2010-05-09, 19:44
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
AIK var bedrövliga i stora delar av matchen. Mutumba misslyckades med allt. I första halvlek var Pavey vårt främsta anfallsvapen. Den positiva överraskningen var Eguren som faktiskt var helt ok som dammsugare och han slog en del bra passningar också. I andra halvlek var det nästan bara långa uppspel på Miran som visserligen vann många dueller men det fanns ingen som var intresserad av andrabollen. Från minut 70 ungefär så såg det ut som att Trelleborg spelade power play även om de inte skapade så många farliga chanser. Långa stunder fick AIK knappt låna bollen. I slutet blev det förstås en del kontringsmöjligheter men det fanns inte så mycket intresse av att anfalla.

Manooja har fortfarande ingen auktoritet i strafffområdet och tajmar utrusningar dåligt. Den nykomponerade backlinjen var med tvekan godkänd. Christoffer Eriksson såg obekväm ut i positionsspelet. Dulee var helt ok, Lundgren var också ok men han känns valpig men tog i alla fall skottt vilket behövs. Flavio var osynlig förutom vid målet och Miran fick inget gjort.

Jag är en ganska negativ människa så balansera min åsikt med någon annans.

Hrmpf, du menar Mutumba och inte AIK va?

Citat:
Domarmisstagen fortsätter

Trots två gula kort fick Petter Gustafsson spela vidare. Sedan kom Mattsson på sitt misstag och visade rött kort. Pinsamt!

http://www.eurosport.se/fotboll/allsvenskan/2010/playerbarometer.shtml

Man undrar ju vart fan domarna är födda?

Och varför är Wesström på Narr?
Citera
2010-05-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
Tre poäng kvar
Det borde ni klara, ni möter Å^tvidaberg i nästa match va?
Citera
2010-05-09, 19:48
Medlem
Dieter_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap

Elfsborg borta först, sen Åtvid hemma innan uppehållet.
Citera
2010-05-09, 19:52
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hrmpf, du menar Mutumba och inte AIK va?

Nej. jag tyckte verkligen inte att AIK spelade bra alls. När Trelleborg kan trycka ned en och dominera under så långa stunder är något fel.
Citera
2010-05-09, 19:53
Medlem
1 Helsingborg 29
2 Malmö FF 27
3 Örebro 21
4 Mjällby 18

Det här börjar nästan bli löjligt, vinner Helsingborg imorgon skiljer det 11 poäng mellan ettan och trean efter 12 omgångar.
Citera
2010-05-09, 19:54
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Nej. jag tyckte verkligen inte att AIK spelade bra alls. När Trelleborg kan trycka ned en och dominera under så långa stunder är något fel.
Det känns inte som att vi såg samma match. I början hade de lite tryck men jag tyckte inte att de skapade mycket alls i andra. Vi var i så fall betydligare farligare alla gånger Özkan fick bollen på kanten.
Citera
2010-05-09, 19:55
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Elfsborg först, sedan Åtvid för AIK. Känns fresten som att AIK har katastrofala publiksiffror i år. Mediansnittet är sämre än Blåvitts, och 3 av hemmamatcherna har dragit mindre än 10 000 åskådare. Man talade om att Örebro-matchen drog mindre publik än på många år, men dagens match hade ju ännu lägre publiksiffra. Kanske bara är en känsla att just AIK tappat mer än de andra lagen, men men....
Citera
2010-05-09, 20:06
Medlem
megaman9s avatar
Tyckte detta var lite kul:

"AIKs målvaktskris har nått Blekinge
- AIK Fotboll söker en MÅLVAKT"

http://www.fotbolliblekinge.se/news_show_aiks-malvaktskris-har-natt-blekinge.html?id=9932547
Citera
2010-05-09, 20:14
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Hade inte AIK vunnit idag hade jag räknat dom som klara för ettan, nu lever i alla fall hoppet.
Citera
2010-05-09, 20:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Hade inte AIK vunnit idag hade jag räknat dom som klara för ettan, nu lever i alla fall hoppet.

Ja, det är bara 3 poäng upp till en drös lag, dock har vi en match mindre spelad. Men nästa match är inte alls en vinst långt borta. Nu kör vi!
Citera
2010-05-09, 20:28
Medlem
Skönt med en vinst för någon jävla gångs skull. Att det ska ta 12 omgångar innan vi vinner på hemmaplan. Eguren var bra för en gångs skull och Lundberg riktigt het, känns dock som en junior fortfarande. Mer psletid kan göra honom riktigt duktig.

63 poäng kvar att spela om - Mot SM-GULD!
Citera
2010-05-09, 20:48
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Skönt med en vinst för någon jävla gångs skull. Att det ska ta 12 omgångar innan vi vinner på hemmaplan. Eguren var bra för en gångs skull och Lundberg riktigt het, känns dock som en junior fortfarande. Mer psletid kan göra honom riktigt duktig.

63 poäng kvar att spela om - Mot SM-GULD!

Nja, mot en plats i Allsvenskan till nästa säsong!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in