2010-02-04, 12:38
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ni kommer ju inte ha något att fira ändå så
Sant

Citera
2010-02-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Sant

Ja det ska bli kul att se Obolo, Ortiz, Hooiveldt och Örlund lyfta bucklan igen. Oh wait...
Citera
2010-02-04, 15:01
Medlem
Lasse.Kongos avatar
4000 tusen sålda säsongskort sålda på Stadion. Rasslade till rejält sedan det stod klart att AIK kommer bli årets slagpåse, en hel drös med Solnasorkar som flydde skeppet innan de sjunker.
Citera
2010-02-04, 15:02
Medlem
Åh vad kul årets allsvenskan kommer att bli. Mycket roliga profiler att följa, Grahn i Maif, Drulle och Mr. Retard i AjK, kanske Elanga i Mff, Bapupa i Kff om han inte flyr landet hals över huvud. Våldtäckter, kvinnomisshandel, olovlig körning och hybris.

Hoppas Lindroth går till Elfsborg för en fet slant och så får de en till som bara sitter på arslet skadad och drar lön.

Och försäsongen som än så länge ser mycket bra ut med seger för blåvitt mot meriterat motstånd medans iff iff torskar 0-6 mot ett danskt mittengäng. Kan knappt bärga mig.
Citera
2010-02-04, 15:03
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse.Kongo
4000 tusen sålda säsongskort sålda på Stadion. Rasslade till rejält sedan det stod klart att AIK kommer bli årets slagpåse, en hel drös med Solnasorkar som flydde skeppet innan de sjunker.
AIK kan nog byta ut sin trupp mot Väsbys och endå hamna före DIF. Jävligt stolt över vinst mot Degerfors eller? Hoppas du inser att det antagligen blir årets höjdpunkt för er.
Citera
2010-02-04, 15:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
AIK kan nog byta ut sin trupp mot Väsbys och endå hamna före DIF. Jävligt stolt över vinst mot Degerfors eller? Hoppas du inser att det antagligen blir årets höjdpunkt för er.

Ändå stavas väl ändå med ä?

Känns rätt larvigt att sitta och kommentera om hur det kommer gå från allas sidor måste jag erkänna. Det är absolut ingen bedrift att ta Degerfors på bosön. Speciellt inte då Degerfors verkade testa en ny taktik som handlade om att absolut inte pressa bollföraren.
Som Djurgårdare är jag nöjd i år om vi hamnar i mittenskiktet. Några fler glädjande stunder än förra året på Stadion så är mitt år ok mot föregående säsong.

Och på söndag börjar allvaret, men först en fredagskväll på hovet och se när våra junisar snurrar upp sorkarna.
Citera
2010-02-04, 15:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ändå stavas väl ändå med ä?

Känns rätt larvigt att sitta och kommentera om hur det kommer gå från allas sidor måste jag erkänna. Det är absolut ingen bedrift att ta Degerfors på bosön. Speciellt inte då Degerfors verkade testa en ny taktik som handlade om att absolut inte pressa bollföraren.
Som Djurgårdare är jag nöjd i år om vi hamnar i mittenskiktet. Några fler glädjande stunder än förra året på Stadion så är mitt år ok mot föregående säsong.

Och på söndag börjar allvaret, men först en fredagskväll på hovet och se när våra junisar snurrar upp sorkarna.
Jo visst gör det det, gammal vana att skriva med e

Det kommer nog gå bättre för er än förra året, men det är lite tröttsamt att höra mina DIF-polare snacka om SM guld hela tiden, för att sedan anklaga alla AIK:are för att ha hybris.
Nåja, jag ska nog också hoppa över allt skitsnack innan trupperna har blivit spikade inför säsongen, jag har svårt att se att ingen av AIK:s förlorade spelare ersätts, så jag oroar mig antagligen i onödan.
Citera
2010-02-04, 15:26
Medlem
Sebbebebbes avatar
Vet inte om det har diskuterats tidigare i tråden, men hursomhelst:

http://www.svenskafans.com/fotboll/aik/artikel.asp?id=339419

AIK kan vara på väg att tappa sin mittfältsgeneral Jorge Ortiz endast en månad innan Allsvenskan börjar. Argentinaren har enligt uppgift bud från argentinska Arsenal de Sarandi, och säger själv att han vill flytta hem då hans fru blivit sjuk.

Bara dryga sex veckor innan den allsvenska premiären kan AIK vara på väg att tappa sin mittfältare Jorge Ortiz. Argentinaren, som i fjol röstades fram till AIK:s viktaste spelare 2009 av Gnagarforums läsare, har anbud från Arsenal de Sarandi, samma klubb som Ivan Obolo just skrev på för.

Arsenal de Sarandi vill enligt uppgifter till Sportbladet ha över Ortiz direkt sedan de fått en central mittfältare skadad. Tidningen skriver också att förhandlingar med AIK pågår då Ortiz gärna vill flytta hem till Argentina igen av familjeskäl.
– Jorges fru har problem med luftrören och han vill flytta hem till henne i Argentina. Han har ett år kvar på kontraktet men AIK har lovat att han ska få lämna klubben, säger Jorge Ortiz agent Pedro Vilarino till Sportbladet.

Jorge Ortiz öppnade för en förlängning med AIK för så sent som en månad sedan, men nu är förutsättningarna uppenbarligen förändrade och mittfältaren ser ut att vara förlorad för AIK om klubbarna kommer överens. Enligt Sportbladet vill AIK ha sex miljoner för Ortiz.
– Eventuella förhandlingar med spelare eller klubbar sköter AIK direkt med berörda parter, skriver sportchef Björn Wesström i ett SMS till Sportbladet.

Blir övergången av så är det ett hårt slag för AIK som kommer gå in i säsongen 2010 utan den centrallinje med Daniel Örlund, Jos Hoovield, Jorge Ortiz och Ivan Obolo som var lagets ryggrad under guldsäsongen i fjol.

Satan i gatan, det var väl inte något som jag hade gått runt och hoppats på... Nåja, om det nu händer så litar jag på att Stahre & Wesström har ett äss att dra ur rockärmen.
Citera
2010-02-04, 15:29
Medlem
Citat:

Oj vad bitter man kan låta och du anklagar andra för att verka bittra? Har viking tröttnat Råsunda's riddarvärld och känner suget att rida in i World Of Warcraft-världen som du kom ifrån?

Känns f.ö som en jävla cirkus för en liten Ab artikel, inget är klart förrän det står på aik.se, tyvärr!
Citera
2010-02-04, 16:01
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Oj vad bitter man kan låta och du anklagar andra för att verka bittra? Har viking tröttnat Råsunda's riddarvärld och känner suget att rida in i World Of Warcraft-världen som du kom ifrån?

Känns f.ö som en jävla cirkus för en liten Ab artikel, inget är klart förrän det står på aik.se, tyvärr!
Vad har jag att vara bitter över? Dubbeln förra året eller?
Vad har world of warcraft med saken att göra?
Du kanske själv inser att det är svårt att ta en apa som hånar AIK fotboll på allvar, den trenden paserade 2006, och det ser inte ut att vända riktigt än.
Citera
2010-02-04, 16:09
Medlem
Citat:
Vad har jag att vara bitter över? Dubbeln förra året eller?
Vad har world of warcraft med saken att göra?
Du kanske själv inser att det är svårt att ta en apa som hånar AIK fotboll på allvar, den trenden paserade 2006, och det ser inte ut att vända riktigt än.

Nä jag är inte speciellt bitter, mår faktiskt ganska bra. Säger såhär, ni hade chansen att reta upp mig något fullständigt då ni verkligen plockade hem allt förra säsongen. Men mycket av det försvinner när man hör en svensk i medelåldern sitta och snacka om "dubblish och 2lax9", då börjar jag åtminstone småle. För nåt så töntigt har nog inte Allsvenskan upplevt på jättelänge!

Ni kommer säkert högre än oss i år, ni är säkert med i toppen och slåss om guldet då jag har stor respekt för Stahre som verkar oerhört seriös och kunnig samt senaste årens värvningar. Imponerande. Men klart som fan folk du får mothugg när du säger att vi är sämre än Väsby?

Puss på dig nördish!
Citera
2010-02-04, 16:13
Medlem
Dubblish? Haha vafan, benämner AIK sina två guld vid det namnet? Nej du kan inte vara seriös eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in