2010-08-08, 23:20
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Men behöver man vara raketforskare för att begripa att ett topplag som förlorat 7 av 11 spelare från sin startelva på en halv säsong, tappat sin guldtränare till utlandet samt befinner sig i sedvanligt kaostillstånd kanske även tappar lite i slagstyrka på planen? Det är väl inte så att det saknas topplag i år?
Det var ju just det jag varnade för efter AIks vinst mot blåvitt förra säsongen men skit fick man och rätt fick man. Det är ju en av dom stora problemen med svensk klubbfotboll att spelare drar så fort en mittenklubb i norge vifta med kontrakt.
Jontalinen håller inte med mig om att jag anser att att en klubb representerar Sverige i europacupkval, och spel. Även om jag aldrig gillat gnaget så smärtar det att dom lektes bort av Rosenborg, ett lag som AIK egentligen borde vara jämnstarkt med. Detsamma med blåvitt som förlorade mot AZ Alkmaar snart finns det inga svenska klubbar i kvalet längre. att ett svenskttopplag lag förlorar mot lag som Cork visar ju hur dålig själva ligan blivit.
Citera
2010-08-08, 23:34
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Det var ju just det jag varnade för efter AIks vinst mot blåvitt förra säsongen men skit fick man och rätt fick man. Det är ju en av dom stora problemen med svensk klubbfotboll att spelare drar så fort en mittenklubb i norge vifta med kontrakt.
Jontalinen håller inte med mig om att jag anser att att en klubb representerar Sverige i europacupkval, och spel. Även om jag aldrig gillat gnaget så smärtar det att dom lektes bort av Rosenborg, ett lag som AIK egentligen borde vara jämnstarkt med. Detsamma med blåvitt som förlorade mot AZ Alkmaar snart finns det inga svenska klubbar i kvalet längre. att ett svenskttopplag lag förlorar mot lag som Cork visar ju hur dålig själva ligan blivit.
Nu blandar du bort korten. Det är alltså AIK som gjort en djupdykning, inte svensk klubbfotboll som helhet. Snarare tvärtom, har inte Allsvenskan klättrat några placeringar på UEFA-rankingen de senaste åren? Allsvenskan är ingen toppliga i Europa men betydligt bättre än sitt rykte.

Cork? Är det det nyaste exemplet du kan hitta? Då kan vi ju ge svensk fotboll cred för Åtvidabergs internationella framgångar på 70-talet också...
Citera
2010-08-08, 23:42
Medlem
Relays avatar
Citat:
Nu blandar du bort korten. Det är alltså AIK som gjort en djupdykning, inte svensk klubbfotboll som helhet. Snarare tvärtom, har inte Allsvenskan klättrat några placeringar på UEFA-rankingen de senaste åren? Allsvenskan är ingen toppliga i Europa men betydligt bättre än sitt rykte.

Cork? Är det det nyaste exemplet du kan hitta? Då kan vi ju ge svensk fotboll cred för Åtvidabergs internationella framgångar på 70-talet också...
Här blandas inte bort några kort gör gärna jämförelse med 70 talet men då är det du som inte bara blanda korten fel utan även med fel kortlek.
titta gärna på hur svensk fotboll har stangnerat och gått tillbaka sedan HIF spelade i CL gruppspelet.
Dra g'ärna fram CL kvalen och dess statistik det ska bli ett nöje.
Citera
2010-08-09, 00:09
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Här blandas inte bort några kort gör gärna jämförelse med 70 talet men då är det du som inte bara blanda korten fel utan även med fel kortlek.
titta gärna på hur svensk fotboll har stangnerat och gått tillbaka sedan HIF spelade i CL gruppspelet.
Dra g'ärna fram CL kvalen och dess statistik det ska bli ett nöje.
Men vad har AIK:s chanser mot Trelleborg med detta att göra? En mer realistisk nivå än CL-gruppspel för svenska klubblag är Europa League - och där har vi i alla fall två lag kvar.
Citera
2010-08-09, 01:54
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Iallfall för dom som blundar och hoppas att det regnar. Jag lider med kvalitetssäkningen.
Fast då kan jag ju glädja dig med att standarden på AS kommer öka avsevärt nästa år när ÅFF, Gefle och AIK åkt ut
Citera
2010-08-09, 08:34
Moderator
vfs avatar
Otroligt att Blåvitt tvålade dit Häcken på det viset då dom haft ganska svårt för
dom det senaste. Tydligen är det fler än Hysen som kan göra mål också. Får hoppas
att dom fortsätter på den inslagna vägen.

Citat:
Jag har observerat detta, men tycker det kan vara kul att höra vad han har på hjärtat...

Ishi gör bara snygga mål(), men man måste ju garva lite åt Malmqvist i HBK-målet, förra matchen släppte han in 6 mål i röven, denna gången hade han gjort 2 supertavlor samt skadat sig själv och blivit utbytt innan matchklockan passerat 10 minuter...

Undrar vad Haglund sagt om IFE förlorat, "skandal att spela match på det underlaget"

Taco: "Jävla vattenpolo"

Citera
2010-08-09, 10:46
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Undrar vad Haglund sagt om IFE förlorat, "skandal att spela match på det underlaget"

Taco: "Jävla vattenpolo"

I rättvisans namn ska faktiskt sägas att både Haglund och flera andra Elfsborgare klagade på planen, bland annat Ishi som använde just vattenpololiknelsen. Fast då är det väl inte lika roligt att skriva kvällstidningsartiklar efteråt...

Tydligen har Halmstad en plantäckning som man kunde använt då det regnade i sex timmar innan matchen, men av någon anledning så tyckte man att det var roligare med en vattensjuk plan och sket i det. Poetisk rättvisa då när det går som det går. =)
Citera
2010-08-09, 11:23
Medlem
Citat:
I rättvisans namn ska faktiskt sägas att både Haglund och flera andra Elfsborgare klagade på planen

Vad klagar han inte på?
Citera
2010-08-09, 11:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
I rättvisans namn ska faktiskt sägas att både Haglund och flera andra Elfsborgare klagade på planen, bland annat Ishi som använde just vattenpololiknelsen. Fast då är det väl inte lika roligt att skriva kvällstidningsartiklar efteråt...

Tydligen har Halmstad en plantäckning som man kunde använt då det regnade i sex timmar innan matchen, men av någon anledning så tyckte man att det var roligare med en vattensjuk plan och sket i det. Poetisk rättvisa då när det går som det går. =)

Av det lilla jag tittade såg det för jävligt ut. Stora pölar på planen är aldrig bra.
Citera
2010-08-09, 12:49
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Av det lilla jag tittade såg det för jävligt ut. Stora pölar på planen är aldrig bra.

Fråga Malmqvist vad han tycker såhär dagen efter!
Citera
2010-08-09, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fråga Malmqvist vad han tycker såhär dagen efter!

På tal om Malmqvist hur länge blir han borta?
Citera
2010-08-10, 18:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Såg precis Häcken - IFK och jag kunde inte låta bli att fundera.. Alla dom storsegrarna som IFK har tagit i år, det är ju ett par stycken. Har en enda av dom varit välförtjänt? Borta mot Kalmar så var Kalmar det klart bättre laget, nu i matchen mot Häcken borde IFK ha varit nöjda med oavgjort. Elfsborg var det väl också? Har för mig att det var nått liknande där med ett Elfsborg som förde spelet.. Är AIK-matchen den enda av storsegrarna där IFK "egentligen" har varit det bättre laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in