2010-02-08, 13:40
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Kan det verkligen vara en slump, alla dessa knäskador som IFK:arna drar på sig?
Man får ju titta på varje enskild sistuation. Adam och dyrestam fastna med foten i gräset och vred till....då är det nog inte så mycket att göra. Övriga vet jag inte....men man börjar ju undra när det oftast är blåvitt som råkar ut för den här typen av skador.
Citera
2010-02-08, 13:52
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det kan man göra, men Djurgårn gör det jämnt och utan att försöka hålla i dom.

Det gick ju hyfsat under första halvan av 2000-talet.
Citera
2010-02-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Man får ju titta på varje enskild sistuation. Adam och dyrestam fastna med foten i gräset och vred till....då är det nog inte så mycket att göra. Övriga vet jag inte....men man börjar ju undra när det oftast är blåvitt som råkar ut för den här typen av skador.

Söders var väl inte så mycket att göra åt heller...
Citera
2010-02-08, 14:06
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det kan man göra, men Djurgårn gör det jämnt och utan att försöka hålla i dom.

Så länge det gick bra med "rätt" tränare/ledare höll man i och bra värvningar (som båda var grundpelarna för alla framgångar). Det som initialt inte höll i Allsvenskan 2001 var spelarmaterialet för en 3-4-3-idé, då bytte man till 4-3-3 om vi skall vara petnoga.

I övrigt höll man i samma idé från slutet av år 2000 till ungefär 2005 med bekant resultat. Du menar att det inte var dags att tänka om då, särskilt som segrarna uteblev efter 2005? Om saker och ting inte fungerar då bör man inte bara testa något nytt man måste förändra. (Titta på gnaget som har haft 18 tränare på 4 år eller något sådant. Där byter man fortare än kvickt och med bekant resultat; det är endast de två senaste tränarna som stått för någon slags kontinuitet. Med bekant resultat.) Fungerar det inte får man tänka om och nej, "Djurgårn gör det inte jämt". Inget guld på fyra år är förvisso en nesa, men som Djurgårdare är man luttrad och kräver inte - likt andra icke nämda lag - guld varje år. Inte ens vartannat vill jag påstå. Ej heller detta år förväntar jag mig en topplacering, snarare någonstans kring 7-8. Viktigast i år är dock att söka tvåla Solna, allt annat är underordnat.

Vad den nya styrelsen - till skillnad från förra årets - försöker göra är just att testa något nytt men som skall hålla över med- och motgångar. Den förra (framgångsrika) modellen höll till dess att man såg att den fungerade inte med vissa tränare, ett annat spelarmaterial et cetera. Tanken är ju att det skall bli bättre.

Men du menar att man skall hålla fast vid en idé hur länge som helst oavsett om man lyckas eller inte. Bajen - oavsett vad man tycker om dem - lät den ende vinnande tränaren man någonsin har haft få gå från sitt utgångna kontrakt för att man ville spela attraktivare fotboll i enlighet med spelidén. Det är om något, i mina (och säkert många bajares ögon) en felaktig tanke, att "manualen" (eller vad man nu vill kalla den) går före verkligheten.
Citera
2010-02-08, 14:57
Medlem
Jeff.Becks avatar
Korsbandsskador blir ju ofta karriärdödande, tveksamt om Dyrestam någonsin kommer klara att spela en hel säsong på hög nivå. Samma tror jag om Söder, tror inte att han kommer få mycket till fotbollskarriär (det här får jag säkert äta upp när han vinner skytteligan nästa år )
Citera
2010-02-08, 15:33
Medlem
Jag vet att många ropar på Risp nu när Dyrestam blivit skadad. Men jag kan inte rikitigt hålla med om att vi behöver Risp nu, det vi behöver är en vänsterback. I Dyrestam hade vi en kille som var teknisk, lugn och som inte ett enda misstag. Nu har vi Hjalmar Jonsson som vänsterback, och han är mycket bättre som mittback än som vänsterback.
Citera
2010-02-08, 16:00
Medlem
Viking-s avatar
Hur många av IFK:s långtidskadade återvänder egentligen tills säsongsinledningen?
Har nämligen hört att Söder först är aktuell för comeback runt sommaren, att Adam J först är spelklar några veckor in i säsongen och att Nicklas C:s prognos inte riktigt är klar, har jag i så fall fel när jag säger att ert lag kommer vara väldigt likt det ni lirade andra halvan av förra säsongen med (såvida inte nyförvärven går rakt in i startelvan)? Förutom Dyrestam då, som är skadad, klart synd om killen, hoppas inte skadan sätter några alltför stora käppar i utvecklingens hjul.
Är Kalle aktuell i mittbacken nu?
Citera
2010-02-08, 16:30
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Hur många av IFK:s långtidskadade återvänder egentligen tills säsongsinledningen?
Har nämligen hört att Söder först är aktuell för comeback runt sommaren, att Adam J först är spelklar några veckor in i säsongen och att Nicklas C:s prognos inte riktigt är klar, har jag i så fall fel när jag säger att ert lag kommer vara väldigt likt det ni lirade andra halvan av förra säsongen med (såvida inte nyförvärven går rakt in i startelvan)? Förutom Dyrestam då, som är skadad, klart synd om killen, hoppas inte skadan sätter några alltför stora käppar i utvecklingens hjul.

Citerar Sportsday

"BLÅVITTS KORSBANDSLIGA
Robin Söder - på gång, men räknar inte med mycket speltid under våren.
Nicklas Carlsson - haft en positiv rehabutveckling, ska kunna vara redo nu i februari.
Adam Johansson - också på gång. Hoppas snart vara med igen.
Kamal Mustafa - dröjer nog till sommaren innan det blir spel på allvar.
Petter Björlund - slet nyligen av korsbandet igen! Osäker framtid.
Mikael Dyrestam - korsbandet av i lördags, borta hela säsongen 2010."
Citera
2010-02-08, 16:32
Medlem
dalianxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Vågar inte uttala mig om skadorna då jag vräkte ur mig en kommentar som lät " Det ska bli kul att se Björlund i år" då jag har gillat vad jag sett av han i u-laget.
ang. Kalle så borde han vara aktuell, men det skulle inte förvåna mig om dom kör nödlösningen med Seb Eriksson på vänsterback ist och fortsätter med hjalle och ragnar i mitten. Det som talar emot det är att Seb va helt under isen som vänsterback i Lördags.
Citera
2010-02-08, 17:01
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag vet att många ropar på Risp nu när Dyrestam blivit skadad. Men jag kan inte rikitigt hålla med om att vi behöver Risp nu, det vi behöver är en vänsterback. I Dyrestam hade vi en kille som var teknisk, lugn och som inte ett enda misstag. Nu har vi Hjalmar Jonsson som vänsterback, och han är mycket bättre som mittback än som vänsterback.

Jag ser ingen anledning till att inte värva en mittback som i toppform är allsvenskans bästa back när han vill spela i princip gratis. Jag förstår om det var tajt om plats innan Björlund och Dyre gick sönder, men jag skulle bli riktigt förvånad om Risp inte har skrivit på inom en vecka...
Citera
2010-02-08, 17:38
Bannlyst
Nä, nu är det dags för Risp att återvända till IFK, skulle vara så sjukt härligt att få tillbaka honom!
Citera
2010-02-08, 18:51
Medlem
Enligt en framstående baraben-skribent är Risp klar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in