2010-01-31, 16:03
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Du vet ju inte vad du pratar om, AIK har ju ersatt både Örlund och M.Johnson. Manooja var ju tilltänkt första keeper redan förra säsongen innan benbrottet och Lorentzon kontrakterades redan i somras som ersättare för M.Johnson .

Du vet ju inte vad du pratar om. Läser du mitt inlägg skriver jag "inte ersatt någon av de tre förstnämnda". Räknade jag in Jonsson (som jag antar du menar)? Nej. Ni har inte ersatt Örlund. Visst, ni har en hyfsat bra backup, men på samma sätt skulle ni kunna påstå att ni ersatt Hooiveld med Atta. Men så ser inte jag det.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
PS. Det finns mittfältare som är ungefär lika bra som Johnson & Ortiz individuellt i AS ,men det finns ingen duo som fungerar lika bra tillsammans.

Fast nu håller du fortfarande på och jämför så som det inte går att göra.

För övrigt ytterst svårt att jämföra ett tvåmannainnermittfält (eller ett mittfält ö h t) med de formationer de två främsta utmanarna om guldet, IFK och Elfsborg, ställer upp med.

/feldgrau
Citera
2010-01-31, 16:18
Medlem
LastCaresss avatar
6-0 till Djurgårn mot Degerfors i första träningsmatchen.
Citera
2010-01-31, 16:25
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
6-0 till Djurgårn mot Degerfors i första träningsmatchen.
Starkt.
Målskyttar?
Citera
2010-01-31, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Starkt.
Målskyttar?

Jonson (3), Ayuba, Kennedy och Gustavsson.
Citera
2010-01-31, 16:28
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Starkt.
Målskyttar?

Gustavsson - 1
Kennedy - 1
Jonsson - 3
Ayuba - 1
Citera
2010-01-31, 16:35
Medlem
Samwises avatar
Visserligen så är Degerfors ett väldigt svagt lag och Djurgården ska vinna, men det känns bra att få en vinst, 6-0 är ändå 6-0. det ger självförtroende och tro på att det man håller på att bygga kanske inte är så dumt.
Citera
2010-01-31, 16:38
Medlem
SvenErlandssons avatar
Nu kommer det inte att dröja länge innan superhybrisen man sett på djiffs sv-forum letar sig in hit.
Citera
2010-01-31, 16:42
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du vet ju inte vad du pratar om. Läser du mitt inlägg skriver jag "inte ersatt någon av de tre förstnämnda". Räknade jag in Jonsson (som jag antar du menar)? Nej. Ni har inte ersatt Örlund. Visst, ni har en hyfsat bra backup, men på samma sätt skulle ni kunna påstå att ni ersatt Hooiveld med Atta. Men så ser inte jag det.
/feldgrau

Menade såklart Jonsson. För att citera Wiki
"Under året 2008 lånades han ut till Fredrikstad i Norge för att hitta formen. Samtidigt så köptes Tomi Maanoja in till AIK, tänkt som förstemålvakt. Efter tiden i Norge återvände Daniel till AIK i hopp om att ta tillbaka platsen som förstemålvakt. I en träningsmatch mot Assyriska skadade Maanoja sig mycket allvarligt och skulle därför missa hela den kommande säsongen. Detta resulterade i att Örlund återigen blev förstemålvakt."
Maanoja är är/var tilltänkt första keeper redan förra säsongen som sagt, så jag ser Örlund som ersatt.
Nu gjorde Örlund förvisso en kanonsäsong men det har Maanoja kapaciteten till även han. Han tog Finlands u21 lag till EM-slutspel så visst har killen kapacitet.

Som jag skrev i tidigare inlägg ser jag ej Jos som ersatt utan där har vi tappat stort. Sen som sagt brasse på ingång och där litar jag fullständigt på BW:s scouting.
Citera
2010-01-31, 16:44
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Nu kommer det inte att dröja länge innan superhybrisen man sett på djiffs sv-forum letar sig in hit.

Okej?
Citera
2010-01-31, 17:54
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jonson (3), Ayuba, Kennedy och Gustavsson.
Heh. Det är fan fortfarande svårt att hålla sig för skratt när man ser namnet Ayuba.
Citera
2010-01-31, 18:21
Medlem
erikbes avatar
Nyförvärvet Alexander Falsetas debuterade för blåvitt mot Moskva och gjorde segermålet. Enligt rapporterna övertygade han stort.
Citera
2010-01-31, 18:52
Medlem
RuterKungs avatar
Han verkar tycka att Gustav Svensson inte platsar i ifk heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in