2010-05-09, 22:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Vad fan är det här!?
Från Jocke Halls blogg(http://nyheter24.se/bloggar/fotbollsbloggar/aik/)
Vi är fan inte Helsingborg och får pengar från kommunen. Jag tror verkligen inte på att det här konceptet kommer locka fler åskådare, men jag har mer än gärna fel.

EDIT
Fel tråd kanske..? Postar i den andra också.
Senast redigerad av Rubarth23 2010-05-09 kl. 22:31.
Citera
2010-05-09, 22:31
Medlem
Rubarth23s avatar
För övrigt är det oerhört skönt att få se vad talangerna går för.
Engblom har varit bland de bättre i år, trots att han inte startat idag.
Viktor Lundberg visade fina tendenser redan förra året, och idag var han väldigt bra tycker jag, bland de bästa på plan.
Niklas Backman har även skött sig väldigt fint hittills i år.
Christoffer Eriksson har visserligen bara gjort en och en halv match men har bra både offensivt och defensivt när han spelat.
Kevin Walker visade också tendenser under försäsongen inför 2009, men i år när han är tillbaka från blodförgiftningen har han också varit bra under den korta tiden han spelat.
Som sagt, väldigt roligt!
4 poäng känns inte helt orimligt, kryss mot Elfsborg klarar vi av med lite flyt, och seger mot Åtvid är ett måste.
Citera
2010-05-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
Nu vet jag inte vilket lag du håller på, men det kvittar i vilket fall som helst. Att det kommer över 8000 pers till Råsunda idag är jävligt starkt med tanke på tabelläget, motståndet och publiktappet generellt i Allsvenskan.

Att vi i Malmö enbart lyckades komma upp i drygt 9000 förblir en gåta. Oavsett de faktorer som spelade in.

Det är väl inte en gåta överhuvudtaget?

Den var tv4 sänd en lördagseftermiddag, vädret var dåligt, MFF spelade skånederby mot TFF Söndagen innan med 17k på plats. Åtvid är det minst publikdragande laget i Allsvenskan och dessutom en
nykomling.

Jag skäms inte över 9.3k då.

Dessutom var det Handbollsfinalerna senare på kvällen i Malmö Arena. Var ungefär 12.5 k som var där och tittade.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-09 kl. 23:22.
Citera
2010-05-09, 23:40
Medlem
Magnus Haglund och Elfsborg borde nog gå skilda vägar nu, sedan guldet har Elfsborg haft samma problem säsong efter säsong. Nämligen ineffektivitet.
Citera
2010-05-10, 00:47
Medlem
herewegodaves avatar
Äntligen! Nu tar vi Elfsborg borta på onsdag så börjar det likna något. 12 omgångar innan första hemmasegern det var otänkbart förra året. Heja gnaget...
Senast redigerad av herewegodave 2010-05-10 kl. 00:50.
Citera
2010-05-10, 00:50
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Magnus Haglund och Elfsborg borde nog gå skilda vägar nu, sedan guldet har Elfsborg haft samma problem säsong efter säsong. Nämligen ineffektivitet.
Jag tror att Elfsborg skulle tjäna på att ge det lite mer tid nu när Avdic har kommit igång med målskyttet. Att de har varit ineffektiva tidigare säsonger känns inte så konstigt när de har haft Keene som ensam anfallare. Tycker att de överlag har haft ganska dåliga anfallare.
Citera
2010-05-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag tror att Elfsborg skulle tjäna på att ge det lite mer tid nu när Avdic har kommit igång med målskyttet. Att de har varit ineffektiva tidigare säsonger känns inte så konstigt när de har haft Keene som ensam anfallare. Tycker att de överlag har haft ganska dåliga anfallare.
Jag tycker fortfarande de är väldigt ineffektiva. Visst, Advic har kommit igång men de har fortfarande förtvivlat svårt att göra de enkla mål som ett topplag brukar göra.
Citera
2010-05-10, 01:14
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Jag tycker fortfarande de är väldigt ineffektiva. Visst, Advic har kommit igång men de har fortfarande förtvivlat svårt att göra de enkla mål som ett topplag brukar göra.
Jo, det är kanske sant. De står i så fall inför ett svårt val; skaffa en ny tränare nu och hoppas på att han kan få allt på plats innan höstsäsongen drar igång eller låta Haglund vara kvar säsongen ut.
Citera
2010-05-10, 01:16
Medlem
Varför ta risken? De har trots allt ett EL kval i sommar/höst. Känns bara korkat att ta risken att sparka tränaren, risken är större att det får en negativ effekt i gruppen än chansen att de plötsligt blir nått slags Barcelona och vinner varenda ligamatch.
Citera
2010-05-10, 01:41
Medlem
ekkams avatar
Synd att AIK vann. Hade glatt mig att se dem våndas ytterligare. Förhoppningsvis så kan blåvitt fortsätta på samma kula som dem slutade vid senast, så kan jag glädjas åt något annat än gnagets olycka(oskicklighet).Vinst imorgon och vi har häng på 4e platsen.
Citera
2010-05-10, 07:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Fast nu knäckte ju Asper hans näsa så nu får dom komma på nått nytt här ett tag..

Och som jag har sett det så har problemet varit att dom har alldeles för många speluppläggare. Blir för mycket snyggt spel på mitten och för lite fart i djupled.. Sätter dom fart på bollen i djupled så har det bara varit Keene där och han har varit för ensam.
Citera
2010-05-10, 08:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det sättet dom spelar på passar ju inte Keene in på, många som inte förstod varför de hade Keene på topp i ett sådant system.
Till i år annonserades att dom skulle spela ett nytt anfallsspel, men det visade bara sig mot HBK, sen var det helt bortblåst.
Advic har väl lite mer de egenskaper som önskas när man spelar som IFE gör.
Får la se hur det går med hans näsa och om han är spelbar med skydd.

Annars är ju Keene en mycket bra spelare, men han behöver en kompis annars kommer inte han till sin rätt lika ofta.

Detta gigantiska bortaspöke dom har skapat sig är snudd på riktigt pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in