2010-02-08, 10:57
Medlem
HerrGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dagens 1-1 match för DIF mot giffarna var väl som väntat. Kallt som fan och ganska tillknäppt match, men DIF såg ordentligt bra ut med att hålla bollen i första halvlek och trillade runt den ordentligt. I andra var det värre och såg rätt kackigt ut överlag, men mittbacksfinnen var en klippa iallafall! En ny Hyppiä, fast i DIF !
Sen blir jag alltid glad när Philip Hellqvist kliver in och visar lite kämpaglöd.
Dagens minus kan Prince få, kan inte han flytta hem till gais nu? Jävla sidleds-danne som vi fått i laget.

edit: Fan va kul det är med fotboll ändå !
Kommer ni djurgårdare att ha dubbla lojaliteter i EM kvalet när halva truppen är finnar?
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/finsk-sisu-ser-ut-att-starka-djurgarden_4227031.svd
Citera
2010-02-08, 10:59
Medlem
Lasse.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG
Kommer ni djurgårdare att ha dubbla lojaliteter i EM kvalet när halva truppen är finnar?
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/finsk-sisu-ser-ut-att-starka-djurgarden_4227031.svd
Dubbla lojaliteter? Nej själv kommer jag bara hålla på Djurgården/Finland. Sympatierna för det Svenska landslaget svalnade för länge sedan.
Citera
2010-02-08, 11:40
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Funderade också över det, det är nog ingen slump
Det kan omöjligt vara en slump. Hur många knäskador var det förra året?
Jag minns Adam Johansson och Nicklas Carlsson men det var väl 2-3 till?
Citera
2010-02-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Det kan omöjligt vara en slump. Hur många knäskador var det förra året?
Jag minns Adam Johansson och Nicklas Carlsson men det var väl 2-3 till?

Adam Johansson
Nicklas Carlsson
Robin Söder
Petter Björlund
Kamal Mustafa

sen gick låret sönder på Daniel Alexandersson med

Petter Björlund och Mikael Dyrestam sönder innan Allsvenskan ens har börjat . . .
Citera
2010-02-08, 12:29
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
Adam Johansson
Nicklas Carlsson
Robin Söder
Petter Björlund
Kamal Mustafa

sen gick låret sönder på Daniel Alexandersson med

Petter Björlund och Mikael Dyrestam sönder innan Allsvenskan ens har börjat . . .
4 unga varav 1 som det hände på 2 gånger, ungdomarna kanske blir för hårt tränade?
Citera
2010-02-08, 12:47
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
4 unga varav 1 som det hände på 2 gånger, ungdomarna kanske blir för hårt tränade?
Jag vet inte om en som var 26 år när skadan inträffade (Adam J) kan betecknas som "ung"...

Eller ah, du räknade med Dyrestam...
Citera
2010-02-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag vet inte om en som var 26 år när skadan inträffade (Adam J) kan betecknas som "ung"...

Eller ah, du räknade med Dyrestam...

Björlund, Mustafa, Söder, Dyre. 4.
Citera
2010-02-08, 12:53
Medlem
dalianxs avatar
Om det finns något som är positivt med att Dyrestam gick och skada sig är att de antagligen kommer att skicka ut Hjalmar Jonsson på vänterback igen. Detta kommer att spara mig mycken ångest, även om Hjalmar skötte sig över förväntan som mittback förra säsongen.
Detta kanske öppnar för Kalle Svensson och vem vet ? Kanske också för att kontraktera Fredrik Risp, även om det är osannolikt efter Håkans kommentarer.
Citera
2010-02-08, 12:54
Medlem
FabioAugustos avatar
Djurgården och alla dess manualer och skit. Allt ska se snyggt och prydligt ut i Djurgårn. Man ska vara ledande och testa på nya grejer. Blir inte ett dugg förvånad om de slopar denna iden efter ett halvår och försöker värva Grahn och Bapupa i sommar...

http://fotbolldirekt.com/nhlmodell-ska-lyfta-djurg%C3%A5rden
Citera
2010-02-08, 12:58
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Djurgården och alla dess manualer och skit. Allt ska se snyggt och prydligt ut i Djurgårn. Man ska vara ledande och testa på nya grejer. Blir inte ett dugg förvånad om de slopar denna iden efter ett halvår och försöker värva Grahn och Bapupa i sommar...

http://fotbolldirekt.com/nhlmodell-ska-lyfta-djurg%C3%A5rden

Varför inte försöka sig på nya idéer och arbetsmetoder?
Citera
2010-02-08, 13:16
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Varför inte försöka sig på nya idéer och arbetsmetoder?
Det kan man göra, men Djurgårn gör det jämnt och utan att försöka hålla i dom.
Citera
2010-02-08, 13:38
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalianx
Om det finns något som är positivt med att Dyrestam gick och skada sig är att de antagligen kommer att skicka ut Hjalmar Jonsson på vänterback igen. Detta kommer att spara mig mycken ångest, även om Hjalmar skötte sig över förväntan som mittback förra säsongen.
Detta kanske öppnar för Kalle Svensson och vem vet ? Kanske också för att kontraktera Fredrik Risp, även om det är osannolikt efter Håkans kommentarer.

Enligt mig är Hjalmar bra mycket bättre som mittback än som vänsterback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in