2010-04-14, 21:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Man märker ju att du valt AIK framför en utbildning, är det så jäkla smart?
Jag pluggar också i Lund just nu men håller på DIF, gick på ett par matcher förra året och alla bortamatcherna i Skåne.

Fler AIKare borde kanske skaffa sig en utbildning, då hade eran ekonomi inte varit så jäkla dålig
Eller så pluggar man i Uppsala så kan man fortfarande se alla hemmamatcher? Det gäller ju att prioritera vad som är viktigt här i livet.
Citera
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Definitivt

Tänkte faktiskt på en annan situation. Straff var det nog ja, men tycker som sagt att ett lag som spelar så dåligt inte förtjänar en så billig straff.
8-3 i avslut på mål till HBK säger allt.

Det har inget med om man förtjänar en straff eller inte. Är det en straffsituation ska det vara straff, om rättvisa ska skipas.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
HIF kan nog ses som favoriter nu för övrigt, alla vet väl att MFF bara klarar av att vara bra max halva säsongen så ingen konkurrens om guldet därifrån iaf

HIF brukar ju i och för sig också gå bra i början, för att sen tappa. Själv tror jag att vi båda kommer ha våra dippar, men ändå finnas med i tampen om guldet.
Citera
2010-04-14, 21:45
Medlem
whus avatar
Citat:
Man märker ju att du valt AIK framför en utbildning, är det så jäkla smart?
Jag pluggar också i Lund just nu men håller på DIF, gick på ett par matcher förra året och alla bortamatcherna i Skåne.

Fler AIKare borde kanske skaffa sig en utbildning, då hade eran ekonomi inte varit så jäkla dålig

Jag är DIF iofs, men man gör ju sina val
Citera
Medlem
Rubarth23s avatar
Helvete.
Det är så sjukt jävla jobbigt tungt just nu, man mår riktigt, riktigt dåligt kan inte tänka klart längre, tankarna går ändå till AIK och hur tungt vi har det just nu.
Que Sera Sera- Vi håller på AIK!
Citera
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Du menar alltså att det INTE skulle vara straff för AIK?

Japp.

Bollen träffar armen/kroppen det är således inte armen som söker bollen och då ska det frias enligt regelboken.

Sedan är det reflex du får när du får en boll på/mot kroppen.

Halmstads spelaren har armen handen intill kroppen därmed gör han sej inte större.

Läs regelboken kanske du ändrar uppfattning.
Senast redigerad av hurvardetnu 2010-04-14 kl. 21:49.
Citera
2010-04-14, 21:46
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Håller med. Det är så jävla tröttsamt med alla som varje gång kommer med en replikering som frågar varför man inte befann sig på plats när ens lag spelade. För det första måste man inte gå på alla matcher för att älska ett lag och för det andra så finns det folk som har förhinder. Svårare än så är det inte.

Precis, man prioriterar olika, lever olika för sitt lag
Citera
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Definitivt

Tänkte faktiskt på en annan situation. Straff var det nog ja, men tycker som sagt att ett lag som spelar så dåligt inte förtjänar en så billig straff.
8-3 i avslut på mål till HBK säger allt.
Nej, det gör det verkligen inte. HBK hade en massa dåliga avslut rakt på Maanoja, de flesta helt ofarliga. Vi hade däremot ett antal riktigt bra lägen på nick som gick precis över.

Däremot var inte vårt anfallsspel jättebra. Det var som vanligt väldigt omständigt och vi hotade aldrig i djupled. Vi skapade dock som sagt ett antal bra lägen efter inlägg. Jag vet inte om du såg matchen men om du gjorde det kan du knappast påstå att HBK såg farligare ut i 90 minuter?
Citera
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Aik är ändå en klubb som haft stor tränaromsättning.8st olika tränare från 00-08, och då var ändå norling där i 5 säsonger.

Visst är det så, men då hade vi det väldigt rörigt runtomkring och i styrelsen. Ska mycket till om dagens styrelse tar ett beslut om att sparka en trippelmästartränare efter 14 omgångar. Vi har ändå tappat 4 viktiga startspelare som tycks saknas mer än vad jag trodde på förhand. Obolo är väl den som hade varit bra att haft kvar i detta läge.
Citera
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Men fortfarande sjukt usel?
förresten, en hälsning från Bojan http://www.youtube.com/watch?v=709YjUjTzz0&feature=related
tror ni fortfarande han har det flinet på sina läppar ^^
Haha tack för den
Citera
2010-04-14, 21:50
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Nej, det gör det verkligen inte. HBK hade en massa dåliga avslut rakt på Maanoja, de flesta helt ofarliga. Vi hade däremot ett antal riktigt bra lägen på nick som gick precis över.

Däremot var inte vårt anfallsspel jättebra. Det var som vanligt väldigt omständigt och vi hotade aldrig i djupled. Vi skapade dock som sagt ett antal bra lägen efter inlägg. Jag vet inte om du såg matchen men om du gjorde det kan du knappast påstå att HBK såg farligare ut i 90 minuter?

Nej AIK var precis som hela mediasverige fokuserar på bra sista 20 minuterna, resten av matchen kontrollerades de utmärkt och blev utspelade taktiskt. Sen fick ni som sagt inga bättre lägen än de nickar som hamnade över och utanför mål. Inte många givna lägen helt enkelt.
Citera
2010-04-14, 21:50
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Visst är det så, men då hade vi det väldigt rörigt runtomkring och i styrelsen. Ska mycket till om dagens styrelse tar ett beslut om att sparka en trippelmästartränare efter 14 omgångar. Vi har ändå tappat 4 viktiga startspelare som tycks saknas mer än vad jag trodde på förhand. Obolo är väl den som hade varit bra att haft kvar i detta läge.

Obolo var grymt värdefull för AIK men också Hooiveld. Hooiveld är väl en av de spelare som jag saknar mest, trots att vi har svårt att göra mål nu. Fan, varför gör vi inte mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in