2010-01-18, 23:27
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jo, annars hade jag väl inte argumenterat för det? Det var ju så diskussionen började.

/feldgrau

Då jag har missat det får du gärna visa mig vart någon skrev detta?
Citera
2010-01-18, 23:27
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Lite lustigt att du tar info från AIK:s hemsida men endå inte vet att han konkurrerade med spelare som Wilton och Obolo, båda i storform. Hur kan skador vara en dålig ursäkt förresten? Jag undrar hur bra du förväntar dig att man ska vara om man åker på skada efter skada för att sedan få spela i 7 minuter per match. Man antog att han äntligen var i samma form som han var i hemlandet då han inte bara gjorde mål, utan var väldigt bra under försäsongen.
Du beter dig allt mer som ett troll, jag kan nämna flera spelare för dig som jag anser överflödiga i AIK; Jagne, Saleh, Bergh är några. Anledningen till att jag försvarar vissa spelare är kanske för att jag följt de på bra mycket närmare håll än vad du har, och sett de blixtra till, hur många matcher med AIK har du ens sett? 10 som mest, varav 8,5 var denna säsong?
När det gäller hemsidan får du skärpa dig, man baserar fotbollskunskap på vad man ser i första hand, är man sedan Erik Niva kan man koncentrera sig på statistik.
Därför att ofta skylls på skador när en upphausad spelare i aik underpresterar gång på gång. Visst Burgic har varit skadad, men det är inte hela sanningen. Sen verkar du inte ha så vidare koll på burgic när du påstår att han aldrig fått chansen att visa upp sig. Han har spelat 45 minuter eller mer i 47 matcher.
Jag har sett en del matcher med aik och även andra allsvenska lagen i 25 år, så jag anser nog att jag har skaplig koll. Jag är inte som du som glider in i allsvenska trådarna för första gången september 09 när aik huxflux ligger i vinnarhålet. Så jag skulle nog passa mig för att kalla folk troll när jag är i din sits
Citera
2010-01-18, 23:40
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Därför att ofta skylls på skador när en upphausad spelare i aik underpresterar gång på gång. Visst Burgic har varit skadad, men det är inte hela sanningen. Sen verkar du inte ha så vidare koll på burgic när du påstår att han aldrig fått chansen att visa upp sig. Han har spelat 45 minuter eller mer i 47 matcher.
Jag har sett en del matcher med aik och även andra allsvenska lagen i 25 år, så jag anser nog att jag har skaplig koll. Jag är inte som du som glider in i allsvenska trådarna för första gången september 09 när aik huxflux ligger i vinnarhålet. Så jag skulle nog passa mig för att kalla folk troll när jag är i din sits

Klockrent, ett troll gör ju inget annat än att glida in i trådar
Om du verkligen har följt allsvenskan i 25 år så måste du vara väldigt enögd, då du sällan lyckas vara objektiv.
Burgic har varit skadad kanske 3/4 av tiden han varit i AIK, och när han väl vart frisk så har han stått i skuggan av spelare som Obolo och Wilton (som petar de flesta anfallare i allsvenskan).
Jag finner det oerhört lustigt hur IFK:are grät blod över deras skador förra säsongen, men så fort man nämner att ett annat lag inte heller hade det så lätt så attackerar de det påståendet med näbbar och klor.
Nåja, eftersom du som göteborgare tror dig veta mer om AIK:s trupp än jag som följt AIK på nära håll sedan jag var väldigt liten så kanske det är bäst att vi avslutar diskussionen, blir ju bara pinsamt när du tar mig på sängen med all din AIK-kunskap
Citera
2010-01-19, 00:03
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Klockrent, ett troll gör ju inget annat än att glida in i trådar
Om du verkligen har följt allsvenskan i 25 år så måste du vara väldigt enögd, då du sällan lyckas vara objektiv.
Burgic har varit skadad kanske 3/4 av tiden han varit i AIK, och när han väl vart frisk så har han stått i skuggan av spelare som Obolo och Wilton (som petar de flesta anfallare i allsvenskan).
Jag finner det oerhört lustigt hur IFK:are grät blod över deras skador förra säsongen, men så fort man nämner att ett annat lag inte heller hade det så lätt så attackerar de det påståendet med näbbar och klor.
Nåja, eftersom du som göteborgare tror dig veta mer om AIK:s trupp än jag som följt AIK på nära håll sedan jag var väldigt liten så kanske det är bäst att vi avslutar diskussionen, blir ju bara pinsamt när du tar mig på sängen med all din AIK-kunskap
Hur är det själv med din objektivitet? Det är till att kasta sten i glashus märker jag. Minns du hur denna diskusion startade? Om jag inte minns fel så jämförde du blåvitts skador ungefär likvärdigt med era egna. Till och med en 3 åring inser ju att skador på nyckelspelare betyder mer än skador på spelare som har en fot i startelvan och en utanför. Jag tror mig knappast veta mer om aiks trupp än dig, men det är fakta att Burgic lirat mer än du tycks framhäva.....skadad eller inte så var/är han långtifrån ifrån wilton samt obolos klass. Men men.....upp till bevis i år.Det är ju ändå svenska mästarna han lirar för
Citera
2010-01-19, 00:10
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hur är det själv med din objektivitet? Det är till att kasta sten i glashus märker jag. Minns du hur denna diskusion startade? Om jag inte minns fel så jämförde du blåvitts skador ungefär likvärdigt med era egna. Till och med en 3 åring inser ju att skador på nyckelspelare betyder mer än skador på spelare som har en fot i startelvan och en utanför. Jag tror mig knappast veta mer om aiks trupp än dig, men det är fakta att Burgic lirat mer än du tycks framhäva.....skadad eller inte så var/är han långtifrån ifrån wilton samt obolos klass. Men men.....upp till bevis i år.Det är ju ändå svenska mästarna han lirar för
Ok, mitt sista inlägg bara för att klargöra en sak. Jag har inte jämfört AIKs och IFKs skador, jag har endast försökt klargöra att även AIK hade problem med skadade spelare, aldrig huruvida AIK hade det värre. Hade du läst mina tidigare inlägg istället för att bara försöka motargumentera specifika stycken så hade du insett det.
Citera
2010-01-19, 08:32
Medlem
Brullas avatar
Jag tror att det är lite skillnad att vara skadad om man är en sån spelartyp som Burgic är. Han är en boxspelare, en utpräglad målskytt som kommer till sin rätt när han får vara frisk och spela många matcher i sträck utan skador och petningar. När Norling var tränare roterade han ju väldigt mycket i startelvan, något som Burgic i intervjuer har sagt var väldigt jobbigt för honom då han kunde göra mål två matcher i rad för att sedan vara petad i nästa. Lägg där till alla skadebekymmer han har haft de senaste åren så förstår man att han inte har kommit till sin rätt.

När det gäller Walker var han förra säsongen tänkt som en startspelare och redan på hösten 2008 höll han på att slå sig in i startelvan på allvar.
Citera
2010-01-19, 14:01
Medlem
"Sämst av alla, färska Djurgårdenspelaren Joel Perovuo, som ju i Honka gjorde sig känd som en av de mest passningssäkra spelarna i hela ligan"

http://www.hbl.fi/text/sport/2010/1/18/d42097.php

Där kom svaret varför AIK inte ville han Perovuo
Citera
2010-01-19, 14:11
Medlem
Dragonauts avatar
Ang Miran så tillhör jag den skaran som inte riktigt tror på honom. Jag tycker precis som funeral att han har haft flera tillfällen att visa vad han kan. Men inte på något vis övertygat mig. Jag om någon hoppas ju på att han får stänka in 35 baljor och vinna skytteligan i VM. Men det kommer inte att ske...

Att han har fått de senaste åren spolierade av skador råder det ju inget tvivel om och det säger heller inget om han kvalité som fotbollspelare. Vad som däremot talar mot honom är just det som nämns här ovan. Att han inte kunde ta att han blev petad av Norling. Vill du spela? Prestera bättre! Det är jävligt enkelt...

Alltså så är jag högst tveksam till att Miran skulle vara någon tongivande spelare i våran (förhoppningsvis) framgångsrika säsong 2010. Men jag hoppas innerligt att jag har fel.
Citera
2010-01-19, 15:53
Medlem
Rubarth23s avatar
AIK's mittback Per Karlsson är med i startelvan i Sverige på träningslägret.
Citera
2010-01-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
AIK's mittback Per Karlsson är med i startelvan i Sverige på träningslägret.
Det var väl ingen skräll direkt, känns som han är en av få killar i truppen som kan slå sig in i en riktigt landslagstrupp.
Citera
2010-01-19, 17:19
Medlem
feldgraus avatar
Liksom en drös andra allsvenska spelare. Bland annat Sebastian Eriksson och Emir Bajrami.

/feldgrau
Citera
2010-01-19, 21:49
Medlem
RuterKungs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/djurgarden/article6455205.ab

Vad säger difare om detta? Är det pinsamt eller ett bevis på självinsikt?

Personligen vettefan, ingen hemlighet att man som AIKare hyser en del agg mot dif. Men att styrelsen för en "storklubb" går ut och säger att man har en topp tio ambition ger lite felaktiga signaler. Man hade kunna skicka bättre signaler och ändå varit försiktiga genom att säga t.ex. "Vi ska ha revansch från förra året, en sådan placering är inte ok".

På så sätt måla upp det mer som en revansch säsong, utan att göra en "Vi går för guldet" zoran. Detta låter ju lite hbk över hela grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in