2010-05-02, 18:16
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
För övrigt; Dembo måste ha varit matchens lirare idag. Gjorde minst två tokräddningar och inga missar... det är bara att gratulera när han är på detta humör.
Överlägset. Sjukt att använda sin målvakt i det offensiva spelet...
Jag menar hans utkast direkt på ett kontrande övre mittfält.

Att säga att klackkampen vär jämn känns lite verklighetsfrånvarande. AIK manglade i 80 minuter, iaf enligt min burk. Sen dök DIF upp.

Edit; och sedan som någon annan skrev, straffen var given, och hade vart given också om det inte vore Bojan som föll, killen viker sig innan han träffar benet och tittar på domaren direkt. Riktigt korkat.
Senast redigerad av Bornet 2010-05-02 kl. 18:19.
Citera
2010-05-02, 18:17
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Överlägset. Sjukt att använda sin målvakt i det offensiva spelet...
Jag menar hans utkast direkt på ett kontrande övre mittfält.

Att säga att klackkampen vär jämn känns lite verklighetsfrånvarande. AIK manglade i 80 minuter, iaf enligt min burk. Sen dök DIF upp.

Precis min uppfattning. Tycker vi var bättre på läktaren idag, dif var tysta en låååång tid. Men det är ju tyvärr på planen det räknas
Citera
2010-05-02, 18:42
Medlem
Det känns helt bisarrt att sitta och glädjas åt en MFF-vinst mot Trelleborg ...

Det är riktigt, riktigt jobbigt nu.
Citera
2010-05-02, 18:45
Medlem
Sebbebebbes avatar
Det känns oerhört surt att tvingas säga det här. Menmen, grattis alla Djurgårdare. Ni var värda segern idag då ni lyckades göra det som krävdes för att vinna matchen.

Jag har för mig att det var feldgrau som skrev det här om IFK för ett par sidor sedan, men jag upprepar samma sak, fast det gäller såklart för AIK. Lid ut tills VM-uppehållet. Under det uppehållet får vi repa oss för att sedan försöka kriga oss till en mittplacering (som bäst) när hösten kommer. Tills dess är det bara att kämpa på och försöka ännu mer!

Två Färger, En Tro- AIK
Citera
2010-05-02, 18:47
Medlem
Sebbebebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Klackmatchen var långt ifrån "the glory days". Vi i DIF var halvkassa, ni i AIK var halvkassa. Den gamla klackgenerationen finns inte kvar i samma utsträckning och det är tydligt. Skulle ändå säga att den klackmatch som fanns var jämn. Ni vann i första och vi vann i andra.

Måste tyvärr hålla med. På Norra stod det för många jävla stolpskott som knappt sjöng under hela matchen. Riktigt frustrerande när man själv skriker sig hes i 90 min varje hemmamatch. Menmen, vi får hoppas att fanskapen försvinner hos alla lag så att det bara blir lojala anhängare kvar.
Citera
2010-05-02, 18:48
Medlem
Ronaldinho80s avatar
det är bara att erkänna att vi har Sveriges sämsta anfall.
och vad fan har hänt med dulle och ortiz!?..inte pass går rätt, nåja bakåt kan dom passa men det skulle jag också kunna.
flavio katastrof
burgic kan bara nicka
engblom är bara snabb
bojan kan bara passa
dulle kan bara passa bakåt
ortiz kan bara passa fel och skujta 10 meter över varje gång med en fart på 1km/t
mutumba kan lite mer men han kan inte göra mål trots sin teknik å snabbhet
nisse är sveriges sämsta vänster back har en toppfart på 1km/t tar alltid 1 timme å tänka vad han ska göra med bollen, det slutar alltid med en tjong boll till korvkiosken
pavey sparka slå sen kan han inget mer
backman är bra
pertan ser osäker ut
atta är aiks bäste spelare tyvärr
özkan kommer bli skadad när som helst
lundberg är valpig
eguren tycker nästan synd om honom hatad av alla men det förstår jag
clecio borde inte spela fotboll..satsa på rugby!
sist men APSOLUT inte MINST..trumvirvel!......TOMI MANNOJA!..DITT JÄVLA FANSKAP..KATASTROF!!!

inte äns mourinho skulle lyckas med det här pajas gänget.
JA jag älskar AIK men jag älskar inte en spelarna.

vi kommer antagligen åka ut nu..drömmen är såklart att möta bajen i kval..skulle fan vara århundrades match.
Citera
2010-05-02, 18:53
Medlem
Sebbebebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho80
vi kommer antagligen åka ut nu..drömmen är såklart att möta bajen i kval..skulle fan vara århundrades match.

Keep the faith förhelvete. Visst, spelet ser riktigt risigt ut och det hopas svarta moln på himmelen framför oss. Visst, publiksnittet sjunker som en sten och många av de som går sjunger inte ens. MEN! Säsongen är inte över ännu! Med lite flyt kan gubbarna repa sig under VM-uppehållet och då har vi en chans att klara oss om vi spelar bättre under hösten!
Citera
2010-05-02, 18:55
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Det känns oerhört surt att tvingas säga det här. Menmen, grattis alla Djurgårdare. Ni var värda segern idag då ni lyckades göra det som krävdes för att vinna matchen.

Jag har för mig att det var feldgrau som skrev det här om IFK för ett par sidor sedan, men jag upprepar samma sak, fast det gäller såklart för AIK. Lid ut tills VM-uppehållet. Under det uppehållet får vi repa oss för att sedan försöka kriga oss till en mittplacering (som bäst) när hösten kommer. Tills dess är det bara att kämpa på och försöka ännu mer!

Två Färger, En Tro- AIK
Tack!

Var ett tag sedan vi vann på Råsunda.

Till sist förstår inte denna hype kring "Don Björn" vilka spelare har han värvat som har varit så bra?
Sedan hur länge kan han vara kvar som chefstränare?
2 raka förluster...

Sedan är Eguren verkligen "sjuk" eller har det hänt något som inte läckt ut media.
Läget för Kenny är? Åxå "sjuk"

Sedan får jag känslan att Dulee å Ortiz går å väntar till sommaren för att sticka vidare till nästa klubb. Eller Har Ortiz förlängt?
Citera
2010-05-02, 18:56
Medlem
resses avatar
Citat:
det är bara att erkänna att vi har Sveriges sämsta anfall.
och vad fan har hänt med dulle och ortiz!?..inte pass går rätt, nåja bakåt kan dom passa men det skulle jag också kunna.
flavio katastrof
burgic kan bara nicka
engblom är bara snabb
bojan kan bara passa
dulle kan bara passa bakåt
ortiz kan bara passa fel och skujta 10 meter över varje gång med en fart på 1km/t
mutumba kan lite mer men han kan inte göra mål trots sin teknik å snabbhet
nisse är sveriges sämsta vänster back har en toppfart på 1km/t tar alltid 1 timme å tänka vad han ska göra med bollen, det slutar alltid med en tjong boll till korvkiosken
pavey sparka slå sen kan han inget mer
backman är bra
pertan ser osäker ut
atta är aiks bäste spelare tyvärr
özkan kommer bli skadad när som helst
lundberg är valpig
eguren tycker nästan synd om honom hatad av alla men det förstår jag
clecio borde inte spela fotboll..satsa på rugby!
sist men APSOLUT inte MINST..trumvirvel!......TOMI MANNOJA!..DITT JÄVLA FANSKAP..KATASTROF!!!

inte äns mourinho skulle lyckas med det här pajas gänget.
JA jag älskar AIK men jag älskar inte en spelarna.

Å vi e AIK å alltid e´ vi med er, och alltid ska vi se er ta poäng. Ibland så kan det blåsa kalla stormar, ibland kan himlen vara ganska grå. Men när det gäller laget som vi älskar, så skiner solen snart på oss ändå.

VI GER ALDRIG UPP!
Citera
2010-05-02, 18:56
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Känns inte alls omöjligt att det blir så. Tomi vs Rami..jävlar vilket målkalas det skulle bli
Citera
2010-05-02, 19:10
Medlem
Det var Barcelona - Almeria idag på Swebank Stadion.

Total dominans av MFF. Tror man vinner bollinnehavet med 67% mot 33 totalt.

Kunde blivit 5-0 om inte mer om inte TFFs förstamålis varit så duktig. Han blev sedan knäskadad och det såg illa ut. Detta skedde i en duell mot Daniel Larsson.

TFF hade inte ett enda skott på mål heller. Pekalski och Wilton dominerade mitten totalt, och Hamad Durmaz ägde kanterna. Molins och DL var strålande på topp efter att Agon fått ett knä mot halsen i första som gjorde att han svimmade av och därför byttes ut mot Hamad.

Kommentatorn på Csports var genomusel matchen igenom anser jag, måste vara nån pajas från DN kultur då han kallade Hamad för Jiloan Hamas vid en målchans.

Förstamålet måste vara årets mål hittills. Jimmy Durmaz får bollen en bit utanför straffmorådet, vänder upp och drar en kanon upp i vänstra krysset sett från skytten.

2-0 kommer genom ett fint samarbete mellan Molins och Daniel Larsson där Molins först passar DL som är lite ut mot kanten som senare spelar in en hård boll mellan målvakt och försvar där Molins bara behöver sätta foten till.

Kanonmatch av MFF!
Citera
2010-05-02, 19:10
Medlem
RuterKungs avatar
Känns som att både AIK och ifk har lite av samma problem, iallafall om man ska tro han ifk:aren som var med i Matchpuls förra veckan, han pratade om att gustav svensson och ragnar varit jävligt bleka i år, och förklarade det med att han trodde att dom redan var sålda. Ungefär den känslan jag får med vissa AIK spelare just nu, framför allt Ortiz, man går inte från att vara AS bästa mittfältare (förra året) till att vara så dålig han varit de senaste matcherna han spelat. Tror att huvudet redan är någon annan stans. Enda positiva med svff genidrag att tidigarelägga starten är att jag tror att detta 2 månaders uppehåll(!) är vääääldigt behövligt för ett visst svartgult lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in