2010-08-30, 18:09
Medlem
Blaha2k2s avatar
Det mest intressanta från gårdagens match (som var tämligen usel från båda hållen), var att JJ inte fick spela!
Citera
2010-08-30, 18:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Fotbollssupportrar med passion som kastas mellan himmel och helvete och kärlek och hat kommer kommer inte vara enkelt att ändra på. Behöver man kasta saker för det? Nej. Gör man det endast på Råsunda? Nej. Behöver man bryta en match? Nej.

Så man kan inte vara passionerad utan att slänga in saker. Förstår fortfarande inte varför man ska göra det. Det är lika bra att sluta med det.
Citera
2010-08-30, 18:23
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Det mest intressanta från gårdagens match (som var tämligen usel från båda hållen), var att JJ inte fick spela!

Okocha?
Citera
2010-08-30, 18:23
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Le så jävla mycket du vill, det är ett faktum att AIK får mycket media tid så fort det händer något. Du kanske har missat det men tidningarna ÄLSKAR att skriva om AIK, skandaler hit, skandaler dit, gårdagens incident var knappast speciellt farlig, onödig, ja men knappast något att skriva skandalmatch om. Klart tidningar skriver om andra lag också, det har jag aldrig sagt men faktum kvarstår, AIK får mycket skit, ibland kanske mer än vi förtjänar.

Skit ska skit ha, om du förstår hur jag menar...
Citera
2010-08-30, 18:39
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Le så jävla mycket du vill, det är ett faktum att AIK får mycket media tid så fort det händer något. Du kanske har missat det men tidningarna ÄLSKAR att skriva om AIK, skandaler hit, skandaler dit, gårdagens incident var knappast speciellt farlig, onödig, ja men knappast något att skriva skandalmatch om. Klart tidningar skriver om andra lag också, det har jag aldrig sagt men faktum kvarstår, AIK får mycket skit, ibland kanske mer än vi förtjänar.

Och ändå är det lille Bärkroths målgest som har störst utrymme på den ledande blaskans nätsida. (Läs Aftonbladet). Att AIK skulle vara särbehandlade är en myt.
Citera
2010-08-30, 18:40
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo
Skit ska skit ha, om du förstår hur jag menar...

Då skulle väl du bada i skit nu
Citera
2010-08-30, 18:47
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Och ändå är det lille Bärkroths målgest som har störst utrymme på den ledande blaskans nätsida. (Läs Aftonbladet). Att AIK skulle vara särbehandlade är en myt.

Har inte sett dagens pappersupplaga, men i nätbilagan står det både det ena och andra om både skandalmatcher och kris, dock har jag svårt att hitta ens någonting om något annat lag i allsvenskan, nej inte ens en målgest.

Kanske är för dålig på och läsa, ge mig länk någon orkar inte gå ner o köpa tidningen
Citera
2010-08-30, 18:49
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Då skulle väl du bada i skit nu

Jag antar alltså att du inte förstod vad jag menar. Som någon har sagt i tråden så är det väll kanske inte så konstigt att AIK blir behandlade som dem blir? Om en klubb/spelare/individ jämt och ständigt håller på med hyss, så är det väll ganska självklart att dem har fokus på sig? Sen har ni alla AIK:are rätt i att AIK berör. Det gör ni verkligen, men både på gott och ont
Citera
2010-08-30, 18:52
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Har inte sett dagens pappersupplaga, men i nätbilagan står det både det ena och andra om både skandalmatcher och kris, dock har jag svårt att hitta ens någonting om något annat lag i allsvenskan, nej inte ens en målgest.

Kanske är för dålig på och läsa, ge mig länk någon orkar inte gå ner o köpa tidningen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article7694151.ab

På Sportbladet står det inget om AIK-IFK förens sista fjärdedelen (under resten av gårdagens matcher) och där handlar det om hans målgest, samt en liten länk till "träffad av en halstablett". Känns ju som att i princip alla journalister skämtar om det när man nu vet vad som träffade.
Senast redigerad av Casaba 2010-08-30 kl. 18:55.
Citera
2010-08-30, 18:57
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article7694151.ab

På Sportbladet står det inget om AIK-IFK förens sista fjärdedelen (under resten av gårdagens matcher) och där handlar det om hans målgest, samt en liten länk till "träffad av en halstablett". Känns ju som att i princip alla journalister skämtar om det när man nu vet vad som träffade.

heheh ja där måste ja ha drabbats av tillfällig förbindning.

Anser dock fortfarande att vi får ta mycket ovälförtjänt skit
Citera
2010-08-30, 19:13
Medlem
Sebbebebbes avatar
Ni Gnagare som såg matchen, var det totalt mörker eller finns det några små ljusglimtar som antyder att vi trots allt har en chans att säkra nytt kontrakt? Kunde inte se matchen pga familjeangelägenheter.
Citera
2010-08-30, 19:35
Medlem
TykoJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hade denna incident inträffat på nån annan arena hade knappast domaren brytit matchen. Så man kan lugnt säga att aikåarna straffas hårdare än andra. MED ALL RÄTT!!! Folk som begår brott oftare än andra i samhället straffas oxå hårdare inget konstigt med det.

Det du skrev ovan känns som en sosse som bara läser aftonbladet och aldrig reflekterat över vad ett mediadrev är. Om jag varit fotbollsdomare hade jag skämts över att straffa ett lag hårdare än andra pga deras image. Man erkänner ju då för sig själv att man är en sopa. Man bygger på "myten" och bidrar till drevet. Man är en mes i mängden utan egen vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in