2010-04-13, 22:21
Medlem
P3RK3L3s avatar
Jag har verkligen inga som helst förväntningar på Clecio men jag kan inte för mitt liv förstå hur FAN man kan jämföra honom med Quirinho? Efter hans första träning?! Quirino kostade ju 14 millar och floppade över ett par säsonger medan den här Clecio inte kostade ett skit och har alltså varit med på en träning. Bra jämförelse!
Citera
2010-04-13, 22:36
Medlem
Clecio kan banne mig inte floppa. Om uppgifterna stämmer har han ca 30K i månadslön i 3 månader och AIK kan sen köpa ut han för 0,5 - 1,0 mille. Tillochmed jag skulle krävt mer än 30K för att ta tjänsteledigt i 3 månader för att provspela i en annan världsdel. Denna Brasse är att jämföra med att låta en div 4 spelare få chans att träna med laget i 3 månader och visa sig värd en tröja, dvs kan omöjligt bli en flopp även om han inte får spela 1 minut! Sätts han på planet hem igen i sommar har han bara kostat månadslönen vilket motsvarar en busschafförs som jobbat extra lite helger!
Citera
2010-04-13, 22:40
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Clecio kan banne mig inte floppa. Om uppgifterna stämmer har han ca 30K i månadslön i 3 månader och AIK kan sen köpa ut han för 0,5 - 1,0 mille. Tillochmed jag skulle krävt mer än 30K för att ta tjänsteledigt i 3 månader för att provspela i en annan världsdel. Denna Brasse är att jämföra med att låta en div 4 spelare få chans att träna med laget i 3 månader och visa sig värd en tröja, dvs kan omöjligt bli en flopp även om han inte får spela 1 minut! Sätts han på planet hem igen i sommar har han bara kostat månadslönen vilket motsvarar en busschafförs som jobbat extra lite helger!

Strålande sammanfattning min vän.
Citera
2010-04-13, 23:05
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Väldigt bra förstapost! Välkommen till FB.
Citera
2010-04-13, 23:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Så lämnar han kvar en telefonräkning på 50k när han sticker som AIK får betalar, vilket har hänt några gånger när brassar har varit här korta sejourer.
Citera
2010-04-13, 23:25
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Väldigt bra förstapost! Välkommen till FB.
Instämmer!
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så lämnar han kvar en telefonräkning på 50k när han sticker som AIK får betalar, vilket har hänt några gånger när brassar har varit här korta sejourer.
Haha klassiskt.
Men jag tycker att det är tragikomiskt att DN jämfört honom med Quirino och videojuggarna efter en träning.
Citera
2010-04-13, 23:26
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jag har verkligen inga som helst förväntningar på Clecio men jag kan inte för mitt liv förstå hur FAN man kan jämföra honom med Quirinho? Efter hans första träning?! Quirino kostade ju 14 millar och floppade över ett par säsonger medan den här Clecio inte kostade ett skit och har alltså varit med på en träning. Bra jämförelse!

Ingen bra jämnförelse håller med!
Quirinho hade ju goda meriter.
Q kan man ju snarare jämnföra med Burgic har hört att han
kostade ~8milj ngn som kan bekräfa/dementera?

Sedan lönemässigt lär skillnaden vara så stor mellan Q & B

Vi fick iaf betalt för "Kurre" samt så gjorde han en del baljor, bla 1-0 målet emot er (matchen slutade dock 1-1)

Svårt läge iaf för Clecio å göra mål när laget går dåligt.

Kommer första spelmålet imorn mot hbk?
Citera
2010-04-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Så du menar på fullaste allvar att Hamrén & co inte testar han i landslaget för att han är blatte?

Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Haha är du på riktigt?

Varför skulle de vara främlingsfientliga bara för att Mutumba inte presterar tillräckligt bra för att platsa?
Lätta jävla ursäkter du drar, att kalla Hamrén och grabbarna för rasister är fan bara dåraktigt.

Edit: Sicken miss
Det är mycket enklare att lyckas i Sverige om man är "etniskt" svensk. En Karlsson har enklare att få lägenhet, komma in på utbildningar och få jobb än Muhammed har. Det är fakta, och jag förstår inte varför fotbollen skulle vara förskonnad från samhällets segregeation.

Nu menar jag inte att Hamrén, Lennartsson, Allbäck eller någon annan på förbundet är främlingsfientlig, men jag tror det krävs mer än en bra allsvensk säsong att komma med i en landslagstrupp om man är invandrare det tror jag helt ärligt.

Och eftersom det här är en tråd om fotboll och inte segration i samhället kan den som känner sig tvungen att debattera vidare ta det via pm.
Citera
2010-04-14, 01:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det är en sak jag inte alls förstår i denna diskussionen om Mutumbas vara eller inte vara i januari-turnén.
Varför påstår folk här att han ens var i närheten av något sådant? Är minnet så kort? Ja. Han var i närheten av den kvalitén i ett par matcher alldeles på slutet av säsongen. Är en 3 veckors formtopp tillräckligt för att bli uttagen i Sveriges landslag? Är vi så desperata? Jag för min del kommer lika mycket ihåg hur han ägdes av Johan Lind i en match mot Häcken eller hur fullständigt uselt skrattretande hans "överstegsfinter" var i en match mot Kalmar som i hur bra han var dom sista matcherna. Och nej. Det här handlar inte om hans allmänna ojämnhet, det handlar om att han var rätt kass den största delen av allsvenskan förra året. Ska man ta med någon på såna meriter så kan man ju ta med halva allsvenskan ungefär..
Citera
2010-04-14, 01:40
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Det är mycket enklare att lyckas i Sverige om man är "etniskt" svensk. En Karlsson har enklare att få lägenhet, komma in på utbildningar och få jobb än Muhammed har. Det är fakta, och jag förstår inte varför fotbollen skulle vara förskonnad från samhällets segregeation.

Nu menar jag inte att Hamrén, Lennartsson, Allbäck eller någon annan på förbundet är främlingsfientlig, men jag tror det krävs mer än en bra allsvensk säsong att komma med i en landslagstrupp om man är invandrare det tror jag helt ärligt.

Och eftersom det här är en tråd om fotboll och inte segration i samhället kan den som känner sig tvungen att debattera vidare ta det via pm.

Ett effektivt sätt att få sista ordet på!

För övrigt tycker jag att du talar en jävla massa strunt, men som sagt, detta är inte I&I, så vi får väl kanske lämna det här.
Citera
2010-04-14, 01:41
Medlem
Mufc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Är det inte det som gör en spelare bra? Att de de facto är bra, hela tiden, och inte bara ibland? Mutumba i landslaget? Jag tar fan hellre Lycén.

Precis,det jag menade!
Han kommer aldrig komma i närheten av det svenska landslaget om inte ett mirakel inträffar!
Citera
2010-04-14, 02:36
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufc-
Precis,det jag menade!
Han kommer aldrig komma i närheten av det svenska landslaget om inte ett mirakel inträffar!
Så sant så sant. Man ska aldrig säga aldrig. Men jag ser det bara inte. I övrigt tycker jag MMs personlighet är en frisk fläkt, men så värst bra tycker jag inte att han är. Men jag är väl färgad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in