2010-01-28, 15:13
Medlem
erikbes avatar
Då har man börjat planera för en liten familjetripp till Kalmar den 13 mars. Ska bli riktigt jävla underbart att se allsvensk fotboll igen. Svinkallt förmodligen men vem bryr sig om det då?
Citera
2010-01-28, 18:42
Medlem
Av Stinkproducent
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkproducent
Efter några säsonger i mittens rike ska väl detta klassiska storlag ä n t l i g e n kunna blanda sig i topp 4.En ny assisterande tränare är på ingång, oklart vem det blir. Ny sportchef och ny VD. Känns som att Malmö äntligen lyssnat på sina hängivna supportrar! Med Allsvenskans största pengakassa, den modernaste arenan, och ett stort upptagningsområde som är det mest expansiva i landet, bör och ska Malmö FF vara ett lag som etablerar sig och slåss om Lennart Johanssons pokal.

Inte så mycket nyheter i laget, ännu. Den största nyheten inom spelatruppen bör vara att Daniel Andersson kliver ner ett steg och bli mittback. Högst troligt får han unge och talangfulle Jasmin Sudic vid sin sida. Känns som ett klokt val och ett mycket intressant mittbackspar!

Med Daniels frånvaro på mittfältet innebär det förhoppningsvis att vi får se serben Miljan Mutavdzic. Hyfsat uppskriven inför förra säsongen, men som åkte på en långvarig skada redan i inledningen. En storväxt tvåvägsspelare som säkerligen kommer bli en nyckelspelare.

Du har samma känsla som jag, Stinkproducent. Vi fyller 100 år, klubben förnyas i styrelse och organisation. Supportrarna enas och förankras i Mff familjen. Vi har en samspelad trupp i allsvensk toppklass, där försvarsspelet förra året tillhörde det allra främsta. Slipper vi skador på Andersson, Dahlin och Sudic blir det bra. Samtidigt är konkurrensen stor både på anfallssidan som mittfältssidan. En fulltränad revanschsugen, Wilton, blir en av allsvenskans främsta spelare det här året. Han innehar fortfarande högklassiga kvalitéer. Samtidigt som organisationen utvecklas till landets främsta, har vi en stadium av internationell toppklass, där klubben äger 25 %. Det är vårt år.

Vi slåss om guldet med Göteborg och Elfsborg.

Startelva
Dahlin
Vincents Sudic Andersson Ricardinho
Molins Mutavdzic Kruys Touma

Figuerdo Ofere
Senast redigerad av Battyboy 2010-01-28 kl. 18:58.
Citera
2010-01-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
Av Stinkproducent

Du har samma känsla som jag, Stinkproducent. Vi fyller 100 år, klubben förnyas i styrelse och organisation. Supportrarna enas och förankras i Mff familjen. Vi har en samspelad trupp i allsvensk toppklass, där försvarsspelet förra året tillhörde det allra främsta. Slipper vi skador på Andersson, Dahlin och Sudic blir det bra. Samtidigt är konkurrensen stor både på anfallssidan som mittfältssidan. En fulltränad revanschsugen, Wilton, blir en av allsvenskans främsta spelare det här året. Han innehar fortfarande högklassiga kvalitéer. Samtidigt som organisationen utvecklas till landets främsta, har vi en stadium av internationell toppklass, där klubben äger 25 %. Det är vårt år.

Ni kommer få slåss hårt om guldet med oss! Tror att årets hetaste guldkonkurenter är Blåvitt och Malmö, tror dock att blåvitt plockar hem det och underbart ska det bli
Citera
2010-01-28, 19:04
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Av Stinkproducent

Startelva
Dahlin
Vincents Sudic Andersson Ricardinho
Molins Mutavdzic Kruys Touma

Figuerdo Ofere
En målvakt som egentligen bara presterat en halv bra säsong i sin karriär, en Vinzents som bara blir uslare ju längre tiden går, ett _väldigt_ oprövat mittbackspar, en Ricardinho som troligen lämnar i sommar, ett innermitt där en spelare har 1 allsvensk match och den andra inte lyckats med speciellt mycket under sina 1,5 år (?) i Sverige, en ytter som typ aldrig startat en allsvensk match och Ofere-Figueredo som är ojämnare än *någon klatschig liknelse*.
Citera
2010-01-28, 19:17
Medlem
Med truppen vi har idag kommer vi inte utmana om guld, det krävs främst en ny mittback och jag ser helst även en ny högerback. Börjar Ulrich säsongen som han slutade förra bör han bänkas omgående, och då är jag riktigt osäker på om Stenström håller måttet. Mittfältet har jag en hyfsad tro på till denna säsongen och Durmaz kommer nog inte vara en startspelare utan den platsen ska vara Jiloans. Topp-4 tror jag dock på om vi lyckas göra en bra vår, annars blir det runt 6 - 7 plats som vanligt.
Senast redigerad av Balkong 2010-01-28 kl. 19:20.
Citera
2010-01-28, 19:24
Medlem
RuterKungs avatar
Är verkligen malmö det mest expansiva orådet i sverige? Fick för mig att det var stockholm. Förlåt för off topic.

Tror malmö kommer falla på mittbackarna i år, allt jag säger.
Citera
2010-01-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
En målvakt som egentligen bara presterat en halv bra säsong i sin karriär, en Vinzents som bara blir uslare ju längre tiden går, ett _väldigt_ oprövat mittbackspar, en Ricardinho som troligen lämnar i sommar, ett innermitt där en spelare har 1 allsvensk match och den andra inte lyckats med speciellt mycket under sina 1,5 år (?) i Sverige, en ytter som typ aldrig startat en allsvensk match och Ofere-Figueredo som är ojämnare än *någon klatschig liknelse*.

Haha...vi får se hur det slutar. Jag tror på Malmö. Småsinthet från Kalmar, otippat.
Senast redigerad av Battyboy 2010-01-28 kl. 20:02.
Citera
2010-01-28, 20:09
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Haha...vi får se hur det slutar. Jag tror på Malmö. Småsinthet från Kalmar, otippat.
Glömde dessutom det viktigaste: Rolle som tränare.
Citera
2010-01-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Är verkligen malmö det mest expansiva orådet i sverige? Fick för mig att det var stockholm. Förlåt för off topic.

Tror malmö kommer falla på mittbackarna i år, allt jag säger.

Nej det är malmö, eller öresund snarare. bor ju ett par miljoner inom en timmes omkrets så finns lite att ta av.

Många verkar tro att vi ska klappa igenom helt i backlinjen, lite konstigt då vi hade allsvenskans stabilaste försvar förra året tillsammans med aik. Sen berodde det ju självklart till stor del på att malmö ofta hade bollen 65-70% av matcherna men jag tycker det känns helt okej ändå även om jag hela tiden sagt att en hb och en mb borde köpts in men svårt att tro att Danne skulle misslyckas med att skola om sig och Sudic hade jag inte bytt mot någon spelare i hela allsvenskan. Men visst ser det lite tunt ut om vi skulle få ett par skador.
Citera
2010-01-28, 20:16
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto

Han var riktigt bra även under våren i Lyn, efter 9 omgångar hade Lyn släppt in minst mål trots att de låg på nedflyttning. Brukade ofta se Lyn när jag bodde i Lilleström.
Citera
2010-01-28, 20:20
Medlem
50-öring.s avatar
Jag är en av de MFF:are som tror att vi kommer sluta på en mysig mittenplacering. Inget har förbättrats jämfört med förra året. Däremot har saker blivit sämre, eller, låter sämre i alla fall. Ingen Danne på mitten, Danne i backen som inte gjort något på den positionen för att man ska känna sig trygg. Nej, jag är oerhört pessimistisk.

Edit: Den enda positionen som jag är riktigt trygg med är målvakten, trots att Dahlin bara varit hos oss en kort period. Länge sen jag såg en så trygg målvakt i Malmö.
Citera
2010-01-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Jag är en av de MFF:are som tror att vi kommer sluta på en mysig mittenplacering. Inget har förbättrats jämfört med förra året. Däremot har saker blivit sämre, eller, låter sämre i alla fall. Ingen Danne på mitten, Danne i backen som inte gjort något på den positionen för att man ska känna sig trygg. Nej, jag är oerhört pessimistisk.

Edit: Den enda positionen som jag är riktigt trygg med är målvakten, trots att Dahlin bara varit hos oss en kort period. Länge sen jag såg en så trygg målvakt i Malmö.

Hela laget blev ju som förvandlade när Dahlin tog över, kändes nervöst innan bara motståndarna kom över mittplan. Men annars så känner jag mig heller inte så optimistisk i år. Trott på guld senaste 5 åren men inte i år. Jag tror aldrig det känts så här öppet inför en allsvenska. Känns som vi likaväl kan leka hem det som att hamna i nedre delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in