2010-08-07, 15:40
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Snart dags att ge sig ner till Ullevi för Gais-Mjällby.
Mjällby har fullt lag. För en gångs skull så är El Kabir inte avstängd.. Dåligt med målskyttet på slutet men bra spel i alla fall och med både El Kabir och Ekenberg på plan så ska det inte kunna bli mållöst en gång till.
Gais har det lite värre. Mycket skador, Ekunde avstängd och Wanderson nysåld.
Tycker ju att Mjällby borde vara favoriter här trots bortaplan, ska vi säga 1-2 för att vara lite konservativt trista?
Jag tror flertalet gaisare är rätt överoptimistiska, samt spelbolagen som ger en hyfsad peng på MAIF. Jävligt svår match ur grönsvart vinkel.

Kukens.
Citera
2010-08-07, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jag tror flertalet gaisare är rätt överoptimistiska, samt spelbolagen som ger en hyfsad peng på MAIF. Jävligt svår match ur grönsvart vinkel.

Kukens.

De går att hitta ritkiga fynd på oddsen i allsvenskan tex MFF idag hade 3.10, GAIS 2.60, HIV hade 2.20 mot BP osv
Citera
2010-08-07, 18:00
Medlem
charkovs avatar
GAIS gjorde sin plikt idag och plockade ner Mjällby på jorden igen. Men det bästa av allt Malmö FF körde över och fullkommligt våldtog Örebro borta med 2-0.
Citera
2010-08-07, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
GAIS gjorde sin plikt idag och plockade ner Mjällby på jorden igen. Men det bästa av allt Malmö FF körde över och fullkommligt våldtog Örebro borta med 2-0.

3-0 blev de precis som i hemmapremiären och borta förra säsongen
Citera
2010-08-07, 18:33
Medlem
Citat:
Snart dags att ge sig ner till Ullevi för Gais-Mjällby.
Mjällby har fullt lag. För en gångs skull så är El Kabir inte avstängd.. Dåligt med målskyttet på slutet men bra spel i alla fall och med både El Kabir och Ekenberg på plan så ska det inte kunna bli mållöst en gång till.
Gais har det lite värre. Mycket skador, Ekunde avstängd och Wanderson nysåld.
Tycker ju att Mjällby borde vara favoriter här trots bortaplan, ska vi säga 1-2 för att vara lite konservativt trista?

Och förresten.. Vill minnas att jag för ett tag sen sa att lagen nere i botten (AIK) skulle se upp med Trelleborg för att dom hade ett mycket bättre lag än läget visade. Vad ska vi säga så här 4 raka vinster senare?
Att Blåvitt slarvat bort Turunen totalt? Som jag förstått det har han varit riktigt, riktigt bra i Trelleborg.
Citera
2010-08-07, 19:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jaha... Det där var ju upplyftande. Väldigt skum match måste jag säga...
Gais börjar klart bäst och Mjällby är inte riktigt på tårna i början men efter 20 minuter eller så så börjar dom äta sig in i matchen och tar över rätt rejält.. Sen som Lundgren sa i pausintervjun så får Gais ett mål som skänkt från ovan och sen får dom dessutom ett mål till skänks av Mjällby dessutom. Då tar Gais över precis allt och Mjällby är inte ens tvåa på bollarna dom sista 5-10 minuterna i första..

Mjällby byter in Löken direkt i andra (saknade hans kraft och vilja i första), och startar med en fruktansvärd press vilken ger utdelning rätt snabbt. Fortsätter att pressa på och då kommer konstiga byten.. In med Gitselov som yttermittfältare och då tappar vi mittfältet helt och resten av matchen blir världens hawaii-spel där Gais tar över mer och mer...
Nej hade Swärdh inte gjort dom där bytena i andra så kunde det här gått mycket bättre. Mjällby hade ju helt klart matchen och det var en halvtimma kvar och bara ett måls underläge. Varför börja med något slags 4-2-4 liknande då?

Och sen publiken.. Jag måste ha hamnat bland begåvningsreserven för det där var nått av det sämsta och mest enögda jag nånsin har sett.. Varenda gång det blev frispark för Gais så började publiken vråla efter gula kort. Man satt ju bara och undrade vad folk egentligen höll på med..

Citat:
Ursprungligen postat av laas
Att du inte är ensam om att tro så ?
Haha. Nej ensam om det var jag inte men det var en hel del som sa emot mig också. Vissa, vi behöver väl inte säga vilka, var ju rätt säkra på att dom lätt skulle hålla TFF bakom sig i tabellen.
Citera
2010-08-07, 19:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Att Blåvitt slarvat bort Turunen totalt? Som jag förstått det har han varit riktigt, riktigt bra i Trelleborg.
Slarvat bort är väl att ta i va? Har är ju bara utlånad säsongen ut, och kanon om han visar framfötterna rejält och kommer tillbaka som en spelare för startelvan
Citera
2010-08-07, 20:06
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Och sen publiken.. Jag måste ha hamnat bland begåvningsreserven för det där var nått av det sämsta och mest enögda jag nånsin har sett.. Varenda gång det blev frispark för Gais så började publiken vråla efter gula kort. Man satt ju bara och undrade vad folk egentligen höll på med..

Men herregud har du aldrig varit på fotbollsmatch innan eller, så är det alltid.
Man håller väl på sitt lag?
Citera
2010-08-07, 20:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Men herregud har du aldrig varit på fotbollsmatch innan eller, så är det alltid.
Man håller väl på sitt lag?
Haha. Det är ju skillnad att hålla på sitt lag och att vråla efter gult kort så fort någon snubblar på bollen. Det var ungefär på den nivån det var idag.
Citera
2010-08-07, 22:08
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Haha. Det är ju skillnad att hålla på sitt lag och att vråla efter gult kort så fort någon snubblar på bollen. Det var ungefär på den nivån det var idag.

Jag var på en match mellan IFK och ÖIS (var tvungen pgr av jobbet) där jag hamnade bland blåvita människor. Jag har aaaldrig i hela mitt vuxna liv sett mer enögda och inkompetenta idioter. De ville i princip ha straff för blåvitt mitt på plan om en av deras spelare gick på en tunnel. I halvlek gick jag och pissade sedan smet jag bort till Heden och kollade på korpfotboll vilket var riktigt vederkvickande.
När mina chefer kom till bilarna så skyllde jag min frånvaro från arenan på magsjuka...vilket per definition var sant.
Citera
2010-08-07, 22:15
Medlem
Citat:

Antar att det var en rejäl kulturkrock för en IFK supporter, i och med att IFK alltid får alla domslut med sig...
Citera
2010-08-07, 22:20
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Jag var på en match mellan IFK och ÖIS (var tvungen pgr av jobbet) där jag hamnade bland blåvita människor. Jag har aaaldrig i hela mitt vuxna liv sett mer enögda och inkompetenta idioter. De ville i princip ha straff för blåvitt mitt på plan om en av deras spelare gick på en tunnel. I halvlek gick jag och pissade sedan smet jag bort till Heden och kollade på korpfotboll vilket var riktigt vederkvickande.
När mina chefer kom till bilarna så skyllde jag min frånvaro från arenan på magsjuka...vilket per definition var sant.
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Antar att det var en rejäl kulturkrock för en IFK supporter, i och med att IFK alltid får alla domslut med sig...
Nu är ju Kung_Ingenting inte blåvitare så vitt jag minns...

Men jag kan nog tänka mig att stämningen är lite gemytligare på Strandvallen.
Senast redigerad av Bornet 2010-08-07 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in