Citat:
Ursprungligen postat av Relay
att sedan AIk spelar mot en allsvensk nykomling som om det vore en klubb i mitten av LA liga dom möter är bara skämmigt. Miller kanske passar i Division 1 eller superettan knappast i Allsvenskan.
Som jag ser det, även om det tar emot, måste man glömma att vi är regerande svenska mästare. Man kan liksom inte ignorera verkligheten och luta sig tillbaks mot något sådant.
Man är aldrig bättre än sin senaste match och vi har spelat skit i år. Jag och många AIKare med mig vet att truppen besitter högre potential än vad tabellen visar, men det spelar liksom ingen roll.
Titta på allsvenskan de senaste 10-15 åren och se hur lite som skiljer mellan framgång och motgång.
Hur vi hamnade i den här situationen kan man diskutera. Hade läget sett annorlunda ut om vi fått med oss 1-2 vinster de första matcherna och haft en målvakt som inte spred osäkerhet? hade truppen presterat bättre om laget hette Trelleborgs FF och inte AIK nu i motgång? Det handlar om så lite som kan göra att en hel säsong bara rasar.