2010-03-09, 20:59
Medlem
Rubarth23s avatar
Som ni säger är nog Råsunda-alternativet helt kört,
Men i statusrapporten som jag länkade till för några dagar sedan står det att Råsunda endast är ett alternativ om den kan köpas loss för 150-200 miljoner, och sedan lägger man ca 300 miljoner på att fräscha upp arenan.
Nu när PEAB och SvFF satt ett pris på 5-600 miljoner är det som sagt kört.

EDIT
För övrigt tackas Jos av igen på premiären på söndag.
Citera
2010-03-09, 21:02
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Som ni säger är nog Råsunda-alternativet helt kört,
Men i statusrapporten som jag länkade till för några dagar sedan står det att Råsunda endast är ett alternativ om den kan köpas loss för 150-200 miljoner, och sedan lägger man ca 300 miljoner på att fräscha upp arenan.
Nu när PEAB och SvFF satt ett pris på 5-600 miljoner är det som sagt kört.

EDIT
För övrigt tackas Jos av igen på premiären på söndag.
När köpte PEAB arenan?
Citera
2010-03-09, 21:04
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
När köpte PEAB arenan?
De äger den inte, men har väl rättigheter på bostäder som ska ersätta arenan som jag har förstått det.

Swedbank Arena erbjuder AIK låneavtal för övrigt: http://nyheter24.se/sport/fotboll24/allsvenskan/318984-bud-till-aik-fran-swedbank-arena
Citera
2010-03-09, 21:11
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
De äger den inte, men har väl rättigheter på bostäder som ska ersätta arenan som jag har förstått det.

Swedbank Arena erbjuder AIK låneavtal för övrigt: http://nyheter24.se/sport/fotboll24/allsvenskan/318984-bud-till-aik-fran-swedbank-arena
Ah, då har det inte förändrats alltså. Och svaret var väl egentligen menat till RuterKung som uttryckligen skrev att PEAB ägde Råsunda. Sen missuppfattade jag det som att du också påstod det...

För övrigt kan de köra upp sitt låneavtal i röven. Vi ska ha en viss ägandeprocent i arenan vi spelar på anser jag. De kan få bygga sin jävla jätteborg där borta vid stationen och fyll med Bruce Springsteen-fans 60-80 ggr om året istället. För det är ju ungefär så ofta han är här, ändå lyckas de sälja slut på varenda biljett. Landslaget, Bruce Springsteen och 35-75 åriga besökare som bara sitter och klappar i takt. Kommer att passa Lagrellpajasen som handen i handsken.
Citera
2010-03-09, 21:13
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:

Allt är väldigt luddigt, svff har "sålt" sina delar till peab som delbetalning i swedbankarena. Vad sedan peab väljer att göra är en annan femma. Så har jag tolkat det hela.
Citera
2010-03-09, 21:19
Medlem
Rubarth23s avatar
Man blir så jävla arg bara man tänker på det.
Allt jag och många andra upplevt på Råsunda är obeskrivligt, och vad händer?
Jo man river den och bygger nya superfräscha bostäder, bygger en ny arena med konstgräs, skjutbart tak och plats för 50 000 pers.
Är det någon förutom svff som vill detta?
Citera
2010-03-09, 21:27
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Jo man river den och bygger nya superfräscha bostäder, bygger en ny arena med konstgräs, skjutbart tak och plats för 50 000 pers.

Dock så ska det vara naturgräs. Men håller med om allt annat. Men det är ju ganska uppenbart att lagrell fått storhetsvansinne, han ser nu slutet på sin period i svff. och vill ha ett monument i sin ära, så han ser till att detta monster byggs. Blir så jävla trött när jag ser honom och hans självgoda, vidriga leende.
Citera
2010-03-09, 21:34
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Dock så ska det vara naturgräs. Men håller med om allt annat. Men det är ju ganska uppenbart att lagrell fått storhetsvansinne, han ser nu slutet på sin period i svff. och vill ha ett monument i sin ära, så han ser till att detta monster byggs. Blir så jävla trött när jag ser honom och hans självgoda, vidriga leende.
Sry, blandade ihop den med Stockholmsarenan.
Citera
2010-03-09, 21:42
Medlem
funerals avatar
Citat:
Att en ny national arena behövs går inte att säga emot, råsunda börjar bli riktigt slitet och nergånget. Och att renovera den för flera hundra miljoner känns inte aktuellt.
Då peab skulle tjäna flera hundra miljoner på att riva den och bygga bostäder går ju inte heller att säga så mycket emot då pengar styr.
Men jag förstår att det är trist för aikåare som ägnat halva sitt liv åt råsunda och aik.
Citera
2010-03-09, 21:43
Medlem
RobEngströms avatar
Verkar myna ut i en arena-tråd, hehe.

Nej men angående Råsunda, är väl bara svff som sagt att arenan ska rivas? Solna stad ska väl göra någon sorts utredning om Peab ens får riva råsunda, det är uppfattningen jag har fått.

Fast jag är förvirrad och har varit det hela tiden angående Råsundas vara eller icke vara så att jag skulle ha fel är ingen högoddsare.
Citera
2010-03-09, 21:46
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Verkar myna ut i en arena-tråd, hehe.

Nej men angående Råsunda, är väl bara svff som sagt att arenan ska rivas? Solna stad ska väl göra någon sorts utredning om Peab ens får riva råsunda, det är uppfattningen jag har fått.

Fast jag är förvirrad och har varit det hela tiden angående Råsundas vara eller icke vara så att jag skulle ha fel är ingen högoddsare.
Kan också ha fel nu, men tror att Råsunda är Kulturmärkt, därav ska de utreda.
Kan som sagt ha fel, men har läst det någonstans.
Citera
2010-03-09, 21:51
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Att en ny national arena behövs går inte att säga emot, råsunda börjar bli riktigt slitet och nergånget. Och att renovera den för flera hundra miljoner känns inte aktuellt.
Då peab skulle tjäna flera hundra miljoner på att riva den och bygga bostäder går ju inte heller att säga så mycket emot då pengar styr.
Men jag förstår att det är trist för aikåare som ägnat halva sitt liv åt råsunda och aik.

Landslaget kan gott spela sina matcher på nya(gamla) ullevi, ändå ingen som bryr sig om landslaget i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in