2010-07-02, 19:39
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Blåvitt förlorade mot Spartak Moskva med 3-1 och var totalt utspelat...

Mot Blåvitt ställde Spartak Moskva upp med bästa tillgängliga lag och mot DIF med reserverna, även 1lagledare fick speltid då krafterna tog slut i värmen.
Citera
2010-07-02, 19:59
Medlem
Helter Skelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Säker det var samma lag som mot DIF då? Känns som de kanske körde med en del b och ungddomspelare mot DIF annars är IFK riktigt ur form
Elvan enligt DIF.se:

Pesjakov? - ?Suchy, Jiranek, Stranzl - Parshivylok, Sabytov, Bazhenov, Ibson, Alex - Jakolev, Welliton
Citera
2010-07-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Mot Blåvitt ställde Spartak Moskva upp med bästa tillgängliga lag och mot DIF med reserverna, även 1lagledare fick speltid då krafterna tog slut i värmen.

Källa på det.
Citera
2010-07-03, 04:58
Medlem
Vad händer ellos?

Citera
2010-07-03, 11:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
De enda Spartakspelarna jag tror saknades från start och som brukar vara där är Mameev, Saenko och Ari.

E: Läste fel.
Citera
2010-07-03, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
De enda Spartakspelarna jag tror saknades från start och som brukar vara där är Mameev, Saenko och Ari.

E: Läste fel.

Ari var inte med mot DIF, han kanske kom in men starta gjorde han inte

Citat:
även 1lagledare fick speltid då krafterna tog slut i värmen.

Citera
2010-07-03, 13:10
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Ari var inte med mot DIF, han kanske kom in men starta gjorde han inte
Det var precis det jag sa.
Citera
2010-07-03, 16:37
Medlem
kulllens avatar
Ska bli kul och se vad vi kan göra nu när vi fått in fräscha killar och nytt blod i laget! Kom igen nu AIK visa lite stolthet mot slutet av säsongen!
Citera
2010-07-03, 20:42
Medlem
Jeff.Becks avatar
Jahopp, DIF ska spela mot ifk på bajens hemmaplan. Det är dags att visa politikerna att Stockholmsarenan inte är något alternativ genom att bojkotta matchen. Finns inte chans att jag går.

Sedan fattar jag inte varför söderstadion skulle vara säkrare, det är ju inte som att det varit incidentsfritt där. Att blanda Wiseman, DFG och kgb på samma område är ju också lysande... Men Lagrell är ju en jävla clown.
Citera
2010-07-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jahopp, DIF ska spela mot ifk på bajens hemmaplan. Det är dags att visa politikerna att Stockholmsarenan inte är något alternativ genom att bojkotta matchen. Finns inte chans att jag går.

Sedan fattar jag inte varför söderstadion skulle vara säkrare, det är ju inte som att det varit incidentsfritt där. Att blanda Wiseman, DFG och kgb på samma område är ju också lysande... Men Lagrell är ju en jävla clown.

Jag fattar inte vad det här handlar om, någon som kan förklara? Är det träningsmatch eller cupen? Varför spelar ni inte på sthlm-stadion? Och varför spelas den istället just på söderstadion?
Citera
2010-07-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jag fattar inte vad det här handlar om, någon som kan förklara? Är det träningsmatch eller cupen? Varför spelar ni inte på sthlm-stadion? Och varför spelas den istället just på söderstadion?

Av säkerhetsskäl får DIF inte spela "högriskmatcher" på Stockholm stadion (matcherna mot AIK och IFK Göteborg). DIF har alltid haft Råsunda som reservarena men har i protest mot förbundet bytt till Söderstadion (SVFF förbjuder DIF att spela på Stadion och då vill inte DIF ge några extra pengar till SVFF som äger Råsunda).

Nu har Bajens supportergrupper gått ut med att man ska göra allt man kan för att störa matchen eftersom man inte vill ha DIF på Söderstadion.

Verkar bli en härlig soppa, och än en gång är det SVFF som inte fattar hur det fungerar. Risken för bråk ökade väl med ett antal 100% pga detta...
Senast redigerad av poisonidea 2010-07-03 kl. 23:19.
Citera
2010-07-04, 00:56
Bannlyst
Ska bli gött med lite riktigt fotboll igen imorgon hoppas självklart på vinst men det varma vädret kan säkert ställa till det samt att Daniel Larsson inte kommer till spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in