2010-07-14, 11:40
Medlem
Cruachans avatar
Eftersom jag åker till Stockholm redan idag och är tveksam till hur väl tillgång till internet jag kommer ha, så lämnar jag min syn på saken redan idag.

Jag bävar inför denna match. Ni verkar ha klarat uppehållet bra, fått in nya spelare och tränare, samtidigt som ni ligger i ett något prekärt läge - vilket förstås kommer betyda att ni går in lika tända som Holland i finalen. Det kommer bli kamp och ett högt tempo. Hoppas mitt unga Malmö är beredda på det.

Något mer som oroar mig är traditionens makt och Malmös tveksamma spel under uppehållet. Alla vet ju att det brukar sluta med förlust när vi åker upp, med typ enda undantaget förra året. Poängen mot er plockas hemma. Att vi dessutom brukar vara enormt dåliga efter sommaruppehållet, och inte ens spelat in mittfältsparet, oroar.

I alla fall, detta dubbelmötet betyder ungefär allt. Med fyra poäng eller mer, så kommer vi nog kunna vara med och slåss om guldet. Tre poäng eller mindre och jag vågar nästan påstå att vi är körda, eftersom HIF kommer fortsätta vinna.

Nåja.
Citera
2010-07-14, 14:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Eftersom jag åker till Stockholm redan idag och är tveksam till hur väl tillgång till internet jag kommer ha, så lämnar jag min syn på saken redan idag.

Jag bävar inför denna match. Ni verkar ha klarat uppehållet bra, fått in nya spelare och tränare, samtidigt som ni ligger i ett något prekärt läge - vilket förstås kommer betyda att ni går in lika tända som Holland i finalen. Det kommer bli kamp och ett högt tempo. Hoppas mitt unga Malmö är beredda på det.

Något mer som oroar mig är traditionens makt och Malmös tveksamma spel under uppehållet. Alla vet ju att det brukar sluta med förlust när vi åker upp, med typ enda undantaget förra året. Poängen mot er plockas hemma. Att vi dessutom brukar vara enormt dåliga efter sommaruppehållet, och inte ens spelat in mittfältsparet, oroar.

I alla fall, detta dubbelmötet betyder ungefär allt. Med fyra poäng eller mer, så kommer vi nog kunna vara med och slåss om guldet. Tre poäng eller mindre och jag vågar nästan påstå att vi är körda, eftersom HIF kommer fortsätta vinna.

Nåja.
Själv är jag redigt orolig som Gnagare, känns som att om Malmö får in ett tidigt mål kan det rinna och sluta i 0-3 typ..
Men visst ska vi kunna vinna, hur dåliga vi än varit och hur bra Malmö än varit.

Någon Malmöit som har koll på hur många som åker upp? Såg att ni också hade någon kampanj där alla tågbiljetter (229 om jag inte minns fel) var sålda, och att de som inte fick plats på tåget kunde ta sig med buss tillsammans.
Hur många tror ni att ni blir ungefär?
Citera
2010-07-14, 21:03
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Själv är jag redigt orolig som Gnagare, känns som att om Malmö får in ett tidigt mål kan det rinna och sluta i 0-3 typ..
Men visst ska vi kunna vinna, hur dåliga vi än varit och hur bra Malmö än varit.

Någon Malmöit som har koll på hur många som åker upp? Såg att ni också hade någon kampanj där alla tågbiljetter (229 om jag inte minns fel) var sålda, och att de som inte fick plats på tåget kunde ta sig med buss tillsammans.
Hur många tror ni att ni blir ungefär?

Framme!

Varför så säker på att ni ska kunna vinna? Jag såg inte er match igår, men läste på vägen upp hur överjävla dåliga ni varit. Det ingav hopp.

Alltså, det ser riktigt kass ut. Egentligen skulle vi fixa ett helt jävla tåg (675 platser), men lyckades bara skrapa ihop 229 - alltså ett tågsätt. Sen är det väl några bussar som ska upp, men åtminstone en är rätt halvfull, och riskerar att bli hemma. Man får väl hoppas att många gör som jag och mina vänner - tar en vecka/helg i Stockholm samtidigt som fotbollen. Jag tippar på att vi blir runt 600.
Citera
2010-07-14, 21:41
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Framme!

Varför så säker på att ni ska kunna vinna? Jag såg inte er match igår, men läste på vägen upp hur överjävla dåliga ni varit. Det ingav hopp.

Alltså, det ser riktigt kass ut. Egentligen skulle vi fixa ett helt jävla tåg (675 platser), men lyckades bara skrapa ihop 229 - alltså ett tågsätt. Sen är det väl några bussar som ska upp, men åtminstone en är rätt halvfull, och riskerar att bli hemma. Man får väl hoppas att många gör som jag och mina vänner - tar en vecka/helg i Stockholm samtidigt som fotbollen. Jag tippar på att vi blir runt 600.
Men samtidigt har man Helsingborgsmatchen i minne där vi var bra, mycket bra till och med jämfört med våren. Allt känns dock jävligt ovisst nu så man vet inte...

Okej tack för infon
Citera
2010-07-14, 23:24
Medlem
Moon The Loons avatar
Förbundet tvingar DIF att spela matchen DIF-IFK på sin egna arena Råsunda.

http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=10841&typ=1

Den enda arena de senaste 20 åren det varit slagsmål på mellan DIF-IFK är just Råsunda!

Vilket jävla skämt SVFF är.
Citera
2010-07-15, 00:20
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon

Den enda arena de senaste 20 åren det varit slagsmål på mellan DIF-IFK är just Råsunda!

Meh, jag såg fram emot trippelmötet på Sös..
Citera
2010-07-15, 03:42
Medlem
Bornets avatar
Citat:

För i helvete! Ni bor ju en tunnelbana bort till Solna, bränn ned deras jävla byggnad! Svin!

Finns inte ett enda jävla belägg för det där beslutet!
Citera
2010-07-15, 12:49
Medlem
csts avatar
Vad fan gör man nu då? Jag har verkligen ingen lust alls att se en match i onödan på råsunda. Är det verkligen okej av förbundet att agera på det här viset?
Citera
2010-07-15, 13:19
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:

Tack vare SVFF har jag tröttnat allt mer på den svenska fotbollen.
Citera
2010-07-15, 20:46
Medlem
Moon The Loons avatar
I och med att förbundet med detta helt öppet visar att man fullkomligt skiter i säkerheten på de allsvenska arenorna tycker jag DIF borde ansöka om att få spela matchen inför lyckta dörrar på hemlig ort. Motiveringen borde lyda något i stil med:

"DIF fotboll kan ej garantera säkerheten inne på fotbollsarenan Råsunda varken för spelare ledare eller fans då det tidigare vid ett flertal tillfällen har förekommit både hot skadegörelse samt misshandel mot dessa 3 grupper"

Jag vet att DIF kommer torska pengar på detta (vilket vi redan gör i och med detta beslut) men jag tycker någon måste sätta ned foten hårt mot detta förbund innan de krossar det lilla intresse som faktiskt finns kvar fullständigt.

Bojkotta Landslaget!
Citera
2010-07-15, 22:33
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:

Alldeles oavsett detta är det väl generellt lättare att upprätthålla säkerheten på Råsunda än på Stadion eller Söderstadion. Därav valet av Råsunda, antar jag.
Citera
2010-07-15, 22:38
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Alldeles oavsett detta är det väl generellt lättare att upprätthålla säkerheten på Råsunda än på Stadion eller Söderstadion. Därav valet av Råsunda, antar jag.
Ja det är ju polisen som har dömt ut Söderstadion så det ligger väl nått i det. Fast det är klart. Eftersom SvFF alltid är emot alla så är det ju givetvis en komplott dom har tillsammans med polisen enbart för att jävlas med stockholmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in