2010-05-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Kändes dock lite märkligt med 9000 under rådande omständigheter? Ni har ju ändå runt 15000 i snitt och fruktansvärt bra spel samt tabellplacering?

Rätt patetisk siffra egentligen. En liten förklaring ligger nog i vädret, motståndet och tv4. Men visst bör det ha varit en högre siffra idag.

Snacka om att Wilton har fått upprättelse denna säsongen, killen är i vissa stunder helt outstanding och hans bollvinnande kommer betyda mycket för vårat spel. Kul att både Kruys och Miljan fått känna på spel nu, har förväntningar på dom 2 till hösten.
Citera
2010-05-08, 21:04
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sjc1/hs544.snc3/29834_1474395099494_1222184442_31331783_6474285_n. jpg

Känns ju verkligen som ett ev. guldläge om ajk åker ner samt bajen stannar i s1.
Om man ponerar att ajk å bajen är kvar där ett par år.

Vi (DIF) blir svenska mästare (inom ett par år) samt tar sig till CL
Då kan vi få bra betalt ifrån företag osv (sry BP men ni räknas inte)

Kändes rätt nära senast i början av seklet.

ngn som vet vad det stora "C" står för? i stora mjäCktiga gnhiet står för?
Kan gissa vad det står för men vill hjärna veta
Kan omöjligt vara Drulle som skrivit den där lappen, den är på tok för välskriven.
Citera
2010-05-08, 21:09
Medlem
Citat:
Kändes dock lite märkligt med 9000 under rådande omständigheter? Ni har ju ändå runt 15000 i snitt och fruktansvärt bra spel samt tabellplacering?

Kan skyllas på flera orsaker, dels att matchen gick på 4an så alla bekväma supportrar stannade hemma framför tvn och det var faktiskt inget inbjudande väder för fotboll här nere idag. 5 grader när jag begav mig till Malmö idag. Åtvidaberg är ju inte särskilt sexigt heller om man säger så. Hypen från förra året med nya stadion och stora värvningar har avtagit och efter 5 år med dåliga tabellplaceringar och besvikelse efter besvikelse så är det inte konstigt att publiksiffrorna får sig en smäll. Folk vågar inte riktigt tro på MFF på det sättet som man gjort innan utan är nu lite mer pessimistiska och räknar med floppar mot bottenlag likt åtvid. Man måste bygga upp ett förtroende hos marginalsupportrarna och som det ser ut nu tar det inte lång tid förrän dessa återvänder.
Citera
2010-05-08, 21:50
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Då gissar jag inte att Du har läst alla mina inlägg i denna tråd...

EDIT: eller är du den gnagaren som hävdade att AIK-DIF spelade lika dåligt i senaste derbyt?

Tycker att spelet såg mer eller mindre jämnt ut förutom AIK's backlinje som var totalt under isen kombinerat med att ni har anfallare som gör mål.

Och du må ha skrivit underbara inlägg i dina dagar, men det var det senaste jag reagerade på.
Citera
2010-05-08, 22:06
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Tycker att spelet såg mer eller mindre jämnt ut förutom AIK's backlinje som var totalt under isen kombinerat med att ni har anfallare som gör mål.

Och du må ha skrivit underbara inlägg i dina dagar, men det var det senaste jag reagerade på.

Chansmässigt då?

Samt spelmässigt skapade ni tryck sista 5 när ni var 2 mer.

Hävdar inte att jag har skrivit underbara å klockrehna inlägg, men ändock hyffsade relevanta inlägg ang. tråden.

F.ö
All heder åt Rubbarth23 i denna tråd. För ontopic +samt verkar ha koll, hatten av!
Citera
2010-05-08, 22:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det är fan bara glädje just nu. Åtvidaberg var, om möjligt, än sämre än Trellan och någon oro fanns det inte skäl till en enda gång under matchen. Underbart att vara Malmöit just nu. Var ju rena Barca-utspelningen idag.

Glad man är över Wiltons skull också. Svår att inte älska grabben!

Skål på er!
Jodu, det kan jag verkligen hålla med om, jävlar vad man saknar honom.
Citat:
Chansmässigt då?

Samt spelmässigt skapade ni tryck sista 5 när ni var 2 mer.

Hävdar inte att jag har skrivit underbara å klockrehna inlägg, men ändock hyffsade relevanta inlägg ang. tråden.

F.ö
All heder åt Rubbarth23 i denna tråd. För ontopic +samt verkar ha koll, hatten av!
Man tackar, om du inte är ironisk vill säga.

Malmös spel i andra halvlek var fantastiskt idag måste jag säga, liknade Barcelona med stort bollinnehav och smart att ta det lugnt när man har trötta spelare som Roland sa till TV 4.
För övrigt:
Tycker att ni borde satt minst 1-2 chanser till.
Den där Pekalski är ruskigt bra för sin ålder.
Wilton har ett sjukt bra skott som kan mycket väl kan avgöra viktiga matcher.
Tifot var stilrent som vanligt i år.

Imorgon är det för våran del enbart seger som gäller. Kryss eller torsk är helt oacceptabelt i ett sånt här läge.
Sjukt nervös, redan och jag känner ångest som fan.
Citera
2010-05-08, 22:47
Medlem
Rubarth23s avatar
Jos Hooiveld skriver följande på sin facebook: Rise, and rise again.. Until lambs become lions!! COME ON GNAGET!!! F*CKIN GET IN THERE!!!

Han behövs som mest nu...
Citera
2010-05-08, 22:57
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Kan omöjligt vara Drulle som skrivit den där lappen, den är på tok för välskriven.

Han lät tydligen en grabb skriva åt honom.
Citera
2010-05-08, 23:06
Medlem
Jontalinens avatar
Kan bara instämma om Malmös spel, helt otroligt. Grymt imponerad av Wiltons spel som innermitt.
Citera
2010-05-08, 23:08
Medlem
Har fan aldrig tappat tvivlet på Rolle, trots två dåliga säsonger. Laget har alltid varit omöjligt att ogilla, de har kämpat för varandra och visat hjärta som vi aldrig såg under Åkebys tid. Minns Agons genombrott mot KFF på gamla stadion och hela förra året, då man spelade fantastisk fotboll men hade ett helt sinnessjukt missflyt. Allt som träffade målramen då sitter i klykan nuförtiden, och det känns så fantastiskt rättvist. Och att man dessutom gör det med nästan bara unga spelare och inte inköpta avdankade gör det bara ännu roligare. Framtiden är ljus.

Om bara Molins lär sig att släppa bollen i tid så...Men annars har jag ingenting att gnälla över
Citera
2010-05-09, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Verkar som att hästarna har rymt från stallet här. Varför skall IFK:s begåvningsreserv komma och pocka på uppmärksamhet som aldrig förr efter denna fadäs? De vettiga skribenterna är väl ute och firar galej, alternativt har valt att drömma sköna drömmar istället. Jaja, själv får man söka sovoplats nu i förhoppning om att mardrömmarna äro måttligt milda mot en, efter en kväll som denna.
Jag var sarkastisk
Citera
2010-05-09, 00:12
Medlem
Brullas avatar
Såg första halvlek av MFF - Åtvid idag och blev jävligt imponerad av sättet MFF gick in i matchen på. Direkt från start visade man att man skulle styra spelet och att det var bäst för Åtvid att sluta anfalla överhuvudtaget. Efter det stört vackra 1-0 fick Åtvid in ett riktigt skitmål. Vissa lag, särskilt dagens AIK, hade blivit nerslagna av det och tappat farten. MFF förstod att det inte var mer än ett pissmål och fortsatte trumma på som om inget hade hänt med vetskapen om att om de fortsätter som innan kommer de vinna matchen. I mitt tycke är typiskt topplagsbeteende från lag som vet att de är bra. Det påminde inte lite om hur topplagen i Europa hanterar att får ett skitmål i baken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in