2010-01-08, 09:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag tror du underskattar Mjällby. Hellre dom än lag som Gefle, TFF, Häcken, Gais osv. Suget efter allsvensk fotboll är enormt i Blekinge och tror nog laget kommer ha ett rätt hyggligt publiksnitt. Lägg där till att laget är känd för sin gladfotboll samt spelar på Sveriges vackraste fotbollsarena så tror jag nog man kommer vara en tillgång snarare än en belastning för årets allsvenska.

Tre lag som gärna får åka ur: Häcken, BP, TFF. Klubbar som känns så jäkla meningslösa.
Nja, jag är tveksam. Mjällby hade förra säsongen lägre publiksnitt än samtliga lag i allsvenskan. Jag tror knappast de kommer ha ett hyggligt snitt som väl får anses vara över 5.000 i snitt. Åtvidaberg är dock ännu värre. Tyvärr kommer det nog bli kännbart att inte bajen spelar allsvenskt 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av Publiksnitt allsvenskan 2009
Lag Publiksnitt
AIK 17 291
Malmö FF 14 195
IFK Göteborg 13 813
Hammarby 10 381
IF Elfsborg 9 719
Helsingborgs IF 9 470
Djurgården 9 395
Örebro 7 886
GAIS 5 687
Kalmar FF 5 311
Halmstads BK 5 012
Örgryte 4 939
Gefle IF 4 314
BK Häcken 3 179
Trelleborgs FF 2 992
Brommapojkarna 2 827
http://www.oddsonline.se/fotboll/allsvenskan/publiksnitt-allsvenskan-2009/

Citat:
Ursprungligen postat av Publiksnitt superettan 2009
Lag Publiksnitt
IFK Norrköping FK 4 306
GIF Sundsvall 3 155
Assyriska 2 801
Jönköpings Södra 2 493
Mjällby AIF 2 445
Landskrona BoIS 2 307
Åtvidabergs FF 2 303
Syrianska 2 286
Trollhättan 1 583
Sirius 1 498
Falkenbergs FF 1 366
Ljungskile SK 969
Ängelholms FF 949
Vasalund 721
Qviding FIF 462
Väsby United 353
http://www.oddsonline.se/fotboll/superettan/publiksnitt-superettan-2009/
Citera
2010-01-08, 09:35
Medlem
erikbes avatar
Bloggen Baraben har haft en omröstning om 00-talets blåvita elva. Så här blev resultatet.

Bengt Andersson

Adam Johansson
Ragnar Sigurdson
Magnus Erlingmark
Oscar Wendt

Niclas Alexandersson
Håkan Mild
Pontus Wernbloom
Stefan Selakovic

Marcus Berg
Tobias Hysén

För att se hela resultatet får ni gå in på länken nedan
http://ifkgoteborg.blogspot.com/search/label/NollNoll-talet

Vore kul att se andra lags "drömelvor" från 00-talet
Citera
2010-01-08, 10:02
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Bloggen Baraben har haft en omröstning om 00-talets blåvita elva. Så här blev resultatet.

Bengt Andersson

Adam Johansson
Ragnar Sigurdson
Magnus Erlingmark
Oscar Wendt

Niclas Alexandersson
Håkan Mild
Pontus Wernbloom
Stefan Selakovic

Marcus Berg
Tobias Hysén

För att se hela resultatet får ni gå in på länken nedan
http://ifkgoteborg.blogspot.com/search/label/NollNoll-talet

Vore kul att se andra lags "drömelvor" från 00-talet
Nu är jag helt ensam om att göra denna, så csts högst personliga DIF-elva 00-09:

A.Isaksson

F.Stenman
M.Karlsson
T.Kuivasto
M. Concha

S.Rehn
K.Källström
A.Johansson

J.Elmander
S.Larsen
G. den Ouden

Det finns ju dock några till man gärna vill ha med, t.ex. M. Dorsin, T. Hysén, J. Tauer, N. Rasck, M. Jonson samt i enstaka fall J. Arneng (dock var han för jävla dålig på slutet).

Vilka jävla spelare vi har haft det senaste decenniet...
Citera
2010-01-08, 11:16
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Nu är jag helt ensam om att göra denna, så csts högst personliga DIF-elva 00-09:

A.Isaksson

F.Stenman
M.Karlsson
T.Kuivasto
M. Concha

S.Rehn
K.Källström
A.Johansson

J.Elmander
S.Larsen
G. den Ouden

Det finns ju dock några till man gärna vill ha med, t.ex. M. Dorsin, T. Hysén, J. Tauer, N. Rasck, M. Jonson samt i enstaka fall J. Arneng (dock var han för jävla dålig på slutet).

Vilket lag skulle vunnit utav IFK och DIF tror ni? Med de uppställningarna? DIF får väl ses som knapp favorit.
Citera
2010-01-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst

A.Isaksson

F.Stenman
M.Karlsson
T.Kuivasto
M. Concha

S.Rehn
K.Källström
A.Johansson

J.Elmander
S.Larsen
G. den Ouden

Den långsamma Geert på en kant, hur tänkte du där egentligen?
Citera
2010-01-08, 11:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaspost1
Den långsamma Geert på en kant, hur tänkte du där egentligen?
Anfallet tänkte jag inget speciellt med då de egentligen är centerspelare allihopa. Men för att fixa till det så kan vi väl peta in "Stjärten" i mitten istället.
Citera
2010-01-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Kan den gnagare som känner sig manad svara på frågan varför AIK inte re-signar Markus Jonsson? Han var väl ändå en viktig beståndsdel i AIK:s defensiv den gångna säsongen.

Vill man göra sig av med en tung lönepost pga AIK:s inte helt ljusa ekonomiska situation? Eller tycker man att han visade prov på dålig inställning som tidigt gjorde klart att han vill pröva lyckan som Bosman när kontraktet gick ut efter säsongen och att man därför inte tycker han "förtjänar" en plats i truppen eftersom han tidigare velat lämna klubben?

Eller är det helt enkelt jag som har missbedömt hans betydelse för AIK:s framgångar, dvs han är inte så bra att han är värd att signa även om man har råd?

Så stor betydelse har han inte haft. Han har varit en duktig ytterback och fruktansvärt säker straffskytt. Den i backlinjen som varit viktigast är utan tvekan Jos Hooiveld .
Men jag hade gärna sett en förlängning med han eftersom man inte vet vad man får i Lorentzon.
Citera
2010-01-08, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag tror du underskattar Mjällby. Hellre dom än lag som Gefle, TFF, Häcken, Gais osv. Suget efter allsvensk fotboll är enormt i Blekinge och tror nog laget kommer ha ett rätt hyggligt publiksnitt. Lägg där till att laget är känd för sin gladfotboll samt spelar på Sveriges vackraste fotbollsarena så tror jag nog man kommer vara en tillgång snarare än en belastning för årets allsvenska.

Tre lag som gärna får åka ur: Häcken, BP, TFF. Klubbar som känns så jäkla meningslösa.

Inte många rätt i denna posten
Citera
2010-01-08, 13:53
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Dom bildades 1942. Visst som är inga Ellos, men dom är föga 'klassiska'.
Elfsborg som bildades 1904, har 63 allsvenska säsonger och 5 SM-guld räknar du alltså som mindre "klassiska" än BP?
Citera
2010-01-08, 14:04
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tridde
Så stor betydelse har han inte haft. Han har varit en duktig ytterback och fruktansvärt säker straffskytt. Den i backlinjen som varit viktigast är utan tvekan Jos Hooiveld .
Men jag hade gärna sett en förlängning med han eftersom man inte vet vad man får i Lorentzon.
Hooiveld har inte varit "utan tvekan" den viktigaste i backlinjen i år. Lätt att tro det, men visst han är en ledare och en stor favorit för mig men jag klassar alla som i stort sett lika viktika i AIKs backlinje 2009.
Angående bp så e dem inte klassiska men rätt sköna matcher för stockholmslagen iaf...
Jag vågar inte tippa sluttabellen, har alltid tippat AIK som etta, utom 2009 då jag tog elfsborg, och vilka går och vinner..?
Men göteborg, kalmar, elfsborg och AIK kommer säkerligen tillhöra toppen sen tror jag nästan alltid på mff och det gör jag i år igen.
Går inte att säga såhär tidigt med tanke på att fönstret precis öppnat.
Citera
2010-01-08, 14:13
Medlem
Worezs avatar
Hittade den här texten på ett annat forum, intressant för sorkarnas del som nu tappar Obolo.

"Nu är det inte klart att Obolo lämnar men här är i alla fall lite intressant statistik om honom.

Ivan Obolo gjorde sex direkt avgörande mål och fem direkt avgörande målgivande passningar. Det har gett Aik hela 16p.

Alltså:
Allsvensk tabell med Obolo
1. AIK 61p
2. IFK 57p
3. IFE 55p
4. KFF 50p
-------------------
5. BKH 48p
6. ÖSK 45p
7. MFF 43p
8. HIF 43p
9. TFF 41p
10.GIF 39p
11.GAIS35p
12.BP 34p
13.HBK 32p
-------------------
14.DIF 29p
-------------------
15.ÖIS 25p
16.HAM 22p

Allsvensk tabell utan Obolo:
1. IFK 57p
2. IFE 55p
3. KFF 51p
4. BKH 49p
-----------------------
5. ÖSK 45p
6. AIK 45p
7. MFF 43p
8. HIF 43p
9. TFF 41p
10.GIF 39p
11.BP 38p
12.GAIS37p
13.HBK 33p
-------------------
14.DIF 30p
-------------------
15.ÖIS 26p
16.HAM 22p "
Citera
2010-01-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hooiveld har inte varit "utan tvekan" den viktigaste i backlinjen i år. Lätt att tro det, men visst han är en ledare och en stor favorit för mig men jag klassar alla som i stort sett lika viktika i AIKs backlinje 2009.
Angående bp så e dem inte klassiska men rätt sköna matcher för stockholmslagen iaf...
Jag vågar inte tippa sluttabellen, har alltid tippat AIK som etta, utom 2009 då jag tog elfsborg, och vilka går och vinner..?
Men göteborg, kalmar, elfsborg och AIK kommer säkerligen tillhöra toppen sen tror jag nästan alltid på mff och det gör jag i år igen.
Går inte att säga såhär tidigt med tanke på att fönstret precis öppnat.

Jo jag tycker utan tvekan han har varit det i år
Men Fotboll är en lagsport så självklart är alla spelare viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in