2010-04-14, 22:21
Medlem
Casabas avatar
Riktigt härligt och hoppfull kan man inte hjälpa att man blir. Tycker ändå det känns lite osäkert, det har varit en del matcher där spelet och speciellt mittlåset inte har varit säkert som mot hbk, kff och nu ikväll, lyckligtvis har det ändå gått vägen. Ikväll på grund av en straff, så man undrar ju hur det går när man inte får sådant med sig, speciellt nu när Ofere ser ut att försvinna i sommar. Nåväl, vi hoppas det håller i så länge som möjligt.
Citera
2010-04-14, 22:22
Medlem
Bornets avatar
Jag undrar fortfarande vad det är för 'explosion' det talas om.
Citera
Medlem
LetThereBeRock7s avatar
Härligt att Åtvidaberg kommer upp och försvarar Östergötlands färger i högsta serien. Fortsätter dom så här så kanske de gör ett par mål innan säsongen är slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Som inte var någon hands.

var fan itne det alltså
Citera
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Att kalla en Djurgårdare för fan i sig är väl bara det en skymf mot supporterkulturen. Fy fan vad usla ni är just nu. Gå och gräv ned dig, korvmongo. Eller gå och hetsa på dina egna s.k. 'fans'. För vart fan är dom?

Varför ska jag hetsa dem? Vill de inte stå där hemma mot ett pissgäng kan de dra åt helvete, bara de inte dyker upp när (om?) framgångar frodas. Det värsta är ju att man inte kan döma dem när de kommer sen, ganska svårt att veta exakt vilka som var frånvarande på pissmatcherna.

Det handlar inte om att ha högst publiksiffra, blir bara sne när folk blåser upp sig som en likvärdig supporter när de inte går på matcher som andra gör.

Men som jag sagt åtskilliga gånger; man stödjer sitt lag på olika sätt
Citera
2010-04-14, 22:23
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
var fan itne det alltså

Nej inte enligt regelboken.
Citera
2010-04-14, 22:24
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Så du är på alla bortamatcher också får jag förmoda?
Ja han verkar vara riktigt hardcore som klagar på folk som inte ser varenda match med laget som befinner sig 60 mil bort.
Han går säkert på borta och hemmamatcher i följande sektioner: Herrfotboll, damfotboll, bandy och hockey...

... minst.
Citera
2010-04-14, 22:28
Medlem
Och nu ska vi möta topplag framöver! Heja AIK...

Idag kom vi någon vart, vilket man inte kan säga om tidigare 5 matcher. Synd bara att man inte kan få in bolljäveln. Kan inte se att någon är speciellt bra idag ändå, och förstår inte varför Eguren fortfarande får spela? Idag gjorde han vissa bra saker, exempelvis en passning som gick till en annan medspelare, så kanske det är påväg åt rätt håll där också?
AIK 2010 är en parodi på sig själva. Avgå Sanny, Thomas har cancer. FAN.
Citera
2010-04-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Okej, din syn på supportskap, jag och de som faktiskt ser matcherna på plats har en annan, fine.

Jag diskuterar ogärna supporterskap med en djufare, man blir bara förbannad. Anledningen? En bajare förklarar det ganska bra:

Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Nej, problemet är att vi helt saknar rörelse i anfallsspelet. När spelarna blir så statiska som i AIK just nu blir kantspelet lidande. Vi drar inte isär motståndarförsvaret, vi hotar inte i djupet och vi kommer inte runt på kanterna. När en passning slås på sista tredjedelen av planen ska den som slog passningen ta ny position och en tredje spelare som inte var inblandad i passningen ta någon sorts löpning. Då skapar man chanser, som t.ex. vi gjorde 2006. Nu tar knappt den som slår en passning ny rörelse. Jag tror dock det hela hänger mycket på självförtroende, vi vågar för lite.

Jag satt och tänkte på det åtskilliga gånger idag; Eguren eller Dulee får bollen, vänder upp, och har fem stillastående spelare framför sig. Var är rörelsen? Det var ju bara för HBK att kliva upp i rygg och stå kvar. Har lagt märke till den tendensen i de flesta matcherna nu, det verkar inte vara någon som vill ha bollen?
Citera
2010-04-14, 22:41
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Jag diskuterar ogärna supporterskap med en djufare, man blir bara förbannad. Anledningen? En bajare förklarar det ganska bra:

Jag satt och tänkte på det åtskilliga gånger idag; Eguren eller Dulee får bollen, vänder upp, och har fem stillastående spelare framför sig. Var är rörelsen? Det var ju bara för HBK att kliva upp i rygg och stå kvar. Har lagt märke till den tendensen i de flesta matcherna nu, det verkar inte vara någon som vill ha bollen?
Det var ju en av sakerna som var lite märkliga med laguttagningen till matchen. När Dulee/Eguren vänder upp har de fyra spelare att passa; Bojan, Martin, Flavio och Lundberg. Bojan vill fördela boll, Flavio går alltid ner på en kant och hämtar, Martin vill ha bollen vid fötterna så att han kan utmana och Viktor Lundberg vill antingen få skottläge eller inläggsläge. Det är alltså egentligen spelare som vill ha bollen, men de vill alla ha den för långt upp i banan och de vill ha den vid fötterna och inte att löpa på. När man spelar på det viset är det svårt att skapa chanser annat än på inlägg och just nu har vi inte någon tillräckligt bra huvudspelare efter att Ivan lämnade.

Förhoppningsvis kommer löpningarna med självförtroendet. Om vi vinner några matcher kommer spelarna få mer energi, de kommer våga mer och one touch-spelet kommer mer naturligt. För att nå dit kan det dock krävas hårt slit och kämpaglöd.
Citera
2010-04-14, 22:46
Medlem
Pumpkings avatar
Sweet bortaseger mot råttorna idag Jag hade nöjt mig med 1 pinne men vad gör man när AIKarna själva styr in bollarna Bara att tacka och ta emot!
Citera
2010-04-14, 22:49
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Sweet bortaseger mot råttorna idag Jag hade nöjt mig med 1 pinne men vad gör man när AIKarna själva styr in bollarna Bara att tacka och ta emot!

Kanske det var hands där med då på Halmstads 1-0 mål

Återigen så var det ingen hands eller straff för AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in