2010-01-13, 01:25
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Djurgården? Neger snälla...

Försöker du vara lustig? Givetvis måste vi vinna dessa matcher, det krävs om vi ska hamna högre upp än förra året, det och ett bättre spel på bortaplan. Om det inte sker så lär inte säsongen blir något mer positiv än förra året.
Citera
2010-01-13, 03:22
Medlem
Nowhere Hills avatar
Mff, ifk och AIK gör opp om guldet (Gnaget kommer värva minst 4 spelare före säsongstart)
2 av följande tre åker ut åtvid, mjällby, dif.
Säsongens utropstecken blir tff, elfsborg förlorar sin tränare, dahlberg gör fler mål på vårsäsongen än han mäktade med i hela sin difkarriär, oremo mantlar dahlbergs målspottarroll för dif och AIK får ha özkan och burgic friska en hel säsong.Bajen snittar samma publik som dif trots gärdsgårdseriestatus.
Så blir det.
Citera
2010-01-13, 03:38
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Försöker du vara lustig? Givetvis måste vi vinna dessa matcher, det krävs om vi ska hamna högre upp än förra året, det och ett bättre spel på bortaplan. Om det inte sker så lär inte säsongen blir något mer positiv än förra året.
Halvt om halvt. Det bästa DIF hittills åstadkommit i min mening under sillyn var att sparka Tauer. Djurgården imponerar inte i dagsläget och kan därav få däng utav vilket lag i allsvenskan som helst, och bör få det titt som tätt också.

Det lär iof GAIS också få.
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Mff, ifk och AIK gör opp om guldet
Har jag oerhört svårt att se. AIK vann guldet senast eftersom de var ruggigt samspelta och hade en tokigt bra defensiv. Nu är de av med backstommen Joos, målvakten Örlund som var AS bästa målvakt 09 och dessutom tappat den offensiva drivkraften i form av Obolo. Tror t.o.m. AIK kan få det kämpigt att hamna topp 4 i år.

Samtidigt trodde jag ju knappast att AIK skulle stå som svenska mästare idag för ett år sedan så...
Senast redigerad av Bornet 2010-01-13 kl. 03:41.
Citera
2010-01-13, 09:38
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Örgryte hade färre antal poängs marginal till en mittenplacering än vad Mjällby hade ned till tvåan. Fast du kanske syftar på, och har järnkoll på, det spelmässiga (?)
Mjällby gjorde en bra säsong förra året, inget snack om saken. Men jag tror inte att de kommer ha mycket att säga till om. De kanske står för några skrällar under våren, men sen tar det nog slut. Nu säger detta kanske inte så mycket, men ÖIS var ju klara rätt tidigt och deras facit i slutet av säsongen var ingen höjdare.
http://bayimg.com/image/oajlcaack.jpg

Jag vet att både Peking 2007 och Mjällby 2009 ledde i princip från start till mål och det är imponerande, men vad som blir tydligt är att det inte verkar spela in så mycket när AS väl drar igång.
Citera
2010-01-13, 14:06
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Halvt om halvt. Det bästa DIF hittills åstadkommit i min mening under sillyn var att sparka Tauer. Djurgården imponerar inte i dagsläget och kan därav få däng utav vilket lag i allsvenskan som helst, och bör få det titt som tätt också.

Det lär iof GAIS också få.

Hur menar du nu, har du ingen koll alls människa? Putte är ju välkänd i sportkretsar och har sällan fel, vi har värvat lovande finländare, en väldigt lovande anfallare från superettan. Samt vi har tagit bort överflödsspelare, de äldre spelarna har slutat och därigenom kommer vi få mer speed i backlinjen. Vi har fått behålla Sjölund, blivit av med Dahlberg. En anfallare och en vänsterback till så är jag väldigt nöjd med dagens trupp.
Citera
2010-01-13, 14:33
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Hur menar du nu, har du ingen koll alls människa? Putte är ju välkänd i sportkretsar och har sällan fel, vi har värvat lovande finländare, en väldigt lovande anfallare från superettan. Samt vi har tagit bort överflödsspelare, de äldre spelarna har slutat och därigenom kommer vi få mer speed i backlinjen. Vi har fått behålla Sjölund, blivit av med Dahlberg. En anfallare och en vänsterback till så är jag väldigt nöjd med dagens trupp.
Låt de andra räkna ut oss på förhand så gör vi som i hockeyn och smyger upp i tabellen under säsongen
Citera
2010-01-13, 15:44
Medlem
Teknikfreakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Mjällby gjorde en bra säsong förra året, inget snack om saken. Men jag tror inte att de kommer ha mycket att säga till om. De kanske står för några skrällar under våren, men sen tar det nog slut. Nu säger detta kanske inte så mycket, men ÖIS var ju klara rätt tidigt och deras facit i slutet av säsongen var ingen höjdare.
http://bayimg.com/image/oajlcaack.jpg

Jag vet att både Peking 2007 och Mjällby 2009 ledde i princip från start till mål och det är imponerande, men vad som blir tydligt är att det inte verkar spela in så mycket när AS väl drar igång.

För att ta Mjällby lite i försvar kan man gå efter vilka lag som hängt kvar det senaste årtiondet: Gefle, Kalmar och Trelleborg vill jag ta som exempel, det de har gemensamt var att de hade väldigt bra försvar när de gick upp, vilket också Mjällby har. De klubbar som levde mer på den offensiva biten och värvade sönder sig pga spelare som inte ville vara kvar åkte ur, Peking tex och även Öster.

Nu är jag ju Mjällbysupporter, men det tror jag ni förstår
Citera
2010-01-13, 16:16
Medlem
Ronaldinho80s avatar
AIKs elva just nu (tror jag):
-------------------mannoja-------------------
lorentzon-----karlsson--backman------nisse--
mutumba------ortiz-------dulee-------bojan--
--------------burgic------flavio---------------

Göterbrgs:
-------------------kim---------------------
johansson--Sigurdsson--Jónsson--Dyrestam
Selakovic----Svensson--Eriksson---Söder
-------------Ericsson--Hysén-------------

AIK VS GBG
målvakt: 1-0 gbg
backar: 2-2
mittfält: 3-1 AIK
anfall: 1-1

totalt AIK: 6
totalt gbg: 5

Citera
2010-01-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho80

Göterbrgs:

AIK VS GBG

Jag tror Atta ligger närmare en startplats än Backman. Men det skall bli jäkligt spännande att se. Åtminstone kommer han få chansen sedan om han tar den är en annan sak
Citera
2010-01-13, 16:27
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:

Göterbrgs:

AIK VS GBG

Hur tänkte du nu? Förutom att du trollar likt du gjorde förut, så skulle de vara intressant och höra dina motiveringar.
Senast redigerad av Blaha2k2 2010-01-13 kl. 16:42.
Citera
2010-01-13, 16:33
Medlem
Citat:

Göterbrgs:

AIK VS GBG

Robin Söder kommer inte kunna spela under våren. .Där kommer Bjarnarsson sannorlikt spela. Och Maanoja ska juvara utlånad till Väsby. Sedan undrar jag hur mycket du sett av Backman, och hur stor tilltro man ska ha i en kille som startade en match på en hel säsong?

Och jo, Blåvitt spelar inte 4-4-2 heller så hela uträkningen av lagdelar är skev.
Citera
2010-01-13, 16:41
Medlem
funerals avatar
Citat:

Göterbrgs:

AIK VS GBG

Hmm....våran backlinje är både bättre och bredare. Betänk att man han Lund, Kalle svensson, Turunen, Carlsson på bänken. Mittfältet är ganska snarlikt skulle jag vilja påstå. Anfallet slår vi er hur som helst ganska klart i. Söder, Hysen, Bärkroth, Killer-Stiller, Pärlan. Inte många som kan matcha det anfallet i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in