2010-01-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Det var väl ingen skräll direkt, känns som han är en av få killar i truppen som kan slå sig in i en riktigt landslagstrupp.

Haha knappast. Sverige har betydligt bättre mittbackar ute i Europa.
Citera
2010-01-20, 00:26
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Haha knappast. Sverige har betydligt bättre mittbackar ute i Europa.

Fast dom flesta börjar väl bli till åren? Majstorovic,Mellberg, Hansson?
Citera
2010-01-20, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Fast dom flesta börjar väl bli till åren? Majstorovic,Mellberg, Hansson?

Granqvist, Bjärsmyr, Rasmus Bengtsson,
Citera
2010-01-20, 07:49
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Är det ens värt att ta upp den här diskussionen?
Alla värdererar väl olika, vissa tycker dina namn har gjort bättre ifrån sig, medan andra tycker att Per Karlsson vart bättre.
Citera
2010-01-20, 09:32
Medlem
LastCaresss avatar
Alltså, Tobias Grahn. Vad gick fel? Var inte han en talang a la Rödlund, eller har jag helt fel?
Citera
2010-01-20, 09:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Alltså, Tobias Grahn. Vad gick fel? Var inte han en talang a la Rödlund, eller har jag helt fel?

Han var en talang som har en attityd som satt käppar i hjulet.
Synd egentligen men inte oväntat.
Citera
2010-01-20, 09:45
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han var en talang som har en attityd som satt käppar i hjulet.
Synd egentligen men inte oväntat.

Lite roligt att folk tror att han är bra fortfarande också...
Citera
2010-01-20, 10:10
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/djurgarden/article6455205.ab

Vad säger difare om detta? Är det pinsamt eller ett bevis på självinsikt?

Personligen vettefan, ingen hemlighet att man som AIKare hyser en del agg mot dif. Men att styrelsen för en "storklubb" går ut och säger att man har en topp tio ambition ger lite felaktiga signaler. Man hade kunna skicka bättre signaler och ändå varit försiktiga genom att säga t.ex. "Vi ska ha revansch från förra året, en sådan placering är inte ok".

På så sätt måla upp det mer som en revansch säsong, utan att göra en "Vi går för guldet" zoran. Detta låter ju lite hbk över hela grejen.

Antagligen har man en i laget en högre målsättning, jag tycker det är bättre att sätta en låg målsättning och underskattas, minns ni vad som hände bajen 09 med deras "top4, europaspel" gick ju sådär?
Citera
2010-01-20, 10:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Alla värdererar väl olika, vissa tycker dina namn har gjort bättre ifrån sig, medan andra tycker att Per Karlsson vart bättre.

Ibland blir det dock lite väl mycket AIK-centrerat. Så fort någon kritiserar AIK eller era spelare är det locket på från ert håll och någon form av "men alla tycker olika". När det inte längre handlar om AIK går det däremot bra att hugga. Att tycka att Karlsson gjort bättre ifrån sig under en längre tidsperiod än vad Granqvist, Bengtsson och Bjärsmyr gjort kan bara en AIK:are utan minsta lilla självinsik tycka. Ärligt.

/feldgrau
Citera
2010-01-20, 10:35
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ibland blir det dock lite väl mycket AIK-centrerat. Så fort någon kritiserar AIK eller era spelare är det locket på från ert håll och någon form av "men alla tycker olika". När det inte längre handlar om AIK går det däremot bra att hugga. Att tycka att Karlsson gjort bättre ifrån sig under en längre tidsperiod än vad Granqvist, Bengtsson och Bjärsmyr gjort kan bara en AIK:are utan minsta lilla självinsik tycka. Ärligt.

/feldgrau
Jag tycker snarare att IFK:are gång på gång bevisar hur känsliga de är, inte alls bättre än vad ni påstår att vi gnagare är.
Jag har inte skrivit att Per Karlsson var bättre, utan att det var en definitionsfråga. Själv så tog jag ingen ställning, även om jag tycker PK vart grymt bra under säsongen, inte mycket sämre än Jos som var bäste mittback i AS 2009.
Senast redigerad av Viking- 2010-01-20 kl. 10:43.
Citera
2010-01-20, 12:00
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:

Absolut duktiga mittbackar, kan väl tycka att Granqvist är bättre än Per Karlsson men att säga att Bjärsmyr och Bengtsson är betydligt bättre än Karlsson är väl att ta i?
Citera
2010-01-20, 12:03
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Då kan man ju fråga sig varför just Bjärsmyr och Bengtsson var dom som var ordinarie i U-21 EM och inte Per Karlsson.

Ni glömde dessutom Jonas Olsson. Sveriges tredje bästa mittback enligt mig, bara Majstorovic och kanske Mellberg håller högre nivå. Sedan Per Nilsson, Almebäck, Söderberg, Segerström, von Schlebrügge, Jon Jönsson, Antonsson, Peter Larsson och säkert några fler håller ungefär samma klass som Karlsson.
Senast redigerad av FabioAugusto 2010-01-20 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in