Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Det var ganska trevligt att se Blåvitt igår, med Elmar på rätt plats, Stiller som visade vägen med inställningen och Hysén ovanligt nog med högsta träffprocent. Kalmar oerhört svaga.
Jag är trots det tveksam till vad JO och Mild sysslar med. Varför har inte plånboken öppnats och en vettig vänsterlöpare köpts? Nu blir det hela tiden nödlösningar med spelare som inte funkar, extra synd när det är Söder som hamnar där och blir ganska ofarlig.
Jag är trots det tveksam till vad JO och Mild sysslar med. Varför har inte plånboken öppnats och en vettig vänsterlöpare köpts? Nu blir det hela tiden nödlösningar med spelare som inte funkar, extra synd när det är Söder som hamnar där och blir ganska ofarlig.
Elmar och Hysén var nog de enskilt två bästa insatserna i den blåvita tröjan iår. Hysén såg extra taggad ut vilket man kan förstå när Hamrén och Allbäck skymtades på plats. Han är en man för landslaget nu.
Jag har länge också förundrats över varför vi inte köper in någon naturlig vänsterytter. Å andra sidan så har vi ett par spelare i bland de yngre(läs: Kamal, Bärkroth, Sana även Söder och Athaskadeh till viss del) som är bra lämpade att spela där, just därför tror jag faktiskt att det i framtidssyfte är rätt så bra att hålla den platsen öppen, hade man spelat 442 så hade det ju varit en annan grej då man mer distinkt hade behövt en kille som kan göra 90 minuter i hemjobbet och ta offensiva initiativ. Att man låter Hjalle komma in när man har två av de (tidigare nämnda) på bänken är skam och ett hån mot ungdomssatsningen. Vågar man inte ge iaf en av sina talanger 40 minuter på hemmaplan när man leder med 3-0 så är det fan frågan när man ska våga. Faltsetas prestationer (som visserligen sker på onaturliga positioner för honom) fortsätter ju vara ett skämt och en mer uddlös ytter än Hjalle får man leta efter, vad hände med anfall är bästa försvar.