2010-05-09, 15:57
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Går AIK-TFF på tv?

Nej.

http://www.tvmatchen.se/
Citera
2010-05-09, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel
Tror han syftar på påståendet under, att en match mellan aik och tff skulle vara trevlig och välspelad är inte särskilt troligt men man vet ju aldrig.

TFF är influerade av vårt sätt att spela boll. Att deras material oftast är sämre är en annan sak Annars trodde jag att han regeradae på min kritik av dräggen!
Citera
2010-05-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Nej.

http://www.tvmatchen.se/

ppv 139:-

synd att man inte tänkt på att köpa biljett lite tidigare.
det går väl inte att köpa på råsunda numer?
Citera
2010-05-09, 16:29
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
ppv 139:-

synd att man inte tänkt på att köpa biljett lite tidigare.
det går väl inte att köpa på råsunda numer?
du kan ju skriva ut annars, ticnet!
Citera
2010-05-09, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Varför skulle man vilja ha det?

Blöjor kanske vore bättre. Det är väl AIK du menar?
Citera
2010-05-09, 19:26
Medlem
Viking-s avatar
Skönt att AIK vann, hur var matchen spelmässigt?
Citera
2010-05-09, 19:28
Medlem
Brullas avatar
Nyss hemkommen från Råsunda. Vilken jävla lättnad det var domaren satte pipan till munnen och blåste av matchen. Hela laget stod för en mycket bra insats idag men bäst var utan tvekan Eguren. Det har saknats en sådan ledare på planen den senaste tiden. Özkan var också riktigt bra när han kom in. Han bidrog med väldigt mycket fart till anfallsspelet. Flavio ska också ha plus för sitt mål. Satan vad farlig han är när han får bollen i straffområdet. Bra drag på norra också, det märktes att det var ont om mariginalsupportrar.
Citera
2010-05-09, 19:32
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Spelmässigt var det helt okej. Vi hade stundtals mycket boll och ett bra passningsspel. Tyvärr var Martin helt under isen och blev utbytt i halvtid mot Özkan. Med Özkan från start hade vi kunnat haft ett än intensivare tryck i första. Trelleborg inledde ganska bra men vi täppte till ytorna centralt på ett bra sätt. I och med att vi hade två ganska offensiva ytterbackar kunde vi bli övertaliga på kanterna och dessutom pressa deras yttrar ganska högt upp i planen.

I andra halvlek hade vi kunnat göra några mål till om inte Dulle hade slarvat bort de kontringar vi fick.
Citera
2010-05-09, 19:34
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Spelmässigt var det helt okej. Vi hade stundtals mycket boll och ett bra passningsspel. Tyvärr var Martin helt under isen och blev utbytt i halvtid mot Özkan. Med Özkan från start hade vi kunnat haft ett än intensivare tryck i första. Trelleborg inledde ganska bra men vi täppte till ytorna centralt på ett bra sätt. I och med att vi hade två ganska offensiva ytterbackar kunde vi bli övertaliga på kanterna och dessutom pressa deras yttrar ganska högt upp i planen.

I andra halvlek hade vi kunnat göra några mål till om inte Dulle hade slarvat bort de kontringar vi fick.
Skönt, extra plus för att Eguren stod för en bra insats.
Jag har länge saknat Özkan, skönt att man nu har ett alternativ till Mutumba, killen kan ju vara helt under isen i vissa matcher...
Citera
2010-05-09, 19:34
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

AIK var bedrövliga i stora delar av matchen. Mutumba misslyckades med allt. I första halvlek var Pavey vårt främsta anfallsvapen. Den positiva överraskningen var Eguren som faktiskt var helt ok som dammsugare och han slog en del bra passningar också. I andra halvlek var det nästan bara långa uppspel på Miran som visserligen vann många dueller men det fanns ingen som var intresserad av andrabollen. Från minut 70 ungefär så såg det ut som att Trelleborg spelade power play även om de inte skapade så många farliga chanser. Långa stunder fick AIK knappt låna bollen. I slutet blev det förstås en del kontringsmöjligheter men det fanns inte så mycket intresse av att anfalla.

Manooja har fortfarande ingen auktoritet i strafffområdet och tajmar utrusningar dåligt. Den nykomponerade backlinjen var med tvekan godkänd. Christoffer Eriksson såg obekväm ut i positionsspelet. Dulee var helt ok, Lundgren var också ok men han känns valpig men tog i alla fall skottt vilket behövs. Flavio var osynlig förutom vid målet och Miran fick inget gjort.

Jag är en ganska negativ människa så balansera min åsikt med någon annans.
Citera
2010-05-09, 19:42
Medlem
Dieter_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
Jo, det var sex poäng till innan uppehållet jag menade... Tror inte det är omöjligt. Hoppet är det sista som överger människan.

Tre poäng kvar
Citera
2010-05-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Det finns grader i helvetet.

Jaja, jag tror dock på 1-0 (anti-jinxeriet hör till en förgången tid) med mål mot södra läktaren. Sedan vilken halvlek det är de spelar mot södra kvittar - för att göra mål framför norra verkar vara en utopi.
Gissningsvis kommer det 8 673 och bevittnar spektaklet.

1-0 check.
1-0 mot södra, check.
8673 ej check. Men det var bara 14 pers ifrån, får väl dra med mig släkten nästa gång för att sätta publiktipset.

Överlag får man vara nöjd med detta. Vilken lättnad att få en trepoängare med sig från Råsunda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in