Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Jag har sagt det länge och säger det igen. Vi kastar bort talang i AIK som att det vore en fjärt i rymden. Jag var otroligt bitter när man i princip tvingade iväg Robert Åhman-Persson och likaså Pierre Bengtsson. Visst, båda behövde speltid och utveckling men då lånar man fan ut dom och inte säljer iväg dom för småskit.
Gerndt också. Hans talang gick inte att ta miste på redan i Gnaget. Hade varit helt perfekt att låna ut honom till Gefle istället och låta honom växa till sig. Snacka om perfekt lirare att ha nu när planerna varit 'lite' småkassa.
Sen var det CH Jagne också.. Varför i hela helvete lånar man ens ut honom? Är det ingen som reflekterat över hur våran bänk sett ut sista matcherna? Snacka om resursslöseri. Jag har alltid gillat CH skarpt för jag tror han kommer bli grym. Han var ju faktiskt lite av en super-sub också..
Håller med. Det är ju lite svårt för unga talanger att slå igenom i AIK, antagligen mycket p.g.a. pressen och det allmänna fokuset på AIK, varför det måste vara smartare att sätta talanger på utveckling i lite mindre klubbar tills de mognar lite och skaffar sig lite självförtroende. Men det tycker jag inte att CH saknade varför jag är fullkomligt oförstående till varför man skickade iväg CH till fucking Sundsvall. Hans spelstil passar perfekt för att ta in i matcher som låst sig. Hade inte blivit något SM-guld utan hans fina insatser i flera av matcherna. Glömmer aldrig hans 3-2 på övertid mot BP borta förra våren.
Från Stockholm, AIK och Allsvenskan samt CL-kval till Sundsvall och Superettan. Spelare kan säcka ihop för mindre...