2010-08-18, 15:56
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Du menar att spela inför landets största publik, vara nästintill garanterad en allsvensk topplön och bo i rikets största stad?

De spelare som tackar nej till en sådan tillvaro med förklaringen att de är rädda för pressen har nog också sämre förutsättningar att tackla en karriär bortom Borås Arena, Starke Arvid och Guldfågeln.

Självklart gynnas inte AIK av att några lindrigt begåvade människor pajar hans bil, men att tro att vi går miste om en hel drös med karaktärsstarka och talangfulla spelare till följd av detta tror jag inte på. Kommer du från Knäckebröhult läser du säkert in helt andra saker i Aftonbladets AIK-texter än vad du gör om du är uppväxt i Bromma. Artikeln om Atta ställer inte dessa konnotationer på ända.

Vetifan hur "alla" dessa spelare resonerar men media hjälper er inte direkt btw hur ställer ni er till Dulee Johnsson och Magnues Hedman? Personligen avskyr jag Elanga och skiter i om han hjälpte till med guldet 04 skulle helst vilja slippa se fanskapet i MFF men tyvärr har många förlåtit honom.(antagligen pga guldet)
Citera
2010-08-18, 16:00
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Vetifan hur "alla" dessa spelare resonerar men media hjälper er inte direkt btw hur ställer ni er till Dulee Johnsson och Magnues Hedman? Personligen avskyr jag Elanga och skiter i om han hjälpte till med guldet 04 skulle helst vilja slippa se fanskapet i MFF men tyvärr har många förlåtit honom.(antagligen pga guldet)
Så länge Dulle presterar på planen skiter jag i vad han gör utanför.
Det verkar inte gå att få ordning på den mannen, och att bryta hans kontrakt vore slöseri med tanke på vilken klasspelare han är i Allsvenska mått mätt även om han inte haft sin bästa säsong i år.
Han kommer inte bli och har aldrig varit någon personlig favorit för mig.
Citera
2010-08-18, 16:03
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Ja, det är svårt att förstå att han inte kan likt tex Johan Mjällby förlänga, och kort därefter bli såld så att AIK kan få mer pengar för honom efter att vi skolat honom i 5 år, och tagit bort hans tankar på att sluta med fotbollen.

Det är supportrars och i första hand Firman Boys vilja.

Ah, det är alltså bara pengar det handlar om, inte sportsliga prestationer, girighet framför professionalism - smart!!

I så fall är det inte konstigt att det går som det gör för AIK.. Tragiskt.

edit:

Attas kommentar efter dages träning:
http://svtplay.se/v/2110001/fotboll/walid_atta_besviken_pa_aik_s_styrelse?sb,k103644,1 ,f,103646

Miller "uttalar sig":
http://svtplay.se/t/103642/mer_fotboll
Senast redigerad av neguin 2010-08-18 kl. 16:06.
Citera
2010-08-18, 16:47
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Vilken jävla skitklubb AIK är! Fotbollsspelaren Atta har kontrakt fram tills nyår men inte är nöjd med kontraktet klubben erbjuder sååå stänger de av honom? Deras bästa spelare? Vilket sätt att behandla sina bästa resurser på

Hoppas AIK kommer sist i allsvenskan detta år så de får vad de förtjänar

Precis, helt jävla sannslöst beteende.
Citera
2010-08-18, 17:12
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Ah, det är alltså bara pengar det handlar om, inte sportsliga prestationer, girighet framför professionalism - smart!!

I så fall är det inte konstigt att det går som det gör för AIK.. Tragiskt.

edit:

Attas kommentar efter dages träning:
http://svtplay.se/v/2110001/fotboll/walid_atta_besviken_pa_aik_s_styrelse?sb,k103644,1 ,f,103646

Miller "uttalar sig":
http://svtplay.se/t/103642/mer_fotboll
Atta verkar rätt så skakad minst sagt.

ajk - stilen

Citera
2010-08-18, 17:12
Medlem
Shuyins avatar
Osmidigt beslut av AIK som tvingas tas pga man inte har handlat i tid. Känns som att liknande saker sker en massa svenskaklubbar, man väljer fel beslut och får städa upp på ett ofint sätt.

Men i sak är det rätt att värdera andra spelare om man har en spelare som vill lämna laget, det ter sig naturligt. Men varför i helvete gav man inte spelaren ett kontrakt i vintras? Det hade varit det givna, istället för att hinta att han skulle bort kanske till Trelleborg.

Sedan kan jag tycka att det Atta gör mot klubben känns omoraliskt, men då säger 'realisterna' till mig att det är så fotbollen funkar. Det spelar ingen roll, jag är fortfarande förbannad och besviken på honom för hans agerande. Innan Micke Starhe kom till Väsby var han väldigt nära att åka hem till Göteborg och Gunnilse igen, så på så sätt har AIK och Micke räddat hans karriär, då kan man också förvänta sig viss tacksamhet. Tycker jag.

Men nu är det som det är. Nicklas Backman spelar för U21 landslaget och bör kunna få en fin framtid han också som mittback bredvid Per Karlsson.

Spännande match i morgon också, känns som att publiken sviker, hoppas inte att laget gör det.
Citera
2010-08-18, 17:13
Medlem
erikbes avatar
Gnaget är ett skämt. En annan sak att skratta åt är artikeln nedan. Djurgården lanserar ännu ett taktiskt genidrag

Citat:
Djurgården ligger illa till i den
allsvenska tabellen. Nu byter laget
taktisk uppställning för tredje
gången i år till derbyt mot BP.

Dif är på kvalplats och i desperat
behov av poäng. -Ni kommer att få se
en annan spelartyp i den släpande
forwardrollen, säger tränaren Carlos
Banda till Expressen.

Enligt Aftonbladet har Dif också en
ny vass hörnvariant. -Jag tror att
det kan bli avgörande, säger Banda.
Enligt AB har Dif hittat ett mönster
i BP:s försvar, där de går bort sig
i samma zon i sitt straffområde
.
Citera
2010-08-18, 17:36
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Gnaget är ett skämt. En annan sak att skratta åt är artikeln nedan. Djurgården lanserar ännu ett taktiskt genidrag

Haha! Nu jävlar får BP se upp.
Citera
2010-08-18, 17:43
Medlem
erikbes avatar
Fattas bara att DIF gör sju mål på hörna nu så får man stå där med dumstruten över huvudet

Ganska osmart att gå ut och tala om sitt genidrag före matchen. Då kan ju BP förbereda sig på superduperhörnan
Citera
2010-08-18, 18:05
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ganska osmart att gå ut och tala om sitt genidrag före matchen. Då kan ju BP förbereda sig på superduperhörnan

Det är en dubbelbluff som kommer göra BP rädda och förvirrade vid hörnsituationer. I själva verket tänker de slå in en hög boll på måfå och hoppas på självmål.
Citera
2010-08-18, 18:26
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad menar du med "vill avvakta" nu är det helt 100% säkert att han inte skriver på nytt, och innan sa han att han väntade till vintern med att krita nytt för att "se" om någon var intresserad, annars kunde han tänka sig AIK.
Vad är det för jävla stil?
Dessutom är det inte styrelsens vilja att stänga av Atta. Jag tycker givetvis att det som inträffat med Attas bil är helt fel.
För cirka en vecka sen så sa han att han ville avvakta, men oavsett om det är 100% klart så tycker i alla fall jag att bästa spelaren ska vara på plan oavsett vilket. Aik har ju heller inte trott på Atta speciellt mycket tidigare år och han var väl egentligen en nödlösning inför denna säsong.
Vi hade samma situation med bjärsmyr förra året, och visst tyckte man det var lite tråkigt att han inte ville krita på ett nytt kontrakt men man hata ju knappast honom.Det är så fotbollen fungerar överallt(utom i aik då)....och blåvitt såg ju i alla fall till att få ett par millar för honom.
Och Aik om några är väl vad jag förstått i kraftigt behov av pengar? Det är ju knappast bra reklam för klubben att inte kunna lösa saker och ting på ett smidigt sätt.
Om det inte är styrelsen som beslutat detta så vem/vilka är det då?
I detta fall finns det bara en förlorare och det är klubben aik.
Angående Millers "hot" så tycker jag det är oerhört överdrivet och larvigt av media, även om det inte var så smart sagt direkt
Senast redigerad av funeral 2010-08-18 kl. 18:29.
Citera
2010-08-18, 18:30
Medlem
vonmansteins avatar
Intressant startevla!

Citat:
Djurgården startar kvällens match mot Brommapojkarna med följande uppställning.

Precis som i de senaste matcherna mönstrar Djurgården en 4411-uppställning mot Brommapojkarna. Philip Hellquist blir den spelare som ligger lite lägre av de båda anfallarna.

Startelvan

Touray (k)
Ceesay, Toivio, Lyyski, Lucho
Touma, Hämäläinen, Sjölund, Rajalakso
Hellquist, Oremo

Bänk: Vaiho, Haginge, Gustafsson, Ekong, Makolli, Alriksson, Youssef

Skulle personligen inte vilja göra ngr ändringar.

DIF DIF DIF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in