2010-01-27, 16:29
Medlem
Bornets avatar
Det kanske inte bara är delar utav våra supportrar som langar vid sidan om

http://www.gp.se/sport/1.298292-gaisbrassar-togs-for-knarkkurirer

Fan om inte detta öppnar upp för en värvning utav Raneige så är cirkeln komplett
Citera
2010-01-27, 16:54
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det ryktades om närmre 100k med hans nya kontrakt.
En ganska otrolig summa för en så pass skadebenägen spelare, speciellt då Obolo satt och harva med 50k i månaden
Citera
2010-01-27, 17:08
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
En ganska otrolig summa för en så pass skadebenägen spelare, speciellt då Obolo satt och harva med 50k i månaden

Japp, men har hört exakt samma summa, han förlängde inför förra säsongen (kan ha fel) och då snackades det om mellan 90-100000 i månaden, självklart helt åt helvete med tanka på att han ALLTID har varit skadebenägen.
Citera
2010-01-27, 17:44
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Absolut. Men det är vad jag har hört. Enbart via rykten så klart. Men ändå..
Citera
2010-01-27, 17:45
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Japp, men har hört exakt samma summa, han förlängde inför förra säsongen (kan ha fel) och då snackades det om mellan 90-100000 i månaden, självklart helt åt helvete med tanka på att han ALLTID har varit skadebenägen.
Är väl endå försäkringskassan som betalar lönen sålänge han är skadad (har hört 70k/månaden btw), så kanske inte är så farligt just på den ekonomiska biten.
Sedan tillhör jag de som tror att Özkan skulle kunna bli hur bra som helst om han inte gick skadad 3/4 av sin karriär. Skön snubbe också.
Citera
2010-01-27, 17:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Är väl endå försäkringskassan som betalar lönen sålänge han är skadad (har hört 70k/månaden btw), så kanske inte är så farligt just på den ekonomiska biten.
Sedan tillhör jag de som tror att Özkan skulle kunna bli hur bra som helst om han inte gick skadad 3/4 av sin karriär. Skön snubbe också.

Jag vågar inte rätta dig, men gör verkligen FK det? Det låter lite halvsjukt kan jag tycka. Däremot så borde aik ha skrivit en klausul iomed hans skadebenägenhet om att han kanske får en viss % om han är skadad osv.
Citera
2010-01-27, 17:59
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag vågar inte rätta dig, men gör verkligen FK det? Det låter lite halvsjukt kan jag tycka. Däremot så borde aik ha skrivit en klausul iomed hans skadebenägenhet om att han kanske får en viss % om han är skadad osv.
Rent logiskt så borde de ju göra det. Hans yrke är fotbollsspelare och han har skadat sig så att han inte kan utföra sitt arbete utan är sjukskriven.

Ej sagt att jag tycker det är okej, men så borde det ju funka om det inte råder andra regler för fotbollsproffs.
Citera
2010-01-27, 18:02
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:

Tror inte det, tror bara FK betalar så länge en spelare är "HELT" skadad, dvs sängliggande. Så fort spelaren kan rehab träna så är han klubben ansvar.
Citera
2010-01-27, 18:13
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag går efter vad jag hört om Rami Shaaban, hans lön var ju betalad utav FK, och han har haft liknande skadeproblem som Özkan, så det känns logiskt att FK även kliver in här.
Citera
2010-01-27, 18:32
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Jag går efter vad jag hört om Rami Shaaban, hans lön var ju betalad utav FK, och han har haft liknande skadeproblem som Özkan, så det känns logiskt att FK även kliver in här.

Man får inte lön utan sjukersättning från försäkringskassan. Rami Shaaban var 100% sjukskriven för en korsbandsskada vilket knappast går att jämföra med Özkans ljumsk- och lårproblem.
Citera
2010-01-27, 18:36
Moderator
easy_dans avatar
FK har ett maxbelopp på 27 000, utöver det tror jag dom flesta spelare har privat försäkring som kickar in vid skada.

Var det inte Kåmark som inte hade försäkring när han spela i gnaget och gnällde i media om hur fattig han var?
Citera
2010-01-27, 18:41
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
FK har ett maxbelopp på 27 000, utöver det tror jag dom flesta spelare har privat försäkring som kickar in vid skada.

Var det inte Kåmark som inte hade försäkring när han spela i gnaget och gnällde i media om hur fattig han var?

Det stämmer om Kåmark, han satt i köket och grät över att han inte hade råd till hyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in