2010-02-08, 20:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Enligt en framstående baraben-skribent är Risp klar..

Nja, Erling skrev det lite med glimten i ögat (på Alltid Blåvitt, där jag antar att du läste det), men det är naturligtvis ingen högoddsare att vi får se Risp i den finaste av tröjor i och med att vi plötsligt har ett behov av backar, att Mild precis snackat med Risps rådgivare och att Risp inte ställer några höga löneanspråk.

Angående korsbandsskador så har jag svårt att se det som något annat än en slump. Vad jag förstått så kan man inte direkt träna upp knät för att förhindra korsbandsskador. Därtill har ett flertal av de skadade råkat ut för skadorna i slumpartade matchsituationer där knät fått ta rejält med stryk i en duell. Dessutom har IFK ett av Sveriges bästa läkarteam med ortopeden Jon Karlsson och idrottsläkaren Leif Swärd som är internationellt kända, så det är svårt att tro att IFK har brustit någonstans i själva träningsupplägget som båda dessa är med och går igenom.

/feldgrau
Citera
2010-02-08, 23:02
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag vet att många ropar på Risp nu när Dyrestam blivit skadad. Men jag kan inte rikitigt hålla med om att vi behöver Risp nu, det vi behöver är en vänsterback. I Dyrestam hade vi en kille som var teknisk, lugn och som inte ett enda misstag. Nu har vi Hjalmar Jonsson som vänsterback, och han är mycket bättre som mittback än som vänsterback.

Dyrestam var egentligen en högerfotad mittback. Han skötte sig utmärkt som vänsterback men jag är övertygad om att han gjort det lika bra i mitten.

Men skadorna är oroande och "konstiga". Adam och Dyrestam fastnade i gräset och vred till, Söder, Mustafa och Carlsson fick smällar på knät
Citera
2010-02-08, 23:24
Medlem
Är helt övertygad faktiskt på att Risp dyker upp på kamratgården inom ett par dagar, gillar Risp starkt en gammal hjälte helt enkelt men känner samtidigt att vi redan har en hel del bra alternativ på backsidan även utan Dyre och Risp...
Citera
2010-02-08, 23:48
Medlem
Jävlar vad mycket hemvändare det kan bli i år.

Elanga kommer tillbaka till Malmö, Risp till IFK, T Linderoth till Elfsborg/Mjällby, Edman till HIF.

Ska bli intressant!
Citera
2010-02-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jävlar vad mycket hemvändare det kan bli i år.

Elanga kommer tillbaka till Malmö, Risp till IFK, T Linderoth till Elfsborg/Mjällby, Edman till HIF.

Ska bli intressant!

Defensiva spelare allihopa, om det är bra eller dåligt är väl upp till var och en att bedöma. Det blir ju inte riktigt samma sak som med Taco och Henke.

Själv längtar jag till dagen då Kongo-Kim kritar på för Blåvitt.
Citera
2010-02-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Defensiva spelare allihopa, om det är bra eller dåligt är väl upp till var och en att bedöma. Det blir ju inte riktigt samma sak som med Taco och Henke.

Själv längtar jag till dagen då Zlatan Ibrahimovic (FC Barcelona) kritar på för Malmö FF.
Citera
2010-02-09, 02:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Själv längtar jag till dagen då Zlatan Ibrahimovic (FC Barcelona) kritar på för Malmö FF.

Har han inte sagt att han inte tänker göra det? I alla fall inte som spelare.

/feldgrau
Citera
2010-02-09, 05:17
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Har han inte sagt att han inte tänker göra det? I alla fall inte som spelare.

/feldgrau

Jo, hundra gånger. Men man vet ju aldrig, och hoppet är trots allt det sista som lämnar människan. Själv har jag drömmar om att han återvänder både som spelare och finansiär, men jag vet ju att chanserna för det är minimala.

Kul förresten att StarOnEarth satte FC Barcelona inom parentes. Lite kaxigt

Idag är det förresten match mot GAIS. Känns något ovisst efter förra veckans förnedring, men tror nog ändå att Malmö kommer vara ett par klasser bättre än GAIS. Hoppas på många uppgivna inlägg från Bornet ikväll!
Senast redigerad av Cruachan 2010-02-09 kl. 05:20.
Citera
2010-02-09, 08:59
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends

Källström kommer gå till AIK bara för att jävlas med dif.

Nej tillbaka till allvaret. Trist för dyrestam, tråkigt när en så ung kille åker på en sån skada i en så viktigt period i sin karriär. Sen tänkte jag bara fråga alla ifkare en sak. Vilka spelare i blåvitt sitter på kontrakt som går ut i sommar? Och pågår det förhandlingar med dessa isåfall.
Citera
2010-02-09, 10:43
Medlem
P3RK3L3s avatar
Börjar ju nästan bli ett oroväckande vanligt fenomen detta med unga tonårstalanger i allsvenska trupper som åker på allvarliga skador. Bör fysträningen kanske skräddarsys lite mer för de unga killarna? En 17/18-årings kropp är ju långt från ens färdigvuxen men ska den verkligen matchas på samma sätt som 25/30-åriga, mångåriga elitspelares? Eller är man medveten om de väldigt hög riskerna med att hårt matcha unga spelare?
Citera
2010-02-09, 13:16
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Börjar ju nästan bli ett oroväckande vanligt fenomen detta med unga tonårstalanger i allsvenska trupper som åker på allvarliga skador. Bör fysträningen kanske skräddarsys lite mer för de unga killarna? En 17/18-årings kropp är ju långt från ens färdigvuxen men ska den verkligen matchas på samma sätt som 25/30-åriga, mångåriga elitspelares? Eller är man medveten om de väldigt hög riskerna med att hårt matcha unga spelare?
Jag vill minnas att även vi hade en korsbandsperiod i början av 2000-talet. Med Anita Andersson i spetsen. Han var knappast ung.

Jag vill även minnas att det i den vändan diskuterades huruvida det var slump eller ett bevis på bristande fys osv. Men som jag minns det så var det ingen som kunde visa på att det var något annat än en ren slump. Jag tror helt enkelt att det är ren otur, som att bryta benet eller så. Förjävla surt måste det iaf vara för alla dessa unga spelare.

Lyckligtvis blir man sällan helt träningsinvalid som vid ett benbrott eller så. Oftast kan de iaf cykla och annat tråkigt under rehabtiden
Citera
2010-02-09, 13:44
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Källström kommer gå till AIK bara för att jävlas med dif.

Kim har aldrig gjort någon hemlighet av att han har hjärtat på rätt ställe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in