2010-02-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Sobralense spelar sällan snabbt, men han lyckas ändå med 9/10 saker som han gör. Definitivt en av Allsvenskans bästa mittfältare. Hans teknik, beslutsamhet och spelförståelse håller hög allsvensk klass. Tekniken är nästan för bra för att spela i Allsvenskan. Blir nog tyvärr hans sista säsong i föreningen, någon annan klubb lär nog köpa upp honom.

Om Gais inte ens kan kränga Wanderson så kommer ni aldrig få några bra stålar för Sobralense det kan jag tala om för dig. Med tanke på hur Sobralense drar ner på tempot varje gång han får bollen så är det högst tveksamt att han är säljbar till europa.
Citera
2010-02-03, 22:22
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Om Gais inte ens kan kränga Wanderson så kommer ni aldrig få några bra stålar för Sobralense det kan jag tala om för dig. Med tanke på hur Sobralense drar ner på tempot varje gång han får bollen så är det högst tveksamt att han är säljbar till europa.
Jag har inte sagt något om några drömsummor, jag tror snarare det är så att Sobralense vill flytta och tjäna pengar. Holland känns som ett lagom steg, där skulle han vara bra.

Du verkar ju inte ha sett Sobralense innan dagens match så jag vet inte om jag vill ha den här diskussionen med dig. Frågar man de flesta KFF-fans svarar de att Sobralense är våran absolut viktigaste och bästa offensiva spelare.
Citera
2010-02-03, 22:45
Medlem
RuterKungs avatar
Var inte speciellt imponerad av kff idag, nog för att det är tidigt på säsongen men laget kändes rätt.... oblanserat. Rydström satt ju i knät på mittbackarna rätt ofta, mittfältet vart fruktansvärt utdraget, kändes som att han börjar få svårt att hänga med.

Smylie såg ju dock het ut. Wastå såg ju ovanligt smal ut, han brukar ju ha gått upp en 5-6 kila varje ledighet
Citera
2010-02-03, 22:49
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Var inte speciellt imponerad av kff idag, nog för att det är tidigt på säsongen men laget kändes rätt.... oblanserat. Rydström satt ju i knät på mittbackarna rätt ofta, mittfältet vart fruktansvärt utdraget, kändes som att han börjar få svårt att hänga med.

Smylie såg ju dock het ut. Wastå såg ju ovanligt smal ut, han brukar ju ha gått upp en 5-6 kila varje ledighet
Rydström ska ligga där, när vi försökt flytta upp honom släpper vi in på tok för många mål. Eriksson, Smylie och Sobralense hinner sällan tillbaka tillräckligt snabbt på kontringarna.

Hur kan man inte imponeras lite av ett helt osamspelt och lite reservbetonat lag som spelar jämt med ett nästan ordinarie FCK som är i sista förberedelserna inför Europa League om två veckor?

E: Jag tänkte faktiskt också på Wastås vikt, den var imponerande! Annars kommer jag ihåg att Sobra kom med en köttbullemage förra försäsongen, det var först i april den var borta...
Citera
2010-02-04, 00:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Annars kommer jag ihåg att Sobra kom med en köttbullemage förra försäsongen, det var först i april den var borta...
Det där är väl en av anledningarna till att jag inte tror så mycket på honom. Han har helt klart fötterna för att bli riktigt bra men det känns ju inte precis som att han är beredd att lägga ner så mycket jobb på det..
Och även fast jag inte följer Kalmar regelbundet så har jag sett rätt mycket matcher och han imponerar ju bitvis. Men dom bitarna kommer ju inte allt för regelbundet. Tror att han helt enkelt inte orkar jobba så mycket som krävs.
Citera
2010-02-04, 01:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Hur kan man inte imponeras lite av ett helt osamspelt och lite reservbetonat lag som spelar jämt med ett nästan ordinarie FCK som är i sista förberedelserna inför Europa League om två veckor?

För att det är en träningsmatch i Copa del Sol? Att förlora mot FCK med 2-1 känns inte direkt som ett "wow, bra jobbat!". Nu såg jag dock inte matchen så jag kan inte prata kring mer än resultatet. Men många svenska klubbar gör ju "bra" resultat mot bra motstånd under försäsongen.

/feldgrau
Citera
2010-02-04, 02:59
Medlem
Rocky69s avatar
Det ryktas om att AIK uppmanar sina medlemmar att ta sms-lån för klubben räkning till att betala av lånen med.
Citera
2010-02-04, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
För att det är en träningsmatch i Copa del Sol? Att förlora mot FCK med 2-1 känns inte direkt som ett "wow, bra jobbat!". Nu såg jag dock inte matchen så jag kan inte prata kring mer än resultatet. Men många svenska klubbar gör ju "bra" resultat mot bra motstånd under försäsongen.

/feldgrau

Precis som att många bra svenska klubbar gör usla resultat mot sämre motstånd. Tur att MFF håller sig på en bra jämn nivå.
Citera
2010-02-04, 06:49
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Rydström ska ligga där, när vi försökt flytta upp honom släpper vi in på tok för många mål. Eriksson, Smylie och Sobralense hinner sällan tillbaka tillräckligt snabbt på kontringarna.

E: Jag tänkte faktiskt också på Wastås vikt, den var imponerande! Annars kommer jag ihåg att Sobra kom med en köttbullemage förra försäsongen, det var först i april den var borta...

Jo jag vet att rydström ska vara en "dammsugare", men känns som att han låg ovanligt lågt, till och med för honom. Han var ju under långa stunder en tredje mittback, och det känns det inte som han varit tidigare.
Citera
2010-02-04, 09:30
Medlem
Keldons avatar
Varför i helvete får Kalmar FF ALDRIG avsluta säsongen på hemmaplan?
Citera
2010-02-04, 10:23
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Varför i helvete får Kalmar FF ALDRIG avsluta säsongen på hemmaplan?

För att ingen gillar er? AIK får ju Åtvidaberg borta i sista, helt värdelöst.
Citera
2010-02-04, 11:23
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
För att ingen gillar er? AIK får ju Åtvidaberg borta i sista, helt värdelöst.
Ni kommer ju inte ha något att fira ändå så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in