2010-01-21, 22:27
Medlem
LastCaresss avatar
Roligt att gnagarna gör sig roliga över DIFs finnar som torskar mot ett VM-klart Sydkorea när man själv inte ens klarar av att slå ett lag från Singapore
Citera
2010-01-21, 22:56
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Roligt att gnagarna gör sig roliga över DIFs finnar som torskar mot ett VM-klart Sydkorea när man själv inte ens klarar av att slå ett lag från Singapore

Tja, det är lite svårt att säga.
Egentligen ska ju Per Karlsson, Ortiz och Bojan också spela, dessutom får man komma ihåg att detta är första matchen utan Jos, Örlund, Obolo och mr 100%, alltså var det 4 stycken ordinare på plan från förra uppställningen (varav två var köpen efter EM-uppehållet).
Sedan använde man sig utav flera ungdomsspelare som kanske spelade 30 min under hela förra säsongen. Syftet var mest att testa spelarna, visst gick de säkert för vinst, men det känns som om det var i andrahand.
Senast redigerad av Viking- 2010-01-21 kl. 23:01.
Citera
2010-01-22, 01:45
Bannlyst
Är det bara jag som tycker det är konstigt att inte Bajrami blivit såld ännu? Jag anser att han länge hållit en nivå för spel i typ Holland eller Belgien och jag undrar varför inget uländskt lag ännu lagt ett bud på honom? kräver Elfsborg för mycket betalt?
Citera
2010-01-22, 02:03
Medlem
benzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Tja, det är lite svårt att säga.
Egentligen ska ju Per Karlsson, Ortiz och Bojan också spela, dessutom får man komma ihåg att detta är första matchen utan Jos, Örlund, Obolo och mr 100%, alltså var det 4 stycken ordinare på plan från förra uppställningen (varav två var köpen efter EM-uppehållet).
Sedan använde man sig utav flera ungdomsspelare som kanske spelade 30 min under hela förra säsongen. Syftet var mest att testa spelarna, visst gick de säkert för vinst, men det känns som om det var i andrahand.

Alltid roligt när aftonbladet brunkar på med sina rubriker, "Pavey räddade AIK från premiärfiasko" Har svårt att se fiaskot när det är första matchen för säsongen, dom har hårda fyspass just nu etc, klart fan det är lite tunga ben.
Citera
2010-01-22, 03:56
Medlem
ConservativeNows avatar
Helvete vad tråkig tråd. Allt handlar bara om AIK, AIK och AIK hela tiden. Facebook, Flashback och Youtube har mer eller mindre förstörts tack vare er.

Vart fan fanns ni innan SM-guldet?

Äckelgnagare, hoppas verkligen att ni får en kraschad ekonomi och åker ur allsvenskan!
Citera
2010-01-22, 04:03
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeNow
Helvete vad tråkig tråd. Allt handlar bara om AIK, AIK och AIK hela tiden. Facebook, Flashback och Youtube har mer eller mindre förstörts tack vare er.

Äckelgnagare, hoppas verkligen att ni får en kraschad ekonomi och åker ur allsvenskan!
Det blir lätt så när ett lag med många supportrar vinner. Det är väl inte vårat fel att alla som gillar Kalmar heter Elm och bor utomlands?
Citera
2010-01-22, 04:11
Medlem
ConservativeNows avatar
Ja, men denna hybris och tvångsmässiga nerskitandet av internet upplevde jag aldrig när IFK tog guld.
Citera
2010-01-22, 09:03
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Är det bara jag som tycker det är konstigt att inte Bajrami blivit såld ännu? Jag anser att han länge hållit en nivå för spel i typ Holland eller Belgien och jag undrar varför inget uländskt lag ännu lagt ett bud på honom? kräver Elfsborg för mycket betalt?

Tror det finns flera anledningar. Att ellos vill ha för mycket betalt är säkert en av dom. Men marknaden är ju väldigt död just nu, samt att hans spelstil är relativt svårsåld, speciellt som svensk. Inte för att vara sån men bajrami är en liten, snabb, teknisk ytter, sådana växer ju på träd i sydeuropa och sydamerika. Oftast bättre än honom också. Lägg dessutom till att han faktiskt haft en hel del skadeproblem genom åren.
Citera
2010-01-22, 09:44
Medlem
Citat:

Gråt lite mer. Är det vårat fel att vi är:
[X] Flest
[X] Bäst
[X] Vackrast
[X] Skönast
[X] Mäktigast
?
Citera
2010-01-22, 10:44
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
[X] Vackrast
http://powerangel1a1.tripod.com/051118.jpg
http://powerangel1a1.tripod.com/gnaget.html

...

Kunde inte låta bli.
Citera
2010-01-22, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller

Bajrami har väl kontrakt till 2013. Det är ganska länge och en utländsk klubb måste lägga upp relativt mycket pengar för att lösa det kontraktet. Tillskillnad mot mindre talangfulla spelare som går som bosman/6mån 12mån på kontraktet. Bajrami har ju 36 månader kvar typ.

Hade han haft kontrakt till sommaren eller till 2011 skulle han nog vara borta redan.
Citera
2010-01-22, 15:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Hahaha.

Det är klart att folk blir ivrigare att diskutera AIK, från båda sidor, när de vunnit SM-guld och cup-guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in