2010-04-07, 18:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Tror du verkligen vår styrelse vill spela derbyna på Stadion? Det tror inte jag.
Jag tror hellre man tar 14k på stadion än 18k på råsunda eller vad det nu kan tänkas bli i år. Identitetsmässigt tror jag helt klart att de flesta vill spela på Stadion, att vi sedan av ekonomiska och säkerhetsskäl tvingas spela på råttis är en annan fråga.
Citera
2010-04-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Svff står väl för kalaset?

Enligt Jocke Halls blogg betalar AIK runt 400.000 av dom 2,4 miljonerna för gräset. Varför vet jag inte.
Citera
2010-04-08, 00:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag tror hellre man tar 14k på stadion än 18k på råsunda eller vad det nu kan tänkas bli i år. Identitetsmässigt tror jag helt klart att de flesta vill spela på Stadion, att vi sedan av ekonomiska och säkerhetsskäl tvingas spela på råttis är en annan fråga.

Har inte vi söderstadion och därefter grimsta som våra andra och tredje arenor i år? Men det räcker väl inte, för svff vill inte förlora inkomsten att spela matcherna på råttsunda?
Citera
2010-04-08, 00:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har inte vi söderstadion och därefter grimsta som våra andra och tredje arenor i år? Men det räcker väl inte, för svff vill inte förlora inkomsten att spela matcherna på råttsunda?
Jo, det stämmer. Derbyt spelas dock fortfarande på råttis. Det var en väldigt bra manöver av TJ.
Citera
2010-04-08, 00:30
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tridde
Så här lät det 2001
http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=1043&typ=2

Bajen struntade i dom ekonomiska aspekterna, det gick ju som det gick också

Varför spelar inte ajk håckey nu under kvalet på globen
Citera
2010-04-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Nåja, SvFF flyttade IFK matchen till Råsunda på grund av att det är en högriskmatch. Att man kan besluta det innan säsongen när den spelas i augusti/september är helt otroligt. Sen när är Råsunda säkrare än Stadion.

Visserligen en annan fråga men, gnälla får man alltid göra.

Är väl inte bara inne på själva arenan som åsyftas, är väl mest runtomkring som Råsunda är överlägsen Stadion.. Visst vore det kul med vilda västern på Östermalm, men jag tror nog tyvärr inte att polisen är så sugen på det.
Citera
2010-04-08, 02:03
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Varför spelar inte ajk håckey nu under kvalet på globen
EDIT: Vi är överallt (förutom på matcherna)
Citera
2010-04-08, 07:43
Medlem
jansdieters avatar
Personligen är jag helt övertygad om att Råsunda är ett säkrare val än både Stadion och Söderstadion ur rent säkerhetsperspektiv. Sen till vilken grad det är, ja det är en annan fråga. Men med dagens rådande klimat och eskalerande ökning av tuffa killar med keps, så kan jag ändå se en anledning till varför man lagt derbyna och andra högriskmatcher just på Råsunda.
Det absolut sämsta måste ändå vara utanför och kring Råsunda. Där är den nog sämst ur ett säkerhetsperspektiv. But then again, det är ju som sagt inte arenan vi pratar om då.
-------

Jag har sagt det länge och säger det igen. Vi kastar bort talang i AIK som att det vore en fjärt i rymden. Jag var otroligt bitter när man i princip tvingade iväg Robert Åhman-Persson och likaså Pierre Bengtsson. Visst, båda behövde speltid och utveckling men då lånar man fan ut dom och inte säljer iväg dom för småskit.
Gerndt också. Hans talang gick inte att ta miste på redan i Gnaget. Hade varit helt perfekt att låna ut honom till Gefle istället och låta honom växa till sig. Snacka om perfekt lirare att ha nu när planerna varit 'lite' småkassa.
Sen var det CH Jagne också.. Varför i hela helvete lånar man ens ut honom? Är det ingen som reflekterat över hur våran bänk sett ut sista matcherna? Snacka om resursslöseri. Jag har alltid gillat CH skarpt för jag tror han kommer bli grym. Han var ju faktiskt lite av en super-sub också..
Citera
2010-04-08, 09:28
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJA
Det kanske det är men det är ju ingen skillnad när gbg får spela sina "bortaderbyn" hemma som när AIK får göra detsamma. Det är ju inte vårat fel att svff myglar för att tjäna extra pengar.

Fast det är det ju visst. IFK spelar sina "bortaderbyn" på Gais hemmaplan. AIK's bortaderbyn är inte på Djurgårdens hemmaplan. Stor skillnad
Citera
2010-04-08, 09:34
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Jag har sagt det länge och säger det igen. Vi kastar bort talang i AIK som att det vore en fjärt i rymden. Jag var otroligt bitter när man i princip tvingade iväg Robert Åhman-Persson och likaså Pierre Bengtsson. Visst, båda behövde speltid och utveckling men då lånar man fan ut dom och inte säljer iväg dom för småskit.
Gerndt också. Hans talang gick inte att ta miste på redan i Gnaget. Hade varit helt perfekt att låna ut honom till Gefle istället och låta honom växa till sig. Snacka om perfekt lirare att ha nu när planerna varit 'lite' småkassa.
Sen var det CH Jagne också.. Varför i hela helvete lånar man ens ut honom? Är det ingen som reflekterat över hur våran bänk sett ut sista matcherna? Snacka om resursslöseri. Jag har alltid gillat CH skarpt för jag tror han kommer bli grym. Han var ju faktiskt lite av en super-sub också..

Håller med. Det är ju lite svårt för unga talanger att slå igenom i AIK, antagligen mycket p.g.a. pressen och det allmänna fokuset på AIK, varför det måste vara smartare att sätta talanger på utveckling i lite mindre klubbar tills de mognar lite och skaffar sig lite självförtroende. Men det tycker jag inte att CH saknade varför jag är fullkomligt oförstående till varför man skickade iväg CH till fucking Sundsvall. Hans spelstil passar perfekt för att ta in i matcher som låst sig. Hade inte blivit något SM-guld utan hans fina insatser i flera av matcherna. Glömmer aldrig hans 3-2 på övertid mot BP borta förra våren.

Från Stockholm, AIK och Allsvenskan samt CL-kval till Sundsvall och Superettan. Spelare kan säcka ihop för mindre...
Citera
2010-04-08, 09:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Är väl inte bara inne på själva arenan som åsyftas, är väl mest runtomkring som Råsunda är överlägsen Stadion.. Visst vore det kul med vilda västern på Östermalm, men jag tror nog tyvärr inte att polisen är så sugen på det.

Förlåt mig, vad gör Råsunda överlägset Stadion angående det runtomkring då jag tycker precis tvärtom?
Citera
2010-04-08, 09:58
Medlem
whus avatar
Angående derbyn på Råsunda så har jag alltid undrat: Vad tycker gnagare om när Djurgårn möter Bajen på Råsunda? Lagets båda antagonister intar Solna med omnejd, det svinas, krossas glas, klistermärksbombar era läktare, lite annat smått och gott. (ni vet hur ett derby ser ut)

När BP mötte bajen på Stadion för ett par år sen, kändes det på riktigt som man haft ett inbrott ungefär, oönskvärda personer hade tagit sig in på min arena, min plats och vanhedrat den. Konstig känsla.

Känner inte ni så? Skulle inte ni också vilja att DIF höll sig all världens väg från Råsunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in