2010-05-07, 08:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Men om vi nu ska jämföra med hur bra en konstgräsplan är mot en dålig gräsplan så borde vi väl också jämföra med hur en bra gräsplan kan vara?

Alternativen till konstgräs finns ju, det vittnar ju våra norska grannar om, hur kan det inte vara relevant?
Snälla lilla du vi är fortfarande i Sverige och det finns inga bra planer här med undantag MFF's plan.
Är rätt ointressant hur det ser ut i resten av världen och hur jävla bra planer dom har, faktum kvarstå vi har inga bra planer här.

Att jämföra en konstgräsplan och ett naturgräs i toppkvalitet vet jag inte varför vi ska göra alls för.
För där finns ju det inga problem med naturgräs då eller hur.
Eller vill du skifta fokus från om varför konstgräs existerar alls?
Citera
2010-05-07, 09:25
Medlem
csts avatar
Tänkte bara kika in här och kommentera gårdagen, vi borde avgjort i första halvlek, det såg helt okej ut och vi plockar poäng igen. Det är positivt.

Sen vill jag bara avsluta med "Hammarby här kommer gnaget!"
Citera
2010-05-07, 09:40
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tänkte bara kika in här och kommentera gårdagen, vi borde avgjort i första halvlek, det såg helt okej ut och vi plockar poäng igen. Det är positivt.

Sen vill jag bara avsluta med "Hammarby här kommer gnaget!"
Black is back!
Citera
2010-05-07, 09:57
Medlem
ubersantas avatar
sjuk tabell. Det är 6 poäng mellan 14:e platsen och 3:e platsen (6 p. mellan 3:e och 2:a). Sen är det 11 poäng från 3:e till 1:a
Citera
2010-05-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bjarnasson bör startas alla matcher framöver. Även Olsson, blev ett helt annat tempo med
dom på planen. Båda jobbar stenhårt men kan ändå utmana i 1-1, 1-2 situationer.
Olsson tåpaj var ett typexempel på det. Full fart in på en 50% boll och kommer ut med
bollen tack vare viljan och farten.

Hoppas det vänder nu.

Ska väl mycket till för att TO eller Bjarnason ska bänkas nästa match. När Sella kommer in så tror jag att Pär kommer bänkas och Söder spela längst upp. Gustav har ju en bit till startplats nu känns det som, lyfter han sig inte ordentligt räcker det att SEB spelar på 70% av vad han gjorde igår för att vara bättre. Blir intressant att se vem som petas när Hysén kommer tillbaka.

Backlinjen är ett annat problem. Tvekar starkt på att de skulle flytta på Hjalmar efter gårdagen. Lund är ju egentligen för dålig för att spela ävem om han varit frisk, Råttan är en grym bänkspelare men ingen startspelare enligt mig, blir väl han ändå till slut. De alternativen som finns kvar är väl egentligen bara Turunen (som har varit mer ojämn än Hjalmar) eller det jag faktiskt hade satsat på tills nästa match: Gustav. Han har ju splat back tidigare (dock med rätt mediokert resultat) men jag tycker ändå att det är värt att testa.
Citera
2010-05-07, 10:26
Medlem
jansdieters avatar
Idag känner jag mig ungefär som bajen-sparven (se: youtube), därför tänkte jag mentalt förbereda mig för superettan genom att hänga i den tråden här på FB och läsa på om alla fantastiska lag i denna eminenta serie!

Nämen. Jag har faktiskt inget att säga om gårdagen förutom att vi förmodligen åker ut nu.
"Typiskt".
Citera
2010-05-07, 10:43
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Phu....

Just hemkommen ifrån stadion i stockholm.... Fy fan.
GAIS gör väl en av sina sämsta matcher i år. Igen.
Ändå går vi därifrån med 1 välförtjänt poäng.

Hur judegården kan ligga där dem ligger kommer förevigt förbli en gåta för mig. Visst de har snabba spelare. Men tekniken och passningsspelet var ta mig fan långt ifrån allsvenskan. Det var ju iof vårt spel också.

Dommaren är ett spån.

Planen var nästintill lika jävla usel som GUs. Gillade traktorracet under halvlek. Kändes fräscht Enskede motormässa.

Nä, bara att bryta ihop och komma igen.

Johan, Johan, Johan Oremo, din mor är den största horan där du bor....

Oj, god morgon, din lilla fiskrensande antisemit.
Ditt vidriga lag GAIS spelar den typ av spelförstörande fotboll som får mig att tappa hoppet.

Vi kommer däremot segla vidare mot höjder som ni aldrig kommer nå, eftersom er enda idé verkar vara att gröta och sparka så hårt ni kan till bollen kanske studsar till Wanderson.
Citera
2010-05-07, 10:45
Medlem
Blaha2k2s avatar
Skön dag i dag.
4-0!

Kom och ta oss!!!!
http://img100.imageshack.us/img100/3885/komochtaoss.jpg
Citera
2010-05-07, 11:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Phu....

Just hemkommen ifrån stadion i stockholm.... Fy fan.
GAIS gör väl en av sina sämsta matcher i år. Igen.
Ändå går vi därifrån med 1 välförtjänt poäng.

Hur judegården kan ligga där dem ligger kommer förevigt förbli en gåta för mig. Visst de har snabba spelare. Men tekniken och passningsspelet var ta mig fan långt ifrån allsvenskan. Det var ju iof vårt spel också.

Dommaren är ett spån.

Planen var nästintill lika jävla usel som GUs. Gillade traktorracet under halvlek. Kändes fräscht Enskede motormässa.

Nä, bara att bryta ihop och komma igen.

Johan, Johan, Johan Oremo, din mor är den största horan där du bor....

Tjena Bornet, du är en härlig skribent här. Men i ärlighetens namn? Är er spelidé att tjonga bollen uppåt och att er nr 11 ska skada målvakten så mycket han kan? Eller vad är er spelidé? Ni hade ingenting annat än långa bollar igår.
Vi borde som sagt ha avgjort med mer än 1 mål i första där vi var helt dominerande och ni hade någon enstaka ströchans som ni istället för att satsa på att göra mål, satsar på att skada Vaiho.

Du kan helt ärligt inte säga att ni fick en välförtjänt poäng, men kudos ska ni dock ha för att ha en klack på plats. Synd att ni inte hördes en enda gång? Enda gånge jag märkte av er var när era skinnvästar sprang som besatta ner till staketet vid 1-1...
Och ja, både ni och vi led av en domare som absolut inte platsar som allsvensk domare. Vad gjorde han där egentligen? Varför fick Magnusson sitt andra gula kort för att springa på en kant? Varför fick Jonson ett gult för att få smaka armbåge i plytet? Du har säkert fler saker mot dina egna spelare som du inte heller förstod för jag vet att jag är enögd när det gäller sånt.

Den där sista ramsan var bra.. Syns att ni har koll då Johans mamma bor kvar uppe i Gävle och Johan i Sthlm.
Citera
2010-05-07, 11:05
Medlem
Ska man skratta eller gråta över att ordet våldtäkt passar alldeles in perfekt på gårdagens match?
Ska man skratta eller gråta över att våran backlinje är i klass med Albanien?
Ska man skratta eller gråta över att årets års-dvd kommer heta "Fotbollsmissar 17 - med kommentarer av Arne Hegerfors"?

Spelare! Bryr ni er ens?! Ett jävla lallande hela tiden. Värdelösa backar, värdelös målvakt, ett felpassande mittfält och ett tafatt jävla anfall. Spelarna är ju för fan bollrädda! Kämpa era överbetalda jävla idioter. Hade lön varit baserad på prestation så hade AIK aldrig legat miljoner kronor back.
Styrelsen har alltid varit ett gäng idioter, men det blir ännu värre när spelarna också är det.

Fy fan. Orkar inte ens med ett "Nästa år - då jävlar!" utan kör en "AVGÅ ALLA!" istället.
Citera
2010-05-07, 11:08
Medlem
erikbes avatar
Som Tomas Olsson sa efter matchen. Han hörde inte AIK-spelarna prata med varandra en enda gång under matchen. IFK-spelarna däremot smällde på ordentligt och vann boll efter boll
Citera
2010-05-07, 11:10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Som Tomas Olsson sa efter matchen. Han hörde inte AIK-spelarna prata med varandra en enda gång under matchen. IFK-spelarna däremot smällde på ordentligt och vann boll efter boll

Ligger ganska mycket i det uttalandet. AIK såg ju inte samspelta ut över huvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in