte att vi ska sälja Pär, dock är det svårt att inte skämta om det. Jag håller också med om att varken Sella eller Tobbe var bra sina första säsonger men skillnaden var att de faktiskt fick spela. Hittils har Pär inte varit något annat än ett riktigt dåligt köp. Förhoppningsvis kommer det ändras men det är svårt att föreställa sig det.
Citera
2010-09-30, 13:50
Medlem
Vicious_s avatar
Nu tror jag mitt kära ÖSK tar tredjeplatsen. Vi fick spela sista 20 minutrarna utan Bedoya och Kalmar orkade inte hota oss, trots lite spelövertag. Dessutom var Nordin Gerzic avständ.

ÖSK spelar väldigt internationellt. Snabbt kortpassningspel, snabba yttrar I Porokara och Astvald som rycker isär motståndarförsvaret samtidigt som Gerzic vänder bort mittfältarna och slår en djupledsboll på Paulinho eller yttrarna som försöker bryta in i banan.

Rent defensivt har man jordfräsen Kihlberg som även hänger med framåt. Mittbacksparet har fantastiskt huvudspel i Wikström och äcklig snabbhet i Almebäck. Han tar igen ett 5 meters försprång på någon sekund. Sjukt.
Citera
2010-09-30, 15:34
Medlem
vonmansteins avatar
Dagens bästa nyhet?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article7872658.ab

Hoppas på lite värkar på söndag morgon....
Senast redigerad av vonmanstein 2010-09-30 kl. 15:37.
Citera
2010-09-30, 16:16
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Nu tror jag mitt kära ÖSK tar tredjeplatsen. Vi fick spela sista 20 minutrarna utan Bedoya och Kalmar orkade inte hota oss, trots lite spelövertag. Dessutom var Nordin Gerzic avständ.

ÖSK spelar väldigt internationellt. Snabbt kortpassningspel, snabba yttrar I Porokara och Astvald som rycker isär motståndarförsvaret samtidigt som Gerzic vänder bort mittfältarna och slår en djupledsboll på Paulinho eller yttrarna som försöker bryta in i banan.

Rent defensivt har man jordfräsen Kihlberg som även hänger med framåt. Mittbacksparet har fantastiskt huvudspel i Wikström och äcklig snabbhet i Almebäck. Han tar igen ett 5 meters försprång på någon sekund. Sjukt.
På tal om Paulinho, hur har det gått för honom?
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Dagens bästa nyhet?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article7872658.ab

Om han inte kan spela får jag passa på att gratulera i förskott till tre extremt lätta poäng till er.
Helvete.
Citera
2010-09-30, 17:26
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
5 mål om jag inte minns helt fel och hans arbete på plan är gediget.
Han jobbar stenhårt, ofta i det tysta för att skapa ytor för Gerzic att dominera.
Han är mycket uppskattad bland de flesta ÖSKare iallafall och jag hoppas klubben öppnar plånboken och löser honom ifrån hans sydkoreanska klubb.
Citera
2010-09-30, 18:32
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Om han inte kan spela får jag passa på att gratulera i förskott till tre extremt lätta poäng till er.
Helvete.
Får passa på å gratulera till Mr & Mrs Bangura!
å gissar att ni grejar kvalplatsen!
Citera
2010-09-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Dagens bästa nyhet?

"Sportbladet kan avslöja att Mohamed Bangura ska bli pappa vilken dag som helst. "

Intressant nyhet, men man ska nog inte dra för stora växlar av det...
om vi säger att så är fallet, undrar om Bangura hade stått över en match om han spelat för Barcelona, United eller Inter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in