2010-04-24, 21:50
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Som neutral åskådare tycker jag nog Häcken var snäppet vassare. Men oavgjort känns inte som ett helgerån direkt. Däremot undrar jag hur stort förtroendekapital Bojan har att leva på, fullständigt usel i dag igen och nog måste det börja sina snart?

Vi utomstående har undrat detta länge, men alltid blivit överröstade av gnagare som tycker vi är idioter och att livbojan har "ett j-a gnagarhjärta!" Han har bara TV-manér. Period.
Citera
2010-04-24, 21:50
Medlem
Rubarth23s avatar
Missade Blåvitt en straff idag? Och i så fall, vem la den?
Citera
2010-04-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Nja, jag kan nog inte hålla med. Vet dock inte vad du menar med viktig match, okej om det är som avgörande matchen ifjol som vi tog hem (Känns jääääävligt avlägset nu) men jag tycker att man knappt då ska chansa med en så ung spelare som är ett så stort framtidslöfte.
Som du säger, extremt korkat mot Åtvidaberg också, om han hade slitit av korsbandet där igen hade nog karriären varit ganska så körd...
Det har du väl helt rätt i iofs. Jag vet inte riktigt vad jag menade med viktig match, skrev bara något i ilskan.
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Fast Hysén och Söder har ju inte spelat alla matcher, som jag sa var det inräknat skador. Även fast ni har duktiga juniorer så har ni lite för höga förväntningar att de ska kunna prestera match efter match. Juniorer presterar bra i medgång men en majoritet underpresterar i motgång. Det är helt naturligt att det går upp och ned i deras form. Däremot så verkar ju Kim C börjat svagt och Ragnar. Sella har väl vad jag förstått trots allt gnäll, varit ganska bra? Adam har varit borta en längre tid sådant måste man ta i beräkning. Så jag tycker ändå man presterar i paritet till materialet även om man inte ska torska mot tokjumbon Åtvid som gjort ett mål framåt innan.
Well, du har en hel del poänger men jag kan inte hålla med om att Blåvitt presterar på normal nivå.
Citera
2010-04-24, 21:52
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har bara missat en match på Gamla Ullevi i år, den mot DIF. Något som jag stör mig enormt på är lagets spel, de håller inte i bollen, utnyttjar inte kanterna som de borde, majoriteten av bollarna skjuts bara upp i plan, jag är så jävla trött på allt nickande med bollen mellan spelarna, ta ner bollen istället och spela med fötterna, det är ingen vollyboll det handlar om.

De har vunnit Allsvenskan med detta duttande?
Citera
2010-04-24, 21:52
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:

Den isländska vulkanen Hjalmar Jonsson gjorde sin landsman Sigurdsson sällskap i protokollet över straffsumpare och såg till att Blåvitt har missat båda sina straffar i år.
Citera
2010-04-24, 21:53
Medlem
Citat:

Hjalmar Jonsson
Citera
2010-04-24, 21:59
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Den isländska vulkanen Hjalmar Jonsson gjorde sin landsman Sigurdsson sällskap i protokollet över straffsumpare och såg till att Blåvitt har missat båda sina straffar i år.
Okej, tack var inte hundra, men tyckte jag såg de i sportsändningen.

För övrigt känner jag en kille som jobbar i Restaurang Råsunda, drog dit efter matchen för käka och efter ett tag kom spelarna som konstigt nog verkade vara på väldigt bra humör, och jag ställer mig till den skaran som påstår att humöret i truppen fortfarande är väldigt bra.
Micke Stahre däremot kom in i Restaurangen med ett så bittert ansiktsuttryck så det var sjukt.

Jävligt frustrerande när Eguren kommer in med ett smile som säger: Jag kan vara hur kass jag vill men får ändå min lön
Citera
2010-04-24, 21:59
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Det har du väl helt rätt i iofs. Jag vet inte riktigt vad jag menade med viktig match, skrev bara något i ilskan.

Well, du har en hel del poänger men jag kan inte hålla med om att Blåvitt presterar på normal nivå.

Jag skulle säga samma sak om AIK torskat mot Åtvid så jag förstår dig. Men hade jag skrivit samma sak efter Ellos krossen hade man ju blivit hånad. Att torska mot Åtvid är verkligen förnedrande...Lite som när Dif torska mot nykomlingarna BP hemma för några år sedan.

Förövrigt börjar det framgå tydligt Hyséns och Obolos värde för sina lag, när de saknas.
Citera
2010-04-24, 22:01
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Hjalmar Jonsson

Han har satt ett par skott, men han måtte fan i mig vara den mest uppsnurrade och mest nervösa backen i allsvenskans historia?
Citera
2010-04-24, 22:06
Medlem
McKarlsons avatar
Nyss hemkommen från Åtvidaberg. Är jävligt tveksam om Rehn/Olsson kan sitta kvar längre. Hela våren har ju varit en stor kavalkad av misstag från deras sida. Nu senaste snacket om att dom "chansat" med både Tobbe och Söder gör mig ännu mer säker.
Senast redigerad av McKarlson 2010-04-24 kl. 22:11.
Citera
2010-04-24, 22:12
Medlem
Det vore kul om vi någon gång kunde vinna hemma på råsunda. Kom och ta oss? ja, det är precis vad alla lag kommer göra.
Tveksam till Eguren sedan match ett, ut ur AIk, tack! Bojan är en jävla nolla.
Fan.
Citera
2010-04-24, 22:12
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vad var det för konstig match på Råsunda idag? Precis varenda spelare på plan tog totalt slut efter 70 minuter såg det ut som.. Bestämde alla sig för att sluta spela eller är det en extremt tungsprungen plan där nu? Det är väl andra matchen på nya gräset? Såg det likadant ut den matchen?

Tänkte också på det! Var det lokal brist på syre eller vad hände? Inte ens duracellkaninen Henriksson orkade springa sista kvarten...

I övrigt så känns det som en stabil insats av Häcken, speciellt i 2:a halvlek. Bjurströms rökare i stolpen kunde ha blivit årets mål.

Någon som kollat reprisen på det bortdömda 0-1 till Häcken? Var det off eller onside?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in