2010-03-16, 12:29
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Anledningen till att klubbarna själva vill driva sina egna arenor är ju delvis just för att kunna göra vinster på sådana evenemang som du nämner ovan så varför skulle dom försvinna?
Ja det har du ju så klart rätt i. Men den stora skillnaden är väl att klubbarna själva fick möjlighet att styra över hur dessa arrangemang skulle gå till. Jag har svårt att se hur tex AIK skulle tillåta någon jävla damfotbollsmatch mot slutet av säsongen för att få biljettintäkter för 250 pers. Eller att låta Bosse Sprängsten spela två dagar i rad bara en vecka innan ett CL-kval tex.
Citera
2010-03-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Lyssna på spelarna.

Jaha? Vad sa dom då som är så illa?
Citera
2010-03-16, 12:35
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Ja det har du ju så klart rätt i. Men den stora skillnaden är väl att klubbarna själva fick möjlighet att styra över hur dessa arrangemang skulle gå till. Jag har svårt att se hur tex AIK skulle tillåta någon jävla damfotbollsmatch mot slutet av säsongen för att få biljettintäkter för 250 pers. Eller att låta Bosse Sprängsten spela två dagar i rad bara en vecka innan ett CL-kval tex.
Det skulle de 100 % tacka ja till med nuvarande ekonomi.
Citera
2010-03-16, 12:37
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Det skulle de 100 % tacka ja till med nuvarande ekonomi.
Med möjlighet att få ta del av samtliga biljettintäkter och försäljning på arenan tex så skulle ju ekonomin vara annorlunda. Det är det som är själva poängen.
Citera
2010-03-16, 12:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Så du har svårt att se aik arrangera ett evenemang som på 2 dagar kan dra 90 -120 000 åskådare för att man ska kvala en vecka senare? som perspektiv kan nämnas att aik förra året drog totalt 260 000 åskådare i allsvenskan.

Citat:
Med möjlighet att få ta del av samtliga biljettintäkter och försäljning på arenan tex så skulle ju ekonomin vara annorlunda. Det är det som är själva poängen.

Ja den skulle vara annorlunda för att man skulle ha denna typ av arrangemang.
Citera
2010-03-16, 12:42
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så du har svårt att se aik arrangera ett evenemang som på 2 dagar kan dra 90 -120 000 åskådare för att man ska kvala en vecka senare? som perspektiv kan nämnas att aik förra året drog totalt 260 000 åskådare i allsvenskan.
Ja
Citera
2010-03-16, 12:54
Medlem
Bornets avatar
Ursäkta min okunnighet, men kan någon förklara varför vi ska starta allsvenskan lika tidigt nästa år igen? Eller ja, kanske inte varför, utan vilka anledningar som kan finnas bakom? Jag kan inte komma på en enda anledning. Finns det några positiva aspekter bakom ett sådant beslut?
Citera
2010-03-16, 13:02
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ursäkta min okunnighet, men kan någon förklara varför vi ska starta allsvenskan lika tidigt nästa år igen? Eller ja, kanske inte varför, utan vilka anledningar som kan finnas bakom? Jag kan inte komma på en enda anledning. Finns det några positiva aspekter bakom ett sådant beslut?

Vi måste komma ifatt övriga Europa, och detta görs såklart bäst genom att spela på leråkrar i mars!! Fattar du inte det kommer det aldrig finnas nå plats för dig i SvFF:s styrelse.
Citera
2010-03-16, 13:12
Medlem
whus avatar
Citat:

Ja, för att man har såna evenemang ja! Är du korkad eller låtsas du bara?
Citera
2010-03-16, 13:21
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vi måste komma ifatt övriga Europa, och detta görs såklart bäst genom att spela på leråkrar i mars!! Fattar du inte det kommer det aldrig finnas nå plats för dig i SvFF:s styrelse.
Komma ifatt? På vilket plan?
Citera
2010-03-16, 13:23
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Du kanske skulle satsa lite hårdare på läsförståelsen?
Citera
2010-03-16, 13:26
Medlem
jansdieters avatar
Citat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in