2010-04-20, 21:55
Medlem
Salorms avatar
ÅFF aha aha aha, dom gör alla våra mål!

Herre min jävla skapare.. Vi kan inte vara det ledande laget, det är verkligen direkt pinsamt. Och den där jävla Prince, sälj han till aik där han kan stå och köra sina bakåtpassningar istället.. Jävla primadonna!

Men 3 poäng är alltid 3 poäng!
Citera
2010-04-20, 22:01
Medlem
Stålverks avatar
Värst var målkåta Åtvid blev när de väl kom igång!

Annars är det inte mycket att säga. Två medelmåttiga lag och mängder av individuella misstag. Det är bara att tacka och ta emot för tre poäng. Det kan visa sig välbehövligt i slutet av serien.
Citera
2010-04-20, 22:12
Medlem
olllies avatar
HIF. Vilket lag alltså. Pressen och positionsspelet är klockrent. Anfallspelet däremot.. Fan vad dålig Erik "offside" Sundin är.. Och Rasmus Jönsson måste även han komma igång om det här ska hålla i sig
Citera
2010-04-20, 22:20
Medlem
Casabas avatar
Jaha, det här var ju inte speciellt roligt. Inte särskilt oväntat dock, såg det som en liten möjlighet att ha någon chans tidigare, men sen när Sudic, Ofere och Ricardinho försvinner och HeIF har den formen de har nu så finns det ju inte så mycket att hoppas på.

Förutom själva mantappet så kändes det dock riktigt lojt och pinsamt mycket felpassningar, ingen press överhuvudtaget. Den sämsta insatsen mot HeIF på väldigt länge, känns som att HeIF alltid är mer taggade och på tå än vad Malmö är i dessa matcher.
Citera
2010-04-20, 22:48
Medlem
Nayelis avatar
Ja satan vad längesen det var vi vann mot heif. Finns inte så mycket att säga om dagens drabbning, dom var tyvärr bättre på alla plan. Förjävligt tråkigt med skador på Ofere och Ricardinho, hoppas det inte är allt för illa med dom.
Citera
2010-04-20, 22:52
Medlem
matte85s avatar
Som HIFare är det självklart kul men jag undrar en sak, borde inte Edman fått kort för sin tackling av Ofere?
Citera
2010-04-20, 22:57
Medlem
Nayelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte85
Som HIFare är det självklart kul men jag undrar en sak, borde inte Edman fått kort för sin tackling av Ofere?

I vilken situation menar du? Den när han blir skadad? Jag såg inte riktigt vad som hände och man fick aldrig någon repris på det, men ska han ha ett kort där så borde det väl även vara straff?
Citera
2010-04-20, 23:02
Medlem
Samwises avatar
Totalfotboll spelades på Stockholm Stadion inför 50 000 skrikande fans, detta kan vara det bästa sedan Italien och Argentina drabbade samman någon gång 82.
Citera
2010-04-20, 23:04
Medlem
Har svårt att se Malmö eller Helsingborg som vinnare av allsvenskan, båda lagen har väldigt tunna trupper. Det hade iofs Blåvitt när de vann 07 och AIK:s trupp förra året var ju inte heller särskilt bred. Men jag vet inte, Roland Nilsson känns inte som en tränare man vinner SM-Guld med och frågan är ändå om inte Helsingborgs ganska dåliga anfall (Jönsson är oprövad och Sundin är inte tillräckligt bra) och tunna trupp kommer kosta för mycket i slutet.

Men jag tror mer på Helsingborg än Malmö, Lantz och Edman ger värdefull rutin och Conny Carlsson verkar ha fått ordning på försvaret.
Citera
2010-04-20, 23:10
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Totalfotboll spelades på Stockholm Stadion inför 50 000 skrikande fans, detta kan vara det bästa sedan Italien och Argentina drabbade samman någon gång 82.
Måste varit de bästa någonsin va? Och var det inte 100 000 plus 200 000 som stod i skylifts utanför?
Citera
2010-04-20, 23:11
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
ÅFF aha aha aha, dom gör alla våra mål!

Herre min jävla skapare.. Vi kan inte vara det ledande laget, det är verkligen direkt pinsamt. Och den där jävla Prince, sälj han till aik där han kan stå och köra sina bakåtpassningar istället.. Jävla primadonna!

Men 3 poäng är alltid 3 poäng!
Hade jag varit du hade jag varit jävligt glad åt de där flytpoängen som trillar in även om man spelar uselt.
Raka motsatsen mot er förra året...
Citera
2010-04-20, 23:12
Medlem
Brullas avatar
Måste säga att jag har underskattat Helsingborg något otroligt inför den här säsongen. Såg dem som ett lag med en hyfsad defensiv och en tunn offensiv. Ibland kan till och med jag ha fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in