Jaha... Det där var ju upplyftande. Väldigt skum match måste jag säga...
Gais börjar klart bäst och Mjällby är inte riktigt på tårna i början men efter 20 minuter eller så så börjar dom äta sig in i matchen och tar över rätt rejält.. Sen som Lundgren sa i pausintervjun så får Gais ett mål som skänkt från ovan och sen får dom dessutom ett mål till skänks av Mjällby dessutom. Då tar Gais över precis allt och Mjällby är inte ens tvåa på bollarna dom sista 5-10 minuterna i första..
Mjällby byter in Löken direkt i andra (saknade hans kraft och vilja i första), och startar med en fruktansvärd press vilken ger utdelning rätt snabbt. Fortsätter att pressa på och då kommer konstiga byten.. In med Gitselov som yttermittfältare och då tappar vi mittfältet helt och resten av matchen blir världens hawaii-spel där Gais tar över mer och mer...
Nej hade Swärdh inte gjort dom där bytena i andra så kunde det här gått mycket bättre. Mjällby hade ju helt klart matchen och det var en halvtimma kvar och bara ett måls underläge. Varför börja med något slags 4-2-4 liknande då?
Och sen publiken.. Jag måste ha hamnat bland begåvningsreserven för det där var nått av det sämsta och mest enögda jag nånsin har sett.. Varenda gång det blev frispark för Gais så började publiken vråla efter gula kort. Man satt ju bara och undrade vad folk egentligen höll på med..
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Att du inte är ensam om att tro så ?

Haha. Nej ensam om det var jag inte men det var en hel del som sa emot mig också. Vissa, vi behöver väl inte säga vilka, var ju rätt säkra på att dom lätt skulle hålla TFF bakom sig i tabellen.