2010-04-10, 09:25
Medlem
Gullegubbens avatar
Vilken hemsk säsongsstart. Det är hårt att vara AIK-are just nu.
Citera
2010-04-10, 13:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Berätta gärna vilka mittbackar som stått för bra uppspel i landslaget. Nu har jag inte full koll på Hamrens eller Sveriges taktik närmsta åren men jag hoppas verkligen inte att det är att leverera bra uppspel från backlinjen och det är väl inte Malmös taktik heller utan snarare spela upp bollen till mittfältet och sen vidare. Dessutom är Sudic 19 år.

Uppspel inkluderar väl att passa bollen till mittfältet...

/feldgrau
Citera
2010-04-10, 13:48
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Men händer det? Brukar oftast vara långa bollar på någon av anfallarna eller så slår kongo den bollen.
Citera
2010-04-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Jo det är ju sant

Men så värdelös är han ju inte på att passa korta passar utan tror staronearth syftade på de långa där han inte sett så stabil ut men det är ju inte t ex Mellbergs starka sida heller och han är helt okej. Men tiden får utvisa hur det blir, finns många unga mittbackar som jag sett som givet att dom skulle ta en fast plats inom ett par år i landslaget men sen stannat helt i utvecklingen. Tror inte Sudic kommer representera Bosnien men kan förstå om han väljer att spela där eftersom han kommer gå snabbt in i laget och visst finns det stor chans att han kommer representera Sverige men kan nog dröja ett antal år.
Citera
2010-04-10, 15:56
Medlem
Strejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Östberg har inte hunnit visa sig så mkt i år, mest på landslagsprylen i januari (då han fick körtelfeber som sinkat säsongsstarten). Men visst är han bra och lång dessutom, 1.99. Har inte koll på kontraktet på honom, dock vet jag att Raniege och Gerhardsson har kontrakt till 2014.

Ja, Östberg var ju skitbra i landslagsturnén. Dessutom växte han också 10 centimeter under samma period.
Citera
2010-04-10, 18:55
Bannlyst
Citat:
Jo det är ju sant

Men så värdelös är han ju inte på att passa korta passar utan tror staronearth syftade på de långa där han inte sett så stabil ut men det är ju inte t ex Mellbergs starka sida heller och han är helt okej. Men tiden får utvisa hur det blir, finns många unga mittbackar som jag sett som givet att dom skulle ta en fast plats inom ett par år i landslaget men sen stannat helt i utvecklingen. Tror inte Sudic kommer representera Bosnien men kan förstå om han väljer att spela där eftersom han kommer gå snabbt in i laget och visst finns det stor chans att han kommer representera Sverige men kan nog dröja ett antal år.
Har hittat honom på Facebook nu, och om det verkligen är han är han med i följande grupper..

Miralem Pjanić

Vedad Ibisevic

I Love Bosnia and Herzegovina

Vedad Ibisevic & Sejad Salihovic - Hoffenheim

Så det verkar som om han helst spelar för Bosnien. Dock är han också med i

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!

Zlatan Ibrahimovic

Så det är väl någon av dessa som skulle kunna övertala honom, och så mycket som Zlatte verkar bry sig om landslaget är han förlorad. FIFA borde fan ändra lagarna lite, att t.ex. SvFF måste godkänna Sudic "transfer" för det var ju trots allt Sverige som fostrade hans fotbollskunskaper.
Citera
2010-04-10, 21:16
Medlem
Citat:
Berätta gärna vilka mittbackar som stått för bra uppspel i landslaget. Nu har jag inte full koll på Hamrens eller Sveriges taktik närmsta åren men jag hoppas verkligen inte att det är att leverera bra uppspel från backlinjen och det är väl inte Malmös taktik heller utan snarare spela upp bollen till mittfältet och sen vidare. Dessutom är Sudic 19 år.

Jag är verkligen inte säker på att han kommer bli aktuell heller i framtiden utan det får vi se men att såga hans uppspel av alla grejer var väl lite orättvist.

Nästan samtliga av de mittbackar jag sett u21 landslaget har haft bättre bollteknik än Sudic.

Per Karlsson, ÖSK killen Almebäck, Bjärsmyr etc. Sudic är för endimensionerad i sitt mittbacksspel för att hålla på Landslagsnivå.

Sen är min åsikt också att när man är 20 så har man avstannat i sin fysiska/tekniska utveckling. Dvs efter det så får man inte bättre bolltouch. Efter 20 så utvecklas man bara mentalt, dvs förbättra sitt beslutstagande.

Man har sitt rörelsemönster när man är 20 och det sitter i ryggmärgen och är näst intill omöjligt att ändra. Man har sitt sätt att ta emot bollen på, man har sitt sätt att slå till bollen på, man har sitt sätt att röra sig på plan.

Sedan lär man sig av sina misstag att ta bättre beslut men man får inte bättre tekniska kunskaper.
Citera
2010-04-10, 23:05
Medlem
groovesnuss avatar
Skitmatch idag på Rambergsvallen.

Förutom att det var kallt och blåsigt så var spelet under all kritik. Häckens uppspel var för långsamma för att kunna komma runt ÅFF's cementförsvar. 1:a halvlek var rätt jämn men i 2:a dominerade Häcken stort, dock utan att komma till vettiga avslut. Paulinho hade en del vassa chanser på fasta situationer, men inte tillräckligt. ÅFF hade 2 chanser i 2:a halvlek + Källqvist idiotiska (och gud ske lov och pris ovanliga ) hjärnsläpp.

Söderberg var stabil som f-n, kan bli en nyckelspelare i år. Jonas Henriksson var sin sedvanliga Duracell-kanin på högerkanten men han hade inte så många kompisar där uppe när han kom fram.

Kayke fick sina första 8 min i Allsvenskan, minns inte om han var bra, frös för mycket.

Chatto och Chibuike var rätt stabila, men ändå inte riktigt 100%.

Bryt ihop och kom igen.
Citera
2010-04-11, 01:06
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Chatto och Chibuike var rätt stabila, men ändå inte riktigt 100%.

Vad fan kräver du utav mannen? Killen var överdjävlig hela matchen.
Citera
2010-04-11, 01:15
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Vad fan kräver du utav mannen? Killen var överdjävlig hela matchen.

OK, jag var kanske gnällig i överkant. Känns som vi skulle haft med oss 3 pinnar från den här matchen, därav sinnelaget. Samt kylan. Får bli lite mer vårvärme nu och bra planer, tror Häckens spel kan bli bättre när man kan passa med precision, nu var det för många felpass.
Citera
2010-04-11, 01:36
Medlem
Att Häcken inte fick med sig tre poäng mot Åtivdaberg hemma är ju en av säsongens största skrällar faktiskt. Tack för en bra summering av matchen Groovesnus.
Citera
2010-04-11, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerBesserwisser
FIFA borde fan ändra lagarna lite, att t.ex. SvFF måste godkänna Sudic "transfer" för det var ju trots allt Sverige som fostrade hans fotbollskunskaper.

Nu är det ju inte svenska fotbollsförbundet som fostrat Jasmin Sudic utan snarare Malmö FF och de klubbar han tidigare spelat i. Vad SvFF skulle ha med saken att föra förstår jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in