2010-09-27, 00:23
Medlem
Satan i gatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglarnagbg
Nej, påverkar handen spelet så ska det bli blåst

Nej. Domaren skall blåsa vid medveten hands, reflexhands och skyddshands. Däremot verkar det finnas något slags praxis om att blåsa vid "onaturlig rörelse".
Citera
2010-09-27, 00:59
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Hur kan ni förlora mot Malmö, kefft..

Imorn match mot Mjällby, ser det lite som uppvärmning till de 6 dagar, 20h och 40 min som återstår till det sista derbyt på ett tag. Kanske vi som ska passa på med att ta med oss näsdukar denna gång?
Ta med en "bye bye storebror"-banderoll också.
Citera
2010-09-27, 01:11
Medlem
MickelMacks avatar
Som jag skrivit innan Johan Dahlin Malmö´s bästa nyförvärv 2010 pågen är underbar!
Citera
2010-09-27, 01:27
Medlem
50-öring.s avatar
Jag tyckte det var en bra match mellan två lag. Malmö hade flytet, turen.. vad man än vill kalla det. Precis som topplag faktiskt brukar ha. Angående handen säger jag samma sak som jag fick som svar förra gången jag klagade på ett domarbeslut: "Det jämnar ut sig i längden." Nej, men, seriöst så har jag inte sett nån repris på det så väljer att inte uttala mig om det överhuvudtaget.

Jag är väldigt nära att peka ut Dahlin som vår absolut viktigaste spelare. Det var längesen jag inte blev nervös på bakåtpassningar, luftdueller osv. Han är stabil och sprider ett oerhört lugn. Göteborg och straffar är bra underligt. Man borde verkligen kunna sätta en på så många chanser. Men idag är jag bara lycklig att den var så pass dåligt slagen.

Larssons mål var så skönt. Lät kul på ståplats när alla blev glada och det utbröt ett riktigt hånflin. Men hoppas Sandberg kan lägga det bakom sig, han såg ganska skärrad ut efter det. Inte kul om det sätter sig i huvudet på en så pass ung spelare.

Aja, trevlig match, flyt, roliga insatser, klumpiga insatser, 3 poäng, ännu en hemmaseger. Känns hyfsat.
Citera
2010-09-27, 09:32
Medlem
ubersantas avatar
Vafan, är det bara jag som såg MFF-IFK igår? i alla fall de första 10 minuterna av matchen.

Första 10-15 minuterna så dominerade Malmö och spelade ett läckert och snabbt passningsspel. Sedan tog IFK över och ägde spelet fram till det att MFF gjorde mål.

Jag har inte sett en enda repris som visar att det var hands. Jag tvivlar inte på att det var hands speciellt efter att Danne säger så här i en intervju efter matchen.

"– Ja, det var tveksamt kanske. Men det är historia nu, sa Daniel Andersson."

Dock var det omöjligt för domarna att se, och då tror jag snarare på att det var en ofrivillig hands (och inte en "Henry-hands".)

Andra halvlek öppnade iFK på rätt bra, men lämnade öppet bakåt vilket lämnade mycket utrymme för det snabba anfallspelet MFF har längs marken.

Sedan vet vi vad som hände... IFK sumpade en straff, MFF fick ett slumpmål, IFK reducerade och slet som djur för kvitteringen - ungefär som det brukar vara när ett topplag som aspirerar på guld möter ett mittenlag.

p.s. Hyséns mål var väldigt vackert, men om IFK vill ta steget upp nästa år måste man hitta flera anfallsvarianter än långa bollar på Glenn.
Citera
2010-09-27, 09:41
Medlem
Rubarth23s avatar
Helsingborg hemma idag, förväntar mig absolut inget annat än 0 poäng. Kryss skulle göra mig nöjd.
Hata helsingborg!
Citera
2010-09-27, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Helsingborg hemma idag, förväntar mig absolut inget annat än 0 poäng. Kryss skulle göra mig nöjd.
Hata helsingborg!

Inte sån dålig attityd, ni ska vinna! ni måste vinna!

Men okej, om ni nu måste, så måste ni gå iväg från råsunda med minst ett poäng
Citera
2010-09-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Som jag skrivit innan Johan Dahlin Malmö´s bästa nyförvärv 2010 pågen är underbar!

Har du precis börjat o följa Malmö? Bästa nyförvärv 2010
Citera
2010-09-27, 12:16
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pierre_rex
Har du precis börjat o följa Malmö? Bästa nyförvärv 2010

Ett av dom bättre förvärven då om vi ska vara så petiga ... jösses alltså
Citera
2010-09-27, 12:21
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Ett av dom bättre förvärven då om vi ska vara så petiga ... jösses alltså
Han menar nog att Dahlin kom till Malmö under sommaren 2009..
Citera
2010-09-27, 12:28
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Han menar nog att Dahlin kom till Malmö under sommaren 2009..
Precis. Blev själv lite förvirrad där
Han gick närmast rakt in i startelvan va?

Kul med en Dynamo f.ö.
Scheisse union!
Citera
2010-09-27, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hata helsingborg!

Tror ni tar minst 1 poäng faktiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Precis. Blev själv lite förvirrad där
Han gick närmast rakt in i startelvan va?

Kul med en Dynamo f.ö.
Scheisse union!

Ja, Sankan blev såld för 3 gyros samma dag/dagen efter som Johan värvades, och redan i första matchen märkte man vilken skillnad det var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in