2010-08-15, 00:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Ni ska skämmas att ni ligger efter oss för att vi har varit så jävla bedrövliga i år. Och ja, ni slog oss i derbyt, var det så konstigt med vårt spel? Trots att DIF har ett bättre år än förra året och gnaget i våras var sämre än jag någonsin sett under mina år (ja, faktiskt) så ligger vi före er. Skam på er.

Är du nybliven råtta eller? Det var inte alltför länge som ni åkte ner i superettan.. Men men~
I år som så många andra år så räknas segrarna mot er. Vi har inget att göra i någon guldstrid så då är det att vinna derbyna som räknas och som kan behålla lite heder kvar i klubben.
Citera
2010-08-15, 00:10
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är du nybliven råtta eller? Det var inte alltför länge som ni åkte ner i superettan.. Men men~
I år som så många andra år så räknas segrarna mot er. Vi har inget att göra i någon guldstrid så då är det att vinna derbyna som räknas och som kan behålla lite heder kvar i klubben.

Förra säsongen blev liksom lite för mycket, det var nästan inte roligt med derbysegrar längre. Vi tar det lugnt och bygger upp hungern igen!
Citera
2010-08-15, 00:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Förra säsongen blev liksom lite för mycket, det var nästan inte roligt med derbysegrar längre. Vi tar det lugnt och bygger upp hungern igen!

För mycket mål vart det iallafall inte förra säsongen.
aik, sveriges målsnålaste vinnare 2 ggr om!

Ok, jag är jävligt ot nu, men jag kunde bara inte förstå att det här kan vara det sämsta man sett aik spela någonsin, för det stämmer helt enkelt inte. Men visst är ni mycket sämre än förra året, men det räknade ni nog ganska kallt med när ebola försvann som var kuggen i hela maskineriet.
Citera
2010-08-15, 02:31
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Axén är helt förvirrad. Skinnvästarna ska vara glada över att domaren var helt på deras sida idag. Straffen var inget att orda om och hade domaren varit på hugget så skulle flera Gaysare fått både gula och röda kort i första halvlek när dom uteslutande sysslade med att sparka undan AIK-ben istället för att sparka på bollen. Tur att rättvisa skipades till slut.
Hosta ut saggen och lär dig hur fotboll fungerar istället. Tills dess kan du fortsätta med att frånvara från forumet tills ditt lag tar en vinst ditt HIV-smittade skadedjur. Era fans ser ut som tjocka gulsvarta falukorvar- och rakad skalle var förr-förra decenniets modetrend, men lycka till.
Citera
2010-08-15, 09:19
Medlem
erikbes avatar
Ja gnagets straff var väl inget att säga om. Förstår inte vad de bittra gaisarna yrar om. Patetiskt att återigen påstå att "storlagen" får fördelar av domarkåren. Största myten någonsin
Citera
2010-08-15, 10:04
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ja gnagets straff var väl inget att säga om. Förstår inte vad de bittra gaisarna yrar om. Patetiskt att återigen påstå att "storlagen" får fördelar av domarkåren. Största myten någonsin

Ja, verkligen. Är det något som alltid jämnar ut sig så är det denna sk 'domarnivå'. Jag vet inte hur många matcher jag varit på Råsunda där man upplevt motsatsen, just att domaren verkar göra allt i deras makt för att 'stå emot Råsundapubliken' etc.
Och jag är helt övertygad om att detta råder på alla Allsvenska arenor.

Och om vi ska prata om just matchen igår så ska väl faktum fram att gais såg jävligt frustrerat ut periodvis när dom var tvåa på väldigt många bollar och sedemera tog ut detta i ett ganska så fysiskt och stundtals fult spel.
Citera
2010-08-15, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Det var väl du som tyckte AIKs straff mot MFF var klockren också? Samma domare såg jag också och så bor han i Stockholmsområdet (ja jag vet han är ifrån Luleå) men ändå, tro fan någon som bor i Limhamn eller Bunkeflo hade fått döma MFF
Citera
2010-08-15, 12:56
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Ni ska skämmas att ni ligger efter oss för att vi har varit så jävla bedrövliga i år. Och ja, ni slog oss i derbyt, var det så konstigt med vårt spel? Trots att DIF har ett bättre år än förra året och gnaget i våras var sämre än jag någonsin sett under mina år (ja, faktiskt) så ligger vi före er. Skam på er.

Om det är nåt lag som ska skämmas är det väl gnaget som i egenskap av nyblivna svenska mästare har varit en parodi på en fotbollsklubb hela jävla våren, försök inte gömma er bakom andra lags misslyckanden. Pinsamt.

För övrigt, inte så jävla konstigt att vi (DIF) ligger där vi ligger med nya tränare, fem nya startspelare (sex med Hellquist som inte spelade värst mycket förra säsongen) och en nykomponerad backlinje.
Senast redigerad av LastCaress 2010-08-15 kl. 13:04.
Citera
2010-08-15, 13:50
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Om det är nåt lag som ska skämmas är det väl gnaget som i egenskap av nyblivna svenska mästare har varit en parodi på en fotbollsklubb hela jävla våren, försök inte gömma er bakom andra lags misslyckanden. Pinsamt.

För övrigt, inte så jävla konstigt att vi (DIF) ligger där vi ligger med nya tränare, fem nya startspelare (sex med Hellquist som inte spelade värst mycket förra säsongen) och en nykomponerad backlinje.

Inte för att jag på något sätt stödjer AIK men argumenten du har applicerat för Djurgårdens dåliga säsong kan ju i princip tillämpas på AIK likväl.
Senast redigerad av oralzink 2010-08-15 kl. 13:54.
Citera
2010-08-15, 14:07
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Inte för att jag på något sätt stödjer AIK men argumenten du har applicerat för Djurgårdens dåliga säsong kan ju i princip tillämpas på AIK likväl.

Skillnaden är bl.a att Djurgården har legat risigt till ett par säsonger i rad.
Citera
2010-08-15, 14:31
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Blåvitt tar emot HeIF idag och vi får hoppas att den goda formen håller i sig och att Blåvitt kan ta sin tredje raka seger, även om Gustav Svensson och Elmar Bjarnasson missar matchen.

Och skulle vi förlora blir det i alla fall svårare för MFF att vinna SM-guld.

Avd. Win-win situation.
Citera
2010-08-15, 14:42
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Kamma daj.
Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera