Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Eftersom jag åker till Stockholm redan idag och är tveksam till hur väl tillgång till internet jag kommer ha, så lämnar jag min syn på saken redan idag.
Jag bävar inför denna match. Ni verkar ha klarat uppehållet bra, fått in nya spelare och tränare, samtidigt som ni ligger i ett något prekärt läge - vilket förstås kommer betyda att ni går in lika tända som Holland i finalen. Det kommer bli kamp och ett högt tempo. Hoppas mitt unga Malmö är beredda på det.
Något mer som oroar mig är traditionens makt och Malmös tveksamma spel under uppehållet. Alla vet ju att det brukar sluta med förlust när vi åker upp, med typ enda undantaget förra året. Poängen mot er plockas hemma. Att vi dessutom brukar vara enormt dåliga efter sommaruppehållet, och inte ens spelat in mittfältsparet, oroar.
I alla fall, detta dubbelmötet betyder ungefär allt. Med fyra poäng eller mer, så kommer vi nog kunna vara med och slåss om guldet. Tre poäng eller mindre och jag vågar nästan påstå att vi är körda, eftersom HIF kommer fortsätta vinna.
Nåja.
Själv är jag redigt orolig som Gnagare, känns som att om Malmö får in ett tidigt mål kan det rinna och sluta i 0-3 typ..
Men visst ska vi kunna vinna, hur dåliga vi än varit och hur bra Malmö än varit.
Någon Malmöit som har koll på hur många som åker upp? Såg att ni också hade någon kampanj där alla tågbiljetter (229 om jag inte minns fel) var sålda, och att de som inte fick plats på tåget kunde ta sig med buss tillsammans.
Hur många tror ni att ni blir ungefär?