2010-05-18, 22:52
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Vi har snittat ca 8-9000 pers per match, trots att vi ligger nere i botten. Har visserligen inte stenkoll på de andra lagens publiksiffror men jag har svårt att tro att något annat lag i Sverige skulle dra lika mycket publik i samma läge.

Tja, Blåvitt har snittat 11 000 hittills utan att dumpa priser och med bara tre poäng mer i tabellen.

/feldgrau
Citera
2010-05-19, 11:16
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Den bygger i grund och botten på att vi ska spela ungefär som vi gjorde 2002-2005.

Citera
2010-05-19, 11:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff

Och det skrattet är för? Självklart vill man tillbaks till tiden då man var som bäst, men utan Källström, Elmander, Isaksson, Adde, Den Ouden och Sören osv så kan det vara lite svårt med den truppen som vi har till förfogande. Men nog måste ju idén vara att man ska vara såpass bra?
Citera
2010-05-19, 11:39
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Då får dif koncentrera sig på allsvenskan i år då
Det är ju skönt, Svenska Cupen har aldrig intresserat mig. Förrutom då att man kan få spela Europa-spel.
Känns som stabilt spel i Allsvenskan går långt före att vinna SC. Bara gnaget som bryr sig om det ju.
Citera
2010-05-19, 11:41
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Det är ju skönt, Svenska Cupen har aldrig intresserat mig. Förrutom då att man kan få spela Europa-spel.
Känns som stabilt spel i Allsvenskan går långt före att vinna SC. Bara gnaget som bryr sig om det ju.
Ni gör också det om man ser till uttagningen.

Jag tycker att årets SC är väldigt viktig för oss då vinst ger Europaspel.
Citera
2010-05-19, 12:15
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Ni gör också det om man ser till uttagningen.

Jag tycker att årets SC är väldigt viktig för oss då vinst ger Europaspel.
Ni som i Djurgårdens ledning kanske
nåväl, AIK verkar ju värva en ny målis idag ; http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article7148105.ab
När kommer han isf vara klar för att spela med AIK?
Och är en ny kille med stor käft verkligen det AIK behöver? Känns som det redan finns en del trattar i det laget, om jag varit gnagare hade jag nog hellre sett en stabil och lugnt målvakt..
Eller passar han som handen i handsken
Senast redigerad av Amex88 2010-05-19 kl. 12:19.
Citera
2010-05-19, 12:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Att vi vill spela som vi gjorde under gulderan innebär inte att vi alltid gör det, men det är en bra målsättning och på sikt är det inte helt omöjligt att nå dit.
Citera
2010-05-19, 13:44
Bannlyst
Citat:

Nu var det ingen diss gentemot dif utan mer ett påpekande efter att de gått ut och sagt att de ska satsa på cupen, men tar de som att de sa så för de är vad fansen vill höra
Citera
2010-05-19, 13:49
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:

Suck, vilken dålig bortförklaring.
Citera
2010-05-19, 14:32
Medlem
Tror klubbarna tar det på högsta allvar med cupen, problemet är bara att spelarna fortfarande verkar se det som en träningsmatch.

MFFs match igår var ett tydligt exempel på detta, nästan alla spelarna var på "träningsmatch" inställningen, lite som det såg ut under försäsongen. Det drälldes med boll på mittplan, passningarna var usla, tempot med och utan boll var bedrövligt i jämförelse med vad det brukar vara.

Så jag tycker det är en myt det här om att allsvenska klubbar inte tar cupen på allvar, det är spelarna som inte tar sitt ansvar i cupmatcher och inte ger 100%, utan går på 90% istället. Samtidigt som superettan spelarna givetvis går på 110% i sådana här matcher. Därav blir det mycket sådana här resultat.

För mer än så skiljer det inte elitfotbollsspelare emellan oavsett nivå. Lex Real-Alcorcon.

Tom Mjällby klarade bara av 1-0 mot ett väldigt dassigt Limhamn/bunkeflo.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-19 kl. 14:44.
Citera
2010-05-19, 14:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Suck, vilken dålig bortförklaring.

Bortförklaring? Det är väl allmänt känt att man spelar de som annars inte får så mycket speltid i SC och att man aldrig egentligen satsat på den om man inte går till typ kvart/semi då man kan känna att det är värt det. Annars har den verkligen inte intresserat mig det minsta.
Det är såvitt jag vet bara aik som skanderar "vc vc aik aik".
Citera
2010-05-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bortförklaring? Det är väl allmänt känt att man spelar de som annars inte får så mycket speltid i SC och att man aldrig egentligen satsat på den om man inte går till typ kvart/semi då man kan känna att det är värt det.

Körde inte dif med en i princip ordinarie startelva igår (?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in