2010-03-14, 18:11
Medlem
Ingen bra start för 08-lagen. Göteborg och Skåne har redan mer poäng än 08-lagen.
Citera
2010-03-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Ni IFK:are är ju bara för pinsamma, när vi vann supercupen så var det bara för att "planen var ospelbar", men nu är det plötsligt bara en billig undanflykt? Samtidigt anklagar ni andra för att kasta sten i glashus, löjligt.
Inte blir det mindre lustigt när ni redan har fått hybris efter att ha vunnit mot KFF efter en medioker insats, kanske vore smartare att vänta ett par omgångar först va?

Intressant, skrev jag ett ord om något så betydelselöst som en Supercup?

Hybris efter en vinst? Känns väl snarast som att AIKarna är ute efter att hitta förklaringar till varför man inte fick 3 poäng mot en nykomling. Och att då lägga yttre förutsättningarna som grund till att det endast blev 1 poäng.

Citera
2010-03-14, 18:20
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ni IFK:are är ju bara för pinsamma, när vi vann supercupen så var det bara för att "planen var ospelbar", men nu är det plötsligt bara en billig undanflykt? Samtidigt anklagar ni andra för att kasta sten i glashus, löjligt.
Inte blir det mindre lustigt när ni redan har fått hybris efter att ha vunnit mot KFF efter en medioker insats, kanske vore smartare att vänta ett par omgångar först va?

Fast ni AIK:are var minst lika pinsamma igår, Viking-, som jag försökte förklara för dig. Redan glömt det?

/feldgrau
Citera
2010-03-14, 18:32
Medlem
Trevligt också att högtalarna inte funkade på Sveriges National Arena.. Gick ju fan knappt att sjunga till Åh vi e AIK eftersom varje sektion sjöng i sin egen takt och så missade man interjuven med Jos oxå.
Citera
2010-03-14, 18:34
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Intressant, skrev jag ett ord om något så betydelselöst som en Supercup?

Hybris efter en vinst? Känns väl snarast som att AIKarna är ute efter att hitta förklaringar till varför man inte fick 3 poäng mot en nykomling. Och att då lägga yttre förutsättningarna som grund till att det endast blev 1 poäng.

Så länge du tror på det själv så är jag glad för din skull. Jag har ingen lust och dra upp alla kommentarer från supercupen om hur planen förstörde för "skönspelande" lag som IFK etc. Du skriver sedan att man försöker hitta bortförklaringar till att man tappade poäng mot Mjällby, ändå har du inte tagit dig 5 minuter för att läsa de senaste kommentarerna där de flesta AIK:are är ganska ärliga med att man inte spelade bra, så min fråga till dig är, försöker du bara provocera eller ser du saker som inte finns?
Citera
2010-03-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Trevligt också att högtalarna inte funkade på Sveriges National Arena.. Gick ju fan knappt att sjunga till Åh vi e AIK eftersom varje sektion sjöng i sin egen takt och så missade man interjuven med Jos oxå.

Kanske borde kollat upp sådant INNAN premiärerna. Men Solnaborna har inte så bra koll på varken plan eller arenan i övrigt ser det ut som.
Citera
2010-03-14, 18:35
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast ni AIK:are var minst lika pinsamma igår, Viking-, som jag försökte förklara för dig. Redan glömt det?

/feldgrau
Vad menar du? Jag har inte memorerat alla diskussioner från igår, men det är kanske något specifikt du syftar på?
Citera
2010-03-14, 18:37
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Ja, jävligt slarvigt. Synd att missa intervjun.

Den här dagen var ett rent antiklimax och ska glömmas fort.
Citera
2010-03-14, 18:39
Medlem
Citat:
Så länge du tror på det själv så är jag glad för din skull. Jag har ingen lust och dra upp alla kommentarer från supercupen om hur planen förstörde för "skönspelande" lag som IFK etc. Du skriver sedan att man försöker hitta bortförklaringar till att man tappade poäng mot Mjällby, ändå har du inte tagit dig 5 minuter för att läsa de senaste kommentarerna där de flesta AIK:are är ganska ärliga med att man inte spelade bra, så min fråga till dig är, försöker du bara provocera eller ser du saker som inte finns?

OM du hittar en kommentar av MIG angående planen under supercupen så var så god och citera den. Du menar alltså att åkern inte är en bortförklaring (även om AIK är ett lag som knappast är bollrullande som några andra lag i AS).

De flesta av er verkar ju mest bittra över att ni tappat poäng i premiären mot nykomlingarna. Som sagt, en styrka av ett lag är att vinna oavsett om man spelar bra eller inte, exempelvis IFK mot KFF igår. Frågan är vem som provocerar, personerna som inte såg armbågen eller någon annan?
Citera
2010-03-14, 18:41
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Vad menar du? Jag har inte memorerat alla diskussioner från igår, men det är kanske något specifikt du syftar på?

Jag syftar på en massa kommentarer från olika håll som inte direkt tog hänsyn till att planen var usel och i det närmaste omöjlig att spela kortpassningsspel på. Jag tyckte att det var pinsamt.

/feldgrau
Citera
2010-03-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag syftar på en massa kommentarer från olika håll som inte direkt tog hänsyn till att planen var usel och i det närmaste omöjlig att spela kortpassningsspel på. Jag tyckte att det var pinsamt.

/feldgrau

Feldgrau, vi ska nog inte ha allt för höga krav på AIKarna. Man är mer intresserade av att andra lag inte vinner än att det egna laget vinner.

Även om det inte var något riktigt skönspel igår så var det tre poäng och en bra start av Hysén. Bara hoppas det fortsätter och att tabellen slutar med rätt lag i topp i år.
Citera
2010-03-14, 18:47
Medlem
RobEngströms avatar
Finns inte mycket att säga, tufft att erkänna men nykomlingen var bättre än oss.

Går inte att skylla på planen heller, den är precis lika dålig för Mjällby som för oss.
Extremt trist att se att bollen inte rullar utan hela tiden mer "små studsar" fram. Men är ju såhär det kommer se ut nu närmsta framtiden så det är bara att vänja sig.

Dåligt spel rakt igenom idag, Atta+Perta+Nisse samt Engblom dom minuterna han fick spela var bäst.
Mittfältet var stundtals obefintligt, det samma gäller anfallet.
Bojan kan ju försöka hålla sig till sin kant även om vi vet att han gärna går in centralt. Tycker det förstör för mycket för oss, våran högerkant förra året var med mycket och hotat. Det kommer vi inte få se på samma sätt iår tror jag.
Flavio går ner och hämtar boll fast han är ensam forward, jag blev nästan gråtfärdig.
Finns fler småsaker att klaga på, men det orkar jag inte.

Aja, vi har iaf 1 pinne mer än dif.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in