2010-11-10, 23:12
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Den kördes till hymnen började och spelare var på väg in vilket är precis när klippet slutar.

Hur som helst, resonemanget angående Sthlms-derbyt känns lite skevt tycker jag. Råsunda tar 37 000, Malmö Stadion tar 24 000, tänk alltså på att det är mer än 10 000 mindre i det klippet än ett fullsatt Råsunda. Då t.ex. matchen mot Mjällby såldes slut en månad innan är jag säker på att det hade enkelt kunnat säljas i alla fall upp till 30 000 till den matchen.

Alltså är det svårt att jämföra med ett guldderby i Stockholm, eller menar du att Stockholmare rent generellt har större lungkapacitet än Malmöiter?

Under "vanliga" år när varken något stockholmslag eller skånskt lag spelar om guldet är stämningen/draget bra mycket högre under ett stockholmsderby. Det är min definitiva uppfattning och då har jag ändå sett ett gäng skånederbyn som ett resultat av släkt där.
Citera
2010-11-10, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Alltså är det svårt att jämföra med ett guldderby i Stockholm, eller menar du att Stockholmare rent generellt har större lungkapacitet än Malmöiter?
Har själv märkt av att sthlmare har en grovare, och mer bas i rösten än skåningarna har.

Så rent generellt har Sthlmare större lungkapacitet, alternativt sångröst, än skauningarna

Citera
2010-11-10, 23:25
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Har själv märkt av att sthlmare har en grovare, och mer bas i rösten än skåningarna har.

Så rent generellt har Sthlmare större lungkapacitet, alternativt sångröst, än skauningarna

Ni har dom fjolligaste rösterna som finns ni pratar som smurfarna eller råttorna i askungen. Och det är skillnad för för att råsunda tar in fler folk. Och sen den viktiga faktorn att heif inte är i närheten av MFF på vilket jävla plan som helst hade MFF haft en bättre rival när det gäller stöd och supporterkultur så hade vi låtit minst lika högt om inte högre. MFF självt ja som jag sagt innan vi är för stora för sverige vi blir inte imponerade av nåt här.
Citera
2010-11-10, 23:46
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Ni har dom fjolligaste rösterna som finns ni pratar som smurfarna eller råttorna i askungen. Och det är skillnad för för att råsunda tar in fler folk. Och sen den viktiga faktorn att heif inte är i närheten av MFF på vilket jävla plan som helst hade MFF haft en bättre rival när det gäller stöd och supporterkultur så hade vi låtit minst lika högt om inte högre. MFF självt ja som jag sagt innan vi är för stora för sverige vi blir inte imponerade av nåt här.

Så ni menar på allvar att med de bästa förutsättningarna skulle ett skånederby ha mer publik än ett derby i Stockholms län om man skiter i arenakapacitet? Haha..

Sen är det alltid en bra början att förstå vad folk säger, något som ni har problem med. Jag satt på nåt klipp från er guldmatch och undrade varför i helvete malmöklacken sjunger om Djurgårn..
Citera
2010-11-10, 23:47
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
"Hade mff haft en bättre rival" Hahahahaha skämtar du eller?

Och jag kan garantera med 100% säkerhet att hade AIK mött Dif ett par veckor innan sista omgången då båda var ohotade i toppen och hade jämlikt med poäng hade det kommit mer än 50 000.
Citera
2010-11-10, 23:50
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
mupp
Citera
2010-11-10, 23:52
Medlem
whus avatar
Känns skönt att tråden tar semester snart
Citera
2010-11-11, 00:10
Medlem
MickelMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
"Hade mff haft en bättre rival" Hahahahaha skämtar du eller?

Och jag kan garantera med 100% säkerhet att hade AIK mött Dif ett par veckor innan sista omgången då båda var ohotade i toppen och hade jämlikt med poäng hade det kommit mer än 50 000.

Kan garantera att om MFF spelat derbyn mot FCK eller Bröndby så hade snittet på derbyna legat på minst 35.000-40.000 minns en cup som spelades mellan MFF och FCK 03 eller 04 och det var hyffsat tryck redan där och det var bara en random cup. Ett bondelag som Hif kommer aldrig kunna utmana MFF.

50.000 då kanske ni fyller den nya arenan en gång kanske
Citera
2010-11-11, 00:34
Medlem
Salorms avatar
Även om det bär emot att hålla med en sork så läs vad Jontalainen skriver. Jag har också sett skånederbyn och faktiskt även göteborgsderbyn. Inget slår när det är derby i Stockholm, om det beror på supportrar eller om alla tidningar är lokaliserade här och rapporterar mer vet jag inte.
Citera
2010-11-11, 00:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Även om det bär emot att hålla med en sork så läs vad Jontalainen skriver. Jag har också sett skånederbyn och faktiskt även göteborgsderbyn. Inget slår när det är derby i Stockholm, om det beror på supportrar eller om alla tidningar är lokaliserade här och rapporterar mer vet jag inte.
Fast det var bra många år sedan vi såg ett sånt stockholmsderby som alla här verkar referera till, kan det ha varit 07?
Citera
2010-11-11, 00:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Eftersom IFK är ohotade i Göteborg är det ganska naturligt att det inte blir samma tändning i derbyna. Det närmsta man kommer är väl matchen mot AIK för drygt ett år sedan. Hade den spelats på Råsunda (eller en hypotetisk tät göteborgsarena med plats för 35 000) hade det överträffat allt. Nu var det bara riktigt, riktigt, riktigt jävla bra. Från båda håll.

/feldgrau
Citera
2010-11-11, 00:56
Medlem
Poängen var ju att det är AIK som är dragplåster i Sthlmsderbyt.

Jag poängterade att det var komiskt att en DIF:are påstod att det var/är bättre tryck på "länsderbyt" när det inte ens är DIF som står för vare sig trycket eller folket om det blir ett hypat derby.

Är rätt säker på att DIF, inte någonstans, inte någon gång varit i närheten av http://www.youtube.com/watch?v=EJhdauP2ass&t=1m38s. Och om AIK varit det vet jag inte, men känns mer troligt, men att DIFare kan vara stolta över AIKs fans visste jag inte.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-11-11 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in