2010-04-18, 16:40
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Adam Johansson, Stefan Selakovic, Tobias Hysén, Niklas Bärkroth och Robin Söder är inga vidare fotbollsspelare? Om man nu menar spelskickliga.

/feldgrau
Okej, några stycken då, Selakovic, Hysén och Söder kan jag väl hålla med om. Men nej, jag tycker mest det var den gamla vanliga visan, långa bollar på Hysén och fasta situationer.
Citera
2010-04-18, 16:44
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Okej, några stycken då, Selakovic, Hysén och Söder kan jag väl hålla med om. Men nej, jag tycker mest det var den gamla vanliga visan, långa bollar på Hysén och fasta situationer.

Jämfört med Elfsborg där hela laget är bollvirtuoser, antar jag?

/feldgrau
Citera
2010-04-18, 16:48
Medlem
Citat:

/feldgrau
Om det inte vore för gräset skulle Anders Svensson slå Xavi passningar, det vet ju alla.
Citera
2010-04-18, 16:49
Medlem
feldgraus avatar
För övrigt, vad är det med Elfsborg och att vika ner sig så fort man inser att loppet är kört? Precis som supportrarna hade gjort verkade det som att spelarna hade lämnat Gamla Ullevi när det var tio minuter kvar.

1–5 i dag, 0–4 förra året samt 0–5 mot MFF och 2–5 året innan det.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2010-04-18 kl. 16:53.
Citera
2010-04-18, 16:49
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:

/feldgrau
Ja, betydligt fler i alla fall. Fast just nu får man väl tyvärr erkänna att de två lagen som bäst visar att man kan ha ett eget spel med vinnande resultat finns i Skåne.
Citera
2010-04-18, 16:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ja, betydligt fler i alla fall. Fast just nu får man väl tyvärr erkänna att de två lagen som bäst visar att man kan ha ett eget spel med vinnande resultat finns i Skåne.

Om Adam Johansson och Niklas Bärkroth inte räknas till några av de spelskickliga i din jämförelse vete fan hur du kan få ihop "betydligt fler" i er elva. Anders Svensson, Emir Bajrami, Martin Ericsson och kanske Amadou Jawo kan jag sträcka mig till om vi ska ta och jämföra.

/feldgrau
Citera
2010-04-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Om det inte vore för gräset skulle Anders Svensson slå Xavi passningar, det vet ju alla.

Det där gäller ju för Blåvitt också, det finns ju en anledning till varför spelet hittills BARA vart långa bollar. Förra säsongen körde man ju väldigt mixat, och med bra resultat, men man såg idag för båda lagen att det t.om. på en sån relativt bra gräsmatta som GU ändå är omöjligt att spela bollen efter marken.
Senast redigerad av Weekends 2010-04-18 kl. 16:59.
Citera
2010-04-18, 17:07
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Förutom att dom möter er..??????????
Baserat på vad? Vi har inte släppt in speciellt mycket mål i år.
Citera
2010-04-18, 17:10
Medlem
Citat:
Om Adam Johansson och Niklas Bärkroth inte räknas till några av de spelskickliga i din jämförelse vete fan hur du kan få ihop "betydligt fler" i er elva. Anders Svensson, Emir Bajrami, Martin Ericsson och kanske Amadou Jawo kan jag sträcka mig till om vi ska ta och jämföra.

/feldgrau

Trelleborgs FF ser ut som Barcelona-spelare när de möter er.
Citera
2010-04-18, 17:12
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:

/feldgrau
Anders, Florén, Bajrami, Avdic, Jawo och Ericsson, samt Ishi och Nordmark som inte var med idag tycker jag skulle kunna räknas dit. Naturligtvis är man som Nannskog färgad, men för mig är Blåvitt mest en jämngrå massa med Hysén som springer fort som fan på topp. Tunga att möta, men inget vidare attraktivt.
Citera
2010-04-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det där gäller ju för Blåvitt också, det finns ju en anledning till varför spelet hittills BARA vart långa bollar. Förra säsongen körde man ju väldigt mixat, och med bra resultat, men man såg idag för båda lagen att det t.om. på en sån relativt bra gräsmatta som GU ändå är omöjligt att spela bollen efter marken.
Visst är det så, ett av Blåvitts stora problem är ju att sen Bjärsmyr lämnade har vi ingen riktigt bra spelskicklig back.
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Trelleborgs FF ser ut som Barcelona spelare när de möter er.
Vad gör du här egentligen?
Citera
2010-04-18, 17:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Trelleborgs FF ser ut som Barcelona-spelare när de möter er.

Jag tror jag har frågat det här tidigare, men är du idiot på riktigt eller gör du ett aktivt val i att inte tillföra forumet något vettigt?

Citat:
Anders, Florén, Bajrami, Avdic, Jawo och Ericsson, samt Ishi och Nordmark som inte var med idag tycker jag skulle kunna räknas dit. Naturligtvis är man som Nannskog färgad, men för mig är Blåvitt mest en jämngrå massa med Hysén som springer fort som fan på topp. Tunga att möta, men inget vidare attraktivt.

Om Florén, Avdic och Nordmark räknas förstår jag inte hur du kan välja bort Adam Johansson och Bärkroth. Om man ska generalisera på samma sätt som du gör så är Elfsborg mest ett par rädda tunnisar som viker ner sig så fort allt inte går deras väg. Då väljer jag nog Blåvitts tyngd alla dagar i veckan.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in