2010-04-14, 22:50
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det var ju en av sakerna som var lite märkliga med laguttagningen till matchen. När Dulee/Eguren vänder upp har de fyra spelare att passa; Bojan, Martin, Flavio och Lundberg. Bojan vill fördela boll, Flavio går alltid ner på en kant och hämtar, Martin vill ha bollen vid fötterna så att han kan utmana och Viktor Lundberg vill antingen få skottläge eller inläggsläge. Det är alltså egentligen spelare som vill ha bollen, men de vill alla ha den för långt upp i banan och de vill ha den vid fötterna och inte att löpa på. När man spelar på det viset är det svårt att skapa chanser annat än på inlägg och just nu har vi inte någon tillräckligt bra huvudspelare efter att Ivan lämnade.

Förhoppningsvis kommer löpningarna med självförtroendet. Om vi vinner några matcher kommer spelarna få mer energi, de kommer våga mer och one touch-spelet kommer mer naturligt. För att nå dit kan det dock krävas hårt slit och kämpaglöd.

Med Bojan och Mutumba samtidigt på planen blir det för mycket kladd och spelet stannar upp. Båda ser så sjukt mätta ut efter fjolåret. Mutumba har gjort en hyfsad match sedan har han varit direkt dålig. Bojan har varit direkt dålig i alla matcher och det enda positiva han gjort är en fin frispark som blev en assist till Attas mål. Båda vägrar ta en löpning utan boll. Flavio komemr som du säger bara ned och möter boll och är sällan rättvänd. Förstår inte vart hans form försvann för han var lysande mot Göteborg i supercupen. Men nu är det fan dags att bänka dessa 3 herrar ett par matcher.

Lundberg visar goda intentioner de gångerna man faktisk spelar ut bollen på högerkanten. I andra halvlek innan han blev utbytt gjorde han flera bra grejer. Han och Pavey tillsammans ser lovande ut om de kan få lite fler bollar på sin kant. Lundberg har dessutom något ingen annan i laget har i form av ett bra distansskott. Det gäller att kunna hota på flera sätt och det kan Lundberg till skillnad från Bojan. Burgic ska iaf få starta nästa match han var en positiv injektion och höll sig i boxen som en spjutspets ska. Just nu vill jag nog se DG/PE spela på vänsterkanten och Lundberg till höger.
Citera
2010-04-14, 22:53
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Återigen så var det ingen hands eller straff för AIK.

Så mycket solklarare straff kan det inte bli, han tar den ju i en "målvaktsskopa".
Citera
2010-04-14, 22:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Idag var Eguren bästa AIKare.

Ironi antar jag? Nickar högt över på slutet för att sedan göra självmål..skulle han visa sig ute i solna så skulle han nog inte överleva länge Man börjar nästan fundera över vilka motiv han har med den här övergången, han är ju så dålig att man börjar bli misstänksam
Citera
2010-04-14, 23:00
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Så mycket solklarare straff kan det inte bli, han tar den ju i en "målvaktsskopa".

Bollen träffar armen/kroppen det är således inte armen som söker bollen och då ska det frias enligt regelboken.

Sedan är det reflex du får när du får en boll på/mot kroppen.

Halmstads spelaren har armen handen intill kroppen därmed gör han sej inte större

Träffar armen/handen bollen eller träffar bollen armen/handen?

Jag ser det som att bollen träffar armen/handen och i och med reflexen Halmstads spelaren får ser man att han inte gör sej större eller försöker vinna fördel.

Läs regelboken och återkom.

Sid 104.

http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_9302/ImageVaultHandler.aspx

Citera
2010-04-14, 23:01
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ironi antar jag? Nickar högt över på slutet för att sedan göra självmål..skulle han visa sig ute i solna så skulle han nog inte överleva länge Man börjar nästan fundera över vilka motiv han har med den här övergången, han är ju så dålig att man börjar bli misstänksam
Håller med, kanske är han en bajen-ikon och offrar ett VM-slutspel för att sänka bajens rivaler..?
Citera
2010-04-14, 23:02
Medlem
Katastrof hur vissa spelare i AIK håller på med.
M9 gör fan inte sin gubbe äns längre. Han ser tung ut och att vara i extremt dålig form.

Flavio är ingen spelare som ska gå ner och hämta boll eller försöka styra upp något själv. Han ska bara bli framspelad och peta in bollar som han gjorde ifjor.

Per Karlssorn borde höja sig 5 snäpp annars ser jag gärna att han bänkas ett par matcher.

Toni Manojjia är fortfarande en katastrof. Man ser ju att spelarna är rädda för att spela hem till honom. Inger INGEN som helst pondus eller säkerhet.

Att Miran Burgic fortfarande får spela i AIK är för mig ett mysterium. Större sopa får man leta länge efter. han borde inte äns få hoppa in längre. Jag ser heller att Pontus Engblom tar hans plats.

Jag har varit kritiskt till värvningn av Eguren ifrån dag 1 och jag tycker fortfarande att det är befogat. AIK hade/har Sveriges bästa innermittfält med Dulee Johnson och Otriz som inte var med idag. Kolla på Malmö ifjor när Wilton blev bänkad och inte fick spela mer då blev Malmö helt plötsligt bättre. AIK bör bänka Eguren då tror jag att det går bättre. Han verkar vara en gnällig jävel som skapar osämja i laget.

Idag tycker jag att Kenny Pavey, Viktor Lundberg, Nisse Johansson och Walid Atta gör en bra insats.

Dulee Johnson är fortfarande hämad av sin skada och det märks på hans förstatouch och att passningarna framåt inte sitter ordentligt.

Kul och se gräset på Råsunda idag. Hoppas nu bara att dom håller efter det ORDENTLIGT så det nästan ser likadant ut i slutet på säsongen.
Citera
2010-04-14, 23:05
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Bollen träffar armen/kroppen det är således inte armen som söker bollen och då ska det frias enligt regelboken.

Sedan är det reflex du får när du får en boll på/mot kroppen.

Halmstads spelaren har armen handen intill kroppen därmed gör han sej inte större

Träffar armen/handen bollen eller träffar bollen armen/handen?

Jag ser det som att bollen träffar armen/handen och i och med reflexen Halmstads spelaren får ser man att han inte gör sej större eller försöker vinna fördel.

Läs regelboken och återkom.

Sid 104.

http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_9302/ImageVaultHandler.aspx

Han skopar fortfarande bollen och hindrar spelet för AIK, då ska det dömas straff.
Citera
2010-04-14, 23:09
Medlem
gunseng2s avatar
Den där infiltrerande jävla bajaren. Man borde väl ha förstått att han skulle komma till oss bara för att ta upp en plats i elvan, bränna alla bra lägen och pricka in så många självmål han kunde. När han återvänder med ett skratt till bajen och visar sin brasklapp som avslöjar hela planen så lär väl Wesström sluta talla på vrakens så kallade legendarer i framtiden.

Helt åt helvete jävla kasst spel på råsunda. Obolo var hela vårat anfallsspel, och vad händer när hela anfallsspelet försvinner? 1 mål på 6 matcher, på 540 minuter fotboll. Det enda målet är gjort på en fast situation, av en mittback. Det är vad som händer.

Man kan bara drömma sig tillbaka till dom förlovade dagarna när man tittade på spelschemat och undrade vilken match vi över huvud taget skulle kunna få spö i. Vi var ju så stabila. Nu tittar jag på schemat och får rulla ner till omgång 14 för att hitta en säker seger.

Sämsta mästarna på grund av 6 segerlösa matcher? Hah, vi ska ge oss fan på att sätta ett oslagbart rekord den här gången.
Citera
2010-04-14, 23:11
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Nu blev det tyst ja... Puss på dig gumman, jag vet nu att du väljer att 'stötta på ditt sätt'. Fniss.

Nu är det ju knappast DIF eller de 5300 jag har något problem med. Bara att en apa spelar Allan om att 'vissa supportrar väljer att stödja på sitt sätt', när just hans egna lags supportrar nu lider utav ett publiktapp. Att hon inte heller kan svara på vilka bortamatcher hon vart på i år ökar ju pajasstämpeln. På henne. Inte er.
Japp, nu ska det bullas upp i soffan imorgon till lite äkta supporterkultur, popcorn, fotbad och matchen på en 50-tummare! Det här kommer bli fint det!

Jag har tyvärr insett att den syn de flesta har på en supporter på denna delen forumet är så långt ifrån min sanning att det inte ens är värt att diskutera.

Längtar till att få åka till GBG igen och pissa på era gator, knulla era damer och allmänt bringa lite stil till stan. God natt Gais (Jag väljer att inte benämna dig som kvinna, känns lite som ett förlegat sätt att försöka slå någon på fingrarna. Men hey, vem kan döma dig? Du är ändå från Göteborg!) Kram - Whyte Humphrey Urban
Citera
2010-04-14, 23:11
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Han skopar fortfarande bollen och hindrar spelet för AIK, då ska det dömas straff.

Nej lilla vän han får bollen på sej, han fångar den inte.

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1952481/har-blir-aik-blasta-pa-straff

Sedan tycker tränare Stahre så här.

AIK:s tränare Mikael Stahre:
- Klart jag önskat att vi fått en straff, men jag tycker ändå att domaren hade bra koll, säger han.
Citera
2010-04-14, 23:12
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Katastrof hur vissa spelare i AIK håller på med.
M9 gör fan inte sin gubbe äns längre. Han ser tung ut och att vara i extremt dålig form.

Flavio är ingen spelare som ska gå ner och hämta boll eller försöka styra upp något själv. Han ska bara bli framspelad och peta in bollar som han gjorde ifjor.

Per Karlssorn borde höja sig 5 snäpp annars ser jag gärna att han bänkas ett par matcher.

Toni Manojjia är fortfarande en katastrof. Man ser ju att spelarna är rädda för att spela hem till honom. Inger INGEN som helst pondus eller säkerhet.

Att Miran Burgic fortfarande får spela i AIK är för mig ett mysterium. Större sopa får man leta länge efter. han borde inte äns få hoppa in längre. Jag ser heller att Pontus Engblom tar hans plats.

Jag har varit kritiskt till värvningn av Eguren ifrån dag 1 och jag tycker fortfarande att det är befogat. AIK hade/har Sveriges bästa innermittfält med Dulee Johnson och Otriz som inte var med idag. Kolla på Malmö ifjor när Wilton blev bänkad och inte fick spela mer då blev Malmö helt plötsligt bättre. AIK bör bänka Eguren då tror jag att det går bättre. Han verkar vara en gnällig jävel som skapar osämja i laget.

Idag tycker jag att Kenny Pavey, Viktor Lundberg, Nisse Johansson och Walid Atta gör en bra insats.

Dulee Johnson är fortfarande hämad av sin skada och det märks på hans förstatouch och att passningarna framåt inte sitter ordentligt.

Kul och se gräset på Råsunda idag. Hoppas nu bara att dom håller efter det ORDENTLIGT så det nästan ser likadant ut i slutet på säsongen.

Miran Burgic var AIK:s bästa spelare de minuter han var på planen bara ett mål fattades.
Pärtan sköter sig bra, är inte i försvaret det finns problem utan i anfallet.
Maanoja gör en bra insats idag förutom när han fick tvålhandskar på ett skott. Man ska komma ihåg att Örlund var fullständigt värdelös 2007-2008 och det klagades lika mycket om inte mer på hans insatser. Han saknade då självförtroende totalt som han sedan fick tillbaka efter Norge sejouren. Maanoja är i grunden en bra keeper men han har just kommit tillbaka från ett svårt benbrott. Hans självförtroende fick sig en ordentlig törn i Gais matchen för i de två första var han bra. Sedan att hans utsparkar gått snett är väl inte så konstigt med tanke på hans benbrott?
Tycker det är för mycket ogrundat gnäll på Maanoja som antagligen blir jämförd med Örlunds fjolår.
Citera
2010-04-14, 23:12
Medlem
mishimas avatar
Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Det vore verkligen superskoj med ett titelrace mellan HIF och MFF, vilken grej det skulle bli här i Skåne. Derbyt på tisdag kommer att bli hur laddat som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in