2010-05-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Bojan är fruktansvärt klen men han är väldigt trygg med bollen och har en bra vänsterfot. Jag vet inte hur mycket du har sett av Mutumba men hans teknik är god. Han är väldigt bra på att få ner bollen snabbt på foten för att sedan utmana. Sämre passningsspelare dock.

Tycker du överskattar AIKs spelare gentemot resten av allvenskans, du underskattar restens spelare. Häcken tex hade ju betydligt bättre spelare tekniskt sett.
Citera
2010-05-03, 19:43
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det jag menar, sen vet jag inte ens vem Walker är.
Det beror på din okunskap. Kevin Walker är passninsskicklig och teknisk central mittfältare född 89. Han är lite av en klassisk nr. 10. Han har en del meriter från U21 (det yngre laget). Än är han lite för vek för att vara startman i Allsvenskan men har presterat bra de matcher han har spelat mot Superettan-motstånd.
Citera
2010-05-03, 19:47
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker du överskattar AIKs spelare gentemot resten av allvenskans, du underskattar restens spelare. Häcken tex hade ju betydligt bättre spelare tekniskt sett.
Häcken har Paulinho som är i klass med Flavio när det gäller teknik. Chibuike är duktigt men enligt mig sämre än både Ortiz och Dulee. Vinicius har jävligt bra teknik för sin storlek.
Citera
2010-05-03, 19:55
Medlem
snillet_1s avatar
Dulee, Ortiz, Özkan och Flavio har alla god/mycket god teknik. De övriga ger jag inte mycket för.
Citera
2010-05-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Dulee, Ortiz, Özkan och Flavio har alla god/mycket god teknik. De övriga ger jag inte mycket för.

Håller med.
Citera
2010-05-03, 20:25
Bannlyst
Touma är jävligt bra... på cm-2000

FORZA BLÅVITT
Citera
2010-05-03, 20:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag fattar inte alls snacket om AIK:s målvakt? AIK har släppt in mindre mål än till exempel Örebro och Elfsborg som ligger trea och fyra men trots det ligger AIK på 15:e plats. Då är det väl knappast defensiven det är fel på? AIK har gjort minst mål av alla lag.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då är vi två, jag har varit inne på ämnet innan i tråden. AIK gjorde få mål redan förra året
men "räddades" av många segrar med ett mål.
Grejen är inte antalet mål utan hur han släpper in dem.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Definitivt. Bojan är högst medelmåttig och Mutumba... Han har ett visst ryck som går igenom ibland men någon större teknik har han ju inte...
Har Martin Mutumba ingen teknik!?
Herregud
Citera
2010-05-03, 20:51
Medlem
Jag tycker det är vidrigt hur spelarna i Gnaget sågar Maanoja i media, han har inte övertygat men problemet är lika mycket spelarnas som verkar ha svårt att göra mål. För sex mål imponerar inte på 10 matcher, speciellt inte om man är dubbla mästare. Man borde hålla det internt och jag förvånas hur jävla oproffsigt det sköts från Aik. Man lever inte upp till parollen Sveriges största klubb som man jämt får höra från gnagarhåll. Låter mer som ett div. 6 lag i en Bustertidning.
Citera
2010-05-03, 20:53
Medlem
Blaha2k2s avatar
Ja vad ska man säga?
En missad straff, tre missade detta år av tre dömda(!!!!).
En boll som är solklar inne men inte döms som mål. Det är verkligen inte vårt år i år.

Citera
2010-05-03, 20:53
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Jag tycker det är vidrigt hur spelarna i Gnaget sågar Maanoja i media, han har inte övertygat men problemet är lika mycket spelarnas som verkar ha svårt att göra mål. För sex mål imponerar inte på 10 matcher, speciellt inte om man är dubbla mästare. Man borde hålla det internt och jag förvånas hur jävla oproffsigt det sköts från Aik. Man lever inte upp till parollen Sveriges största klubb som man jämt får höra från gnagarhåll. Låter mer som ett div. 6 lag i en Bustertidning.

Kan det vara i och med stimmet med Wesström som tränare?
Citera
2010-05-03, 21:00
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite

Ja helt otroligt att utespelarna som är genomusla ens ska yttra sig, blir bara patetiskt. Blir galen på Bojan så uselt som han har spelat i år då ska han bara hålla käften och det sista ha ska göra är att såga andra medspelare, oavsett hur dåliga de än må ha varit. Oprofessionellt av Wesström att han öppet sågar en i sitt lag, man måste kunna lägga band på sig själv och internt kan han skälla ut Maanoja hur mycket han vill...Rannsaka er själva istället för andra för just nu är det ingen som presterar.
Citera
2010-05-03, 21:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det där kändes svettigt. Man kunde ju inte räkna med nått bättre än 0-0 med El Kabir borta och Ekenberg skadad efter en kvart eller vad det var.. Tack IFK och tack domaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Har Martin Mutumba ingen teknik!?
Herregud
Tja. Det enda jag har sett av honom åt det hållet är när han viftar med fötterna över bollen och så tar backen den. Räknar du det som bra teknik?
Bra ryck har han men det är väldigt sällan jag räknar det till teknik..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in