2010-04-30, 12:00
Medlem
Odysseus.s avatar
Kom igen kääälmar
Citera
2010-04-30, 13:03
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Varför hoppas du på Malmö?

För att om det är någon av de större klubbarna som måste vinna guldet – så är det bara MFF jag har respekt för.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2010-04-30 kl. 13:33.
Citera
2010-04-30, 13:25
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
För att om det är något av de större klubbarna som måste vinna guldet – så är det bara MFF jag har respekt för.

/feldgrau

Jag håller med dig om Malmö. Det är en genomvidrig tanke. Men eftersom DIF inte kommer vara med där uppe så hoppas jag på ett lag som kanske kan satsa på CL-kval 2011.
Citera
2010-04-30, 13:33
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Okej alla Gnagare, hur slutade matchen mot HIF? Hur såg spelet ut? VIlka var bäst repsektive sämst på plan?
Frisparksmatch deluxe. Tydligen så får man inte komma inom 10 meter från Erik Sundin, då blir han ledsen och sätter sig på sin lilla rump och ropar efter domaren. Och när han trillar får han ont i siffran på ryggen, såååå läskigt är det tydligen att spela fotboll. Snart har han väl kramp i livmodern också och får gå av plan.

Det om det. 1-0 till HIF.
AIK borde gjort bättre ifrån sig och var starka första halvan av första halvlek, men det kändes nästan som att de tappade sugen efter Mattias Lindströms mål.
Citera
2010-04-30, 15:14
Medlem
Man börjar fan bli väldigt orolig när man ser hur AIK och många spelare uppträder.
Bra inställning är en jävligt viktig sak men att springa runt och gnälla på domaren i tid och otid hjälper fan inte oss. Bättre att spelarna koncentrerar sig på att slå pasningar till rätt gubbe.

Men man ska ha i åtanke att AIK´s backlinje inte var helt optimal igår. Nisse fick kliva in som mittback efter Pertans skada och Lorentzon(?) fick starta som vänsterback.

Jag tyckte att AIK höll uppe spelet bra efter förutsättningarna tills HIF`s mål kom. Sen kändes det som att ALL ork försvann.

AIK saknar nu i princip allt som var kända för ifjor. Tyngd, kvalité, rörelse, hjärta och tålamod.

Man ska inte klanka ner på en spelare som bara har fått ett inhopp på sig men vad i helvete håller Clesio på med? Det luktar sopa om honom låååång väg. Han var orörlig, långsam och hade väldigt dålig tajming. Jag ser inte han som en frälsare i nuläget eller i längden.
Men Flavios inhopp gjorde mig iallfall lite gladare då han var den enda som verkade vilja driva upp tempot och försöka lite framåt

Jag hoppas verkligen inte att Bojan får starta mot DIF på Söndag. Allt annat än petning är stort tjänstefel av tränarstaben. Ingen spelare ska få prestera så dåligt som han gör och ändå få starta.

På Söndag kommer derbyt vara ett av dom jobbigaste sen Bajen 2004.
Senast redigerad av biffen01 2010-04-30 kl. 15:17.
Citera
2010-04-30, 15:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Patetiskt. Vi förlorade mot Helsingborg med ynka 1-0 borta mot ett lag som har visat bland den sjukaste form jag någonsin sätt i en allsvensk premiär.

Jag kommer i alla fall sitta parkerad på Råsunda när vi dödar Djurgården.
Du är ju helt uppenbart inte ett medgångsfans enligt vad du själv skriver här.
Så förstår inte ditt utbrott alls.

Däremot den person jag citera var helt tydligt ett medgångsfan.
Citera
2010-04-30, 15:28
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Jag hoppas verkligen inte att Bojan får starta mot DIF på Söndag. Allt annat än petning är stort tjänstefel av tränarstaben. Ingen spelare ska få prestera så dåligt som han gör och ändå få starta.
Jag tyckte ändå att Bojan skötte sig hyfsat igår. Sen om "hyfsat" räcker, det vete fan...
Citera
2010-04-30, 15:49
Medlem
Som den motgångssupporter jag är gör jag bara ett alibiinlägg..;-).

Torsken mot HeIF igår var inte så mycket att orda om. Toppen mot botten. Vad som är synd är dock sättet den kommer på. Bra spel i första för att sen pysa ut ballongen när Tomi fuckar upp på frisparksmålet. Lite bröst och bringa som en cornflakesflinga över AIKspelarnas mentalitet iår. Sugen får fan inte tappas så lätt. Derbyt på söndag blir intressant. För att citera 08-fotboll: Sveriges sämsta anfall mot Sveriges sämsta försvar.....

Har semester hela maj så det blir till att hänga en hel del på Karlberg och spana på åt vilket håll det barkar.....
Citera
2010-04-30, 15:59
Medlem
Vuxenkos avatar
Bara inte Kung Johan Mjällby tar över som tränare.

Han är redan en odödlig kung på Råsunda, han äventyrar allt det om han blir tränare och misslyckas..
Om han däremot lyckas är han den största legenden inom AIK någonsin
Citera
2010-04-30, 16:06
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Bara inte Kung Johan Mjällby tar över som tränare.

Han är redan en odödlig kung på Råsunda, han äventyrar allt det om han blir tränare och misslyckas..
Om han däremot lyckas är han den största legenden inom AIK någonsin

Om han är en odödlig kung på Råsunda så riskerar han väl inte något eftersom han är odödlig kung på råsunda?
Citera
2010-04-30, 16:14
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Vi sparkar honom. Sedan kommer vi sparka alla tränare efter varje förlust. Vinner man inte alla matcher är man en dålig tränare.
Eller inte, vad tror du själv?

Jag tror inte den harmynte står som tränare för Aik efter sommaruppehållet.

Ses på söndag
Citera
2010-04-30, 16:37
Medlem
Relays avatar
Jag såg att sportblaskan påstår att Helsingborg slagit Halmstads gamla rekord vilket dom egentligen inte alls har gjort.
Efter 9 omgångar 2004
Halmstad
Vinster 7
Oavgjorda 1
Förluster 1
Gjorda Mål 22
Insläppta mål 9
Poäng 22

Helsingborg 2010
Vinster 8
Oavgjorda 1
Förluster 0
Gjorda mål 13
Insläppta mål 2
Poäng 25

Med detta i åtanke så ska man kolla vilka Halmstad respektive Helsingborg mött under dessa 9 omgångar. Sedan ska man tänka på att Kvaliteten på Allsvenskan var betydligt högre 2004 än den är idag. Har man tittat på detta så är Helsingborgs facit inte särskilt imponerande, sedan är målskörden fjuttig vilket borde premieras högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in