Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Berätta gärna vilka mittbackar som stått för bra uppspel i landslaget. Nu har jag inte full koll på Hamrens eller Sveriges taktik närmsta åren men jag hoppas verkligen inte att det är att leverera bra uppspel från backlinjen och det är väl inte Malmös taktik heller utan snarare spela upp bollen till mittfältet och sen vidare. Dessutom är Sudic 19 år.
Jag är verkligen inte säker på att han kommer bli aktuell heller i framtiden utan det får vi se men att såga hans uppspel av alla grejer var väl lite orättvist.
Nästan samtliga av de mittbackar jag sett u21 landslaget har haft bättre bollteknik än Sudic.
Per Karlsson, ÖSK killen Almebäck, Bjärsmyr etc. Sudic är för endimensionerad i sitt mittbacksspel för att hålla på Landslagsnivå.
Sen är min åsikt också att när man är 20 så har man avstannat i sin fysiska/tekniska utveckling. Dvs efter det så får man inte bättre bolltouch. Efter 20 så utvecklas man bara mentalt, dvs förbättra sitt beslutstagande.
Man har sitt rörelsemönster när man är 20 och det sitter i ryggmärgen och är näst intill omöjligt att ändra. Man har sitt sätt att ta emot bollen på, man har sitt sätt att slå till bollen på, man har sitt sätt att röra sig på plan.
Sedan lär man sig av sina misstag att ta bättre beslut men man får inte bättre tekniska kunskaper.