2010-08-02, 15:31
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Det var ganska trevligt att se Blåvitt igår, med Elmar på rätt plats, Stiller som visade vägen med inställningen och Hysén ovanligt nog med högsta träffprocent. Kalmar oerhört svaga.

Jag är trots det tveksam till vad JO och Mild sysslar med. Varför har inte plånboken öppnats och en vettig vänsterlöpare köpts? Nu blir det hela tiden nödlösningar med spelare som inte funkar, extra synd när det är Söder som hamnar där och blir ganska ofarlig.

Elmar och Hysén var nog de enskilt två bästa insatserna i den blåvita tröjan iår. Hysén såg extra taggad ut vilket man kan förstå när Hamrén och Allbäck skymtades på plats. Han är en man för landslaget nu.

Jag har länge också förundrats över varför vi inte köper in någon naturlig vänsterytter. Å andra sidan så har vi ett par spelare i bland de yngre(läs: Kamal, Bärkroth, Sana även Söder och Athaskadeh till viss del) som är bra lämpade att spela där, just därför tror jag faktiskt att det i framtidssyfte är rätt så bra att hålla den platsen öppen, hade man spelat 442 så hade det ju varit en annan grej då man mer distinkt hade behövt en kille som kan göra 90 minuter i hemjobbet och ta offensiva initiativ. Att man låter Hjalle komma in när man har två av de (tidigare nämnda) på bänken är skam och ett hån mot ungdomssatsningen. Vågar man inte ge iaf en av sina talanger 40 minuter på hemmaplan när man leder med 3-0 så är det fan frågan när man ska våga. Faltsetas prestationer (som visserligen sker på onaturliga positioner för honom) fortsätter ju vara ett skämt och en mer uddlös ytter än Hjalle får man leta efter, vad hände med anfall är bästa försvar.
Citera
2010-08-02, 15:33
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Nu var det dagsläget och nivåskillnaden i spelarmaterial som diskuterades, inte spelares anseende för två år sedan.

Lägg för övrigt till Kris Stadsgaard som spelat i Serie A och har landskamper för Danmark.
Jaha? Det finns rätt många usla spelare som gjort runt fem matcher i en klubb som Reggina och ett par träningslandskamper. Du säger ju emot dig själv där när du börjar babbla om att meriter inte spelar någon roll för att enbart dra upp Stadsgaards meriter strax efter.
Citera
2010-08-02, 15:44
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jaha? Det finns rätt många usla spelare som gjort runt fem matcher i en klubb som Reggina och ett par träningslandskamper. Du säger ju emot dig själv där när du börjar babbla om att meriter inte spelar någon roll för att enbart dra upp Stadsgaards meriter strax efter.

Instämmer, med det tankesättet skulle Nils-Eric Johansson vinna över de flesta nordiska lag på egen hand.
Senast redigerad av Meanmachine 2010-08-02 kl. 15:49.
Citera
2010-08-02, 16:08
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

När har jag sagt att meriter inte spelar någon roll? Vad är det du mumlar om? A.A har blommat ut som en spelare av hög internationell klass först nu men han är här för att stanna och kommer att gå för en hög summa till en stor klubb inom kort. Således är det irrelevant att "Pontus Farnerud hade ett högre anseende för 2 år sedan".

Det som diskuterades var hur många landslagsmän vardera klubb hade samt vilken klass spelarstallen höll. Då tedde det sig passande att omnämna Stadsgaard som fortfarande har ambitioner att göra karriär i en större liga och som fanns med i planerna till Danmarks VM-trupp. Inte sant? Jämför ni honom med Nils-Eric Johansson (känns skönt att jag lägger orden i munnen på dig va?) så rekommenderar jag medicinering.

Se där, trodde inte att jag skulle skriva en uppsats om Kris Stadsgaard och Anthony Annan, men jag antar att det är sådana situationer man kan sättas i när folk spelar dumma bortom rimlighetens gräns.
Citera
2010-08-02, 16:29
Medlem
FabioAugustos avatar
BonhommeDeNeige//

Du sa ju själv att ni inte diskuterade en spelares anseende för två år sedan --> varför tar du då in Stadsgaard i det hela då det är tre år sedan han var i Reggina och då dessutom var en flopp? Det är dessutom en spelare som har en usel landskamp mot Chile och en misslyckad Asienturne på sin landslagsmeritlista. Jag är inte säker på att han är bättre än typ Atta.

Hur många spelare har inte ambitioner till att spela i större ligor?
Citera
2010-08-02, 16:37
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
När har jag sagt att meriter inte spelar någon roll? Vad är det du mumlar om? A.A har blommat ut som en spelare av hög internationell klass först nu men han är här för att stanna och kommer att gå för en hög summa till en stor klubb inom kort. Således är det irrelevant att "Pontus Farnerud hade ett högre anseende för 2 år sedan".

Det som diskuterades var hur många landslagsmän vardera klubb hade samt vilken klass spelarstallen höll. Då tedde det sig passande att omnämna Stadsgaard som fortfarande har ambitioner att göra karriär i en större liga och som fanns med i planerna till Danmarks VM-trupp. Inte sant? Jämför ni honom med Nils-Eric Johansson (känns skönt att jag lägger orden i munnen på dig va?) så rekommenderar jag medicinering.

Se där, trodde inte att jag skulle skriva en uppsats om Kris Stadsgaard och Anthony Annan, men jag antar att det är sådana situationer man kan sättas i när folk spelar dumma bortom rimlighetens gräns.

I dina drömplaner kanske, han var inte i närheten av 30-manna-truppen och landslagskarriären lär inte bli längre än Daniel Tjärnströms.
Citera
2010-08-02, 16:54
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
BonhommeDeNeige//

Du sa ju själv att ni inte diskuterade en spelares anseende för två år sedan --> varför tar du då in Stadsgaard i det hela då det är tre år sedan han var i Reggina och då dessutom var en flopp?

Dessa två fall har ingenting med varandra att göra. K.S:s kvaliteter understryks av att han har meriter från Serie A och landslagsspel med Danmark. Vidare så är han 25 år och på gränsen till Danmarks landslag IDAG och är alltså inte jämförbar med det avdankade fettot Nisse J.
Angående Annan så har hans påstådda anonymitet i Tippeligan för två år sedan ingenting att göra med den klasspelare han utvecklats till i dagsläget. Förstår du nu?
Citat:
Jag är inte säker på att han är bättre än typ Atta.
Blir trött.
Citat:

Hur många spelare har inte ambitioner till att spela i större ligor?
Nu talar vi alltså om realistiska ambitioner men det förstod du kanske.
Citera
2010-08-02, 17:02
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Dessa två fall har ingenting med varandra att göra. K.S:s kvaliteter understryks av att han har meriter från Serie A och landslagsspel med Danmark. Vidare så är han 25 år och på gränsen till Danmarks landslag IDAG och är alltså inte jämförbar med det avdankade fettot Nisse J.

Hans meriter är typ jämförbara med Fredrik Risps vid samma ålder. Idag platsar Risp inte ens i blåvitt, vilket dock kan tyckas märkligt. Men betyder det att blåvitt är typ bäst i Norden?
Citera
2010-08-02, 17:26
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Angående Annan så har hans påstådda anonymitet i Tippeligan för två år sedan ingenting att göra med den klasspelare han utvecklats till i dagsläget. Förstår du nu?

Blir trött.

Nu talar vi alltså om realistiska ambitioner men det förstod du kanske.

Farnerud har förnärvarande överlägset högst snittbetyg i Tippeligan, dock har han för närvarande spelat för få matcher p.g.a skador för att bli utnämd till årets spelare. Håller han sig skadefri är han snart uppe i tillräckligt med matcher. Tycker du Farnerud är en klasspelare?

Bäst enligt spelarna på sin position förra säsongen och årets lag.
Senast redigerad av Meanmachine 2010-08-02 kl. 17:31.
Citera
2010-08-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att skånepolisen beter sig som jävla spån är ju inget nytt.

Att bortaföljen beter sig som jävla spån är heller inget nytt.
Citera
2010-08-02, 19:52
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Instämmer, med det tankesättet skulle Nils-Eric Johansson vinna över de flesta nordiska lag på egen hand.

Ja?
Citera
2010-08-02, 20:27
Bannlyst
Nej nu får BP, Gefle och andra skitlag åka ur Allsvenskan och lag med mycket publik gå upp så att allsvenskan kan få lite högre status igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in